Wszystkie newsy

2019-02-22 | 06:00
Gry i rozrywka
Gry symulatorowe są coraz bardziej realistyczne, także na smartfonach. Ich potencjał dostrzega rynek e-sportowy i Formuła 1 Wszystkie newsy

Gry symulatorowe są coraz bardziej realistyczne, także na smartfonach. Ich potencjał dostrzega rynek e-sportowy i Formuła 1

Symulatory wyścigów samochodowych stają się coraz bardziej realistyczne i coraz bardziej zaawansowane. Do dobrych wyników w rozgrywkach potrzebna jest wiedza mechaniczna i analityczne podejście do warunków, w jakich prowadzony jest wyścig. Duże wzrosty notowane są w gałęzi symulatorów na urządzenia mobilne. Ich potencjał dostrzegają giganci e-sportowi i firmy znane z Formuły 1.
więcej
2019-02-22 | 06:00
Medycyna
Analiza głosu pomoże rozpoznać zaburzenia psychiczne, choroby neurologiczne, a nawet zawał serca. Aplikacja polskiego start-upu zrewolucjonizuje opiekę medyczną

Analiza głosu pomoże rozpoznać zaburzenia psychiczne, choroby neurologiczne, a nawet zawał serca. Aplikacja polskiego start-upu zrewolucjonizuje opiekę medyczną

Wzorce wokalne, takie jak wysokość dźwięku, ton, rytm, głośność i tempo, mogą służyć jako potężne punkty danych – tzw biomarkery wokalne. Takie informacje mogą pomóc placówkom medycznym w diagnozowaniu różnych schorzeń – od zaburzeń poznawczych przez choroby neurodegeneracyjne i cywilizacyjne po zawały serca. Diagnostyka będzie możliwa nie tylko podczas wizyty u lekarza, lecz także podczas rozmowy przez telefon. Polski start-up opracowuje aplikację mobilną, która umożliwi rozpoznanie choroby po kilkuminutowej rozmowie telefonicznej.
więcej
2019-02-20 | 06:00
Kosmos
Wirtualna rzeczywistość ułatwi podbój kosmosu. Nowoczesne kombinezony dadzą astronautom możliwość czucia przedmiotów znajdujących się na zewnątrz

Wirtualna rzeczywistość ułatwi podbój kosmosu. Nowoczesne kombinezony dadzą astronautom możliwość czucia przedmiotów znajdujących się na zewnątrz

Po technologię rzeczywistości wirtualnej sięgają największe agencje kosmiczne na świecie. Dzięki goglom VR oraz innowacyjnym akcesoriom są w stanie usprawnić procedury pracy w zerowej grawitacji i przygotować astronautów na to, czego doświadczą w przestrzeni kosmicznej. Wykorzystuje się w tym celu zarówno konsumenckie gogle VR i AR, jak również znacznie bardziej zaawansowane rozwiązania, np. kombinezony haptyczne, precyzyjnie przechwytujące ruchy całego ciała.
więcej
2019-01-18 | 06:00
Gry i rozrywka
CES 2019: Skafander pozwoli się całkowicie zanurzyć w wirtualną rzeczywistość. Będzie symulować temperaturę otoczenia oraz imitować bodźce odbierane przez skórę

CES 2019: Skafander pozwoli się całkowicie zanurzyć w wirtualną rzeczywistość. Będzie symulować temperaturę otoczenia oraz imitować bodźce odbierane przez skórę

Pierwszy na świecie skafander haptyczny może zrewolucjonizować rynek szkoleń i gier komputerowych. Odczuwane dzięki niemu przez całe ciało użytkownika bodźce, pozwolą zanurzyć się jeszcze głębiej w wirtualną rzeczywistość. Inne firmy także eksperymentują z technologią haptyczną, kierując swoje produkty głównie na rynek gier. Tymczasem możliwości zastosowania skafandra Teslasuit wykraczają poza obszar rozrywki. Urządzenie jest wykorzystywane m.in. podczas misji marsjańskiej, w sporcie i w wojsku.
więcej
2019-01-15 | 06:00
Internet
CES 2019: Pierwsze gry planszowe z ekranami dotykowymi i robo-szachy ze sztuczną inteligencją przesuwającą pionki

CES 2019: Pierwsze gry planszowe z ekranami dotykowymi i robo-szachy ze sztuczną inteligencją przesuwającą pionki

Gry planszowe coraz częściej przybierają hybrydową formę. Powstają aplikacje do zapamiętywania postępu, mobilne odsłony najpopularniejszych tytułów, gry wykorzystujące wirtualną rzeczywistość czy cyfrowe urządzenia stworzone z myślą o przeniesieniu gry na cyfrowy ekran. Podczas targów CES w Las Vegas pokazano również magnetyczne szachy, w które można grać ze znajomym przez internet lub ze sztuczną inteligencją.
więcej
2018-12-19 | 06:00
Gry i rozrywka
Szkolenia, e-commerce i wizualizacje przyszłością wirtualnej rzeczywistości. Trwają prace nad soczewką z rozszerzoną rzeczywistością

Szkolenia, e-commerce i wizualizacje przyszłością wirtualnej rzeczywistości. Trwają prace nad soczewką z rozszerzoną rzeczywistością

Dzięki wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości już dziś można przeprowadzać szkolenia BHP, testować makijaż czy mierzyć ubrania. Tę technologię z powodzeniem można jednak wykorzystywać również do promowania wydarzeń artystycznych czy tworzenia strategii marketingowych. Najbardziej zaawansowane urządzenia oferują standard pozwalający również np. na projektowanie w wirtualnej rzeczywistości nowych modeli samochodów. Trwają także prace nad soczewką AR wyświetlającą wskazówki bezpośrednio przed okiem.
więcej
2018-12-18 | 06:00
Gry i rozrywka
Nowe technologie pomogą znaleźć piłkarskie talenty. Polska aplikacja sprawdzi wydajność zawodników oraz oceni pracę podczas treningów i spotkań

Nowe technologie pomogą znaleźć piłkarskie talenty. Polska aplikacja sprawdzi wydajność zawodników oraz oceni pracę podczas treningów i spotkań

W Polsce zarejestrowanych jest kilkaset tysięcy piłkarzy. Przynajmniej raz w miesiącu w piłkę nożną gra niemal 3 mln osób. Wypatrzyć prawdziwy talent może być trudno. Pomocą służą aplikacje, które sprawdzają wydolność sportowca, poziom wykonania założeń taktycznych i efektywność. Dla mniejszych klubów i dzieci, które dopiero zaczynają przygodę z piłką nożną, aplikacja Ludmo może stanowić prawdziwą rewolucję. Opracowana przez Polaków pozwala samemu monitorować postęp, a trenerowi wskazać, który zawodnik ma większy potencjał. System ma pomóc w odnajdywaniu futbolowych talentów i szlifowaniu ich umiejętności.
więcej
2018-12-05 | 06:00
Cyberbezpieczeństwo
Z rynku już niebawem całkowicie mogą zniknąć przenośne urządzenia nawigacyjne. Ich miejsce zajmą aplikacje mobilne na smartfony

Z rynku już niebawem całkowicie mogą zniknąć przenośne urządzenia nawigacyjne. Ich miejsce zajmą aplikacje mobilne na smartfony

Rynek przenośnych nawigacji się kończy. Producenci przestawiają się na produkcję map mobilnych, ale zauważają też potrzebę projektowania map HD, które dzięki bardzo wysokiej szczegółowości pozwolą na bezpieczne poruszanie się po drogach samochodom autonomicznym. Na rynku nawigacji samochodowej coraz większą rolę pełni także sztuczna inteligencja, która zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego.
więcej
2018-11-08 | 06:00
Firma
Gry komputerowe zamiast rekrutacji. Opracowana przez Polaków platforma wykorzystuje grywalizację i neuronaukę do znalezienia najlepszych pracowników

Gry komputerowe zamiast rekrutacji. Opracowana przez Polaków platforma wykorzystuje grywalizację i neuronaukę do znalezienia najlepszych pracowników

Rekrutacja otwiera się na nowe technologie. Zamiast setek niepotrzebnie wysyłanych CV i żmudnej pracy rekruterów, idealnego pracownika można znaleźć dzięki zwykłej grze komputerowej. Polacy opracowali GameHR, czyli platformę dla branży rekrutacyjnej, która wykorzystuje nowoczesną metodykę grywalizacji, neuronauki oraz technologii wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu można łatwo i szybko rekrutować pracowników o odpowiednich kompetencjach i cechach osobowości.
więcej
2018-11-06 | 06:00
Firma
Nadchodzi rewolucja w płatnościach elektronicznych. Powstają rozwiązania pozwalające płacić w tle, bez wyjmowania smartfona z kieszeni

Nadchodzi rewolucja w płatnościach elektronicznych. Powstają rozwiązania pozwalające płacić w tle, bez wyjmowania smartfona z kieszeni

Płatności w tle są przyszłością płatności elektronicznych. Na rozwiązania otwartej bankowości oferowane przez fintechy otwierają się już kolejne banki, a sama technologia zapewnia zabezpieczenia na najwyższym poziomie. Polski startup oferuje system płatności, pozwalający płacić np. w restauracji, bez wyjmowania smartfona z kieszeni. Niemal 40 proc. klientów banków korzystających z bankowości elektronicznej deklaruje korzystanie z usług bankowych z użyciem urządzeń mobilnych.
więcej
2018-10-31 | 06:30
Konsument
Rozwój gigabitowego internetu zmieni sposób konsumpcji cyfrowej rozrywki. Użytkownicy jeszcze bardziej docenią formaty wideo i będą mogli się zanurzyć w wirtualnym świecie

Rozwój gigabitowego internetu zmieni sposób konsumpcji cyfrowej rozrywki. Użytkownicy jeszcze bardziej docenią formaty wideo i będą mogli się zanurzyć w wirtualnym świecie

Immersive experiences, czyli zanurzenie w świecie cyfrowej rozrywki, to jeden z trendów, który w najbliższych latach będzie zyskiwać na znaczeniu dzięki rozwojowi ultraszybkiego internetu, sztucznej inteligencji oraz wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Technologie na nowo zdefiniują cyfrową rozrywkę, która wkroczy także w takie obszary życia jak zdrowie czy edukacja – wynika z najnowszego raportu opracowanego przez infuture hatalska foresight institute we współpracy z UPC Polska. Eksperci wskazują, że technologia zapoczątkuje w rozrywce nową erę i przeniesie doświadczenia użytkowników na wyższy poziom.
więcej
2018-10-10 | 06:20
Konsument
Minecraft pomoże w rozwoju cyfrowych kompetencji wśród dzieci. W jednej z najpopularniejszych gier na świecie najmłodsi mogą zaprojektować otoczenie Pałacu Kultury i Nauki

Minecraft pomoże w rozwoju cyfrowych kompetencji wśród dzieci. W jednej z najpopularniejszych gier na świecie najmłodsi mogą zaprojektować otoczenie Pałacu Kultury i Nauki

2/3 uczniów szkół podstawowych w przyszłości będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. To zawody związane z nowymi technologiami, sztuczną inteligencją czy big data. Dlatego eksperci podkreślają, że rozwijanie cyfrowych kompetencji jest w ich przypadku szczególnie istotne. Połączenie Minecrafta, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, która rozwija zdolności programowania i logicznego myślenia, oraz najnowszego urządzenia Microsoftu – Surface Go – ma pomóc dzieciom w nauce i rozwoju cyfrowych kompetencji. Urządzenie jest nagrodą w konkursie „Stolica do sześcianu”, w którym głównym zadaniem jest zbudowanie w Minecrafcie własnej wizji parku przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie. Najmłodsi mają na to czas do 31 października.
więcej
2018-10-10 | 06:00
Sprzęt i gadżety
Ciche, elektroniczne instrumenty muzyczne zastępują te tradycyjne. Pozwalają nie tylko ćwiczyć w domu, lecz także kontrolować brzmienie i głośność na scenie

Ciche, elektroniczne instrumenty muzyczne zastępują te tradycyjne. Pozwalają nie tylko ćwiczyć w domu, lecz także kontrolować brzmienie i głośność na scenie

Najnowsze technologie coraz częściej obecne są w branży muzycznej. Tradycyjne instrumenty coraz częściej zastępowane są ich elektronicznymi odpowiednikami. Dzięki instrumentom elektronicznym można doskonalić technikę gry bez wychodzenia z domu. Pozwalają w pełni kontrolować brzmienie oraz głośność, dlatego sprawdzają się także w warunkach scenicznych. Profesjonalni muzycy wykorzystują je do symulowania dźwięków, których nie można wydobyć z gitar oraz perkusji akustycznych.
więcej
2018-10-09 | 06:00
Gry i rozrywka
Wirtualna rzeczywistość wkracza do branży architektonicznej. Deweloperzy i projektanci wnętrz wykorzystują gogle VR w procesie sprzedaży i projektowania

Wirtualna rzeczywistość wkracza do branży architektonicznej. Deweloperzy i projektanci wnętrz wykorzystują gogle VR w procesie sprzedaży i projektowania

Wizualizacje architektoniczne coraz częściej ustępują miejsca prezentacjom zrealizowanym za pośrednictwem wirtualnej rzeczywistości. Takie cyfrowe podróże pozwalają się przejść po inwestycji i obejrzeć ją z dowolnej perspektywy. Wirtualna rzeczywistość sprawdza się zarówno podczas prac nad projektami, które nie weszły jeszcze w proces realizacji, jak i np. do sprzedaży lub przeprojektowywania już istniejących domów oraz mieszkań.
więcej
2018-10-02 | 06:00
Technologie przyszłości
Technologia rozszerzonego dźwięku wykorzystuje przenoszenie brzmienia poprzez dotyk. Będzie stosowana w fotelach samochodowych i w kinach

Technologia rozszerzonego dźwięku wykorzystuje przenoszenie brzmienia poprzez dotyk. Będzie stosowana w fotelach samochodowych i w kinach

Muzyka może być słyszana nie tylko za pomocą uszu, lecz także dotyku. Na rynku pojawia się coraz więcej urządzeń pozwalających słuchać muzyki z pominięciem uszu, dzięki wykorzystaniu technologii przewodnictwa kostnego. Opracowywana jest technologia, która może zrewolucjonizować systemy dźwiękowe w samochodach i kinach. Zamiast klasycznych głośników, dźwięk przekazywany będzie za pośrednictwem silników wibrujących wbudowanych w fotele, dzięki czemu będzie niesłyszalny dla otoczenia.
więcej