Wszystkie newsy

2018-02-20 | 06:05
Gry i rozrywka
Gry komputerowe są coraz bardziej realistyczne. Odpowiada za to coraz lepsza grafika 3D, ale też zaawansowane silniki fizyki Wszystkie newsy

Gry komputerowe są coraz bardziej realistyczne. Odpowiada za to coraz lepsza grafika 3D, ale też zaawansowane silniki fizyki

Gry komputerowe coraz częściej do złudzenia przypominają rzeczywistość. Najwyższy poziom realizmu zapewnia wysokiej jakości trójwymiarowa grafika. Zupełnie nowy poziom w doznaniach z gier dostarcza technologia wirtualnej rzeczywistości, która pozwala zanurzyć się w świecie zaprojektowanym przez twórców gier. Za postrzeganie realizmu w grach najbardziej odpowiedzialny jest jednak silnik fizyki. To on decyduje o tym, że wgniecenia samochodu są realistyczne, cyfrowy piłkarz w sposób naturalny wykonał wślizg, a krople deszczu w prawidłowy sposób odbiły się od kałuży.
więcej
2018-02-19 | 06:05
Gry i rozrywka
Polscy studenci zaprojektowali system nawigacji GPS wewnątrz budynków. Bezpłatna aplikacja z cyfrowymi mapami wnętrz pomoże zwłaszcza niewidomym

Polscy studenci zaprojektowali system nawigacji GPS wewnątrz budynków. Bezpłatna aplikacja z cyfrowymi mapami wnętrz pomoże zwłaszcza niewidomym

System GPS to nawigacja satelitarna znana głównie z możliwości wyznaczania trasy przejazdu samochodem. Może być jednak wykorzystywana również do nawigacji wewnątrz budynków. Aplikacja wewnątrzbudynkowego GPS opracowana przez polskich studentów może być wykorzystywana między innymi w centrach handlowych i logistycznych. Najbardziej zainteresowaną grupą odbiorców są jednak studenci i uczelnie. Może być ona pomocna zwłaszcza dla osób niedowidzących i niewidomych.
więcej
2018-02-02 | 06:00
Internet
Asystent Google wkrótce w języku polskim. Asystenci głosowi ze sztuczną inteligencją to przyszłość komunikacji z urządzeniami

Asystent Google wkrótce w języku polskim. Asystenci głosowi ze sztuczną inteligencją to przyszłość komunikacji z urządzeniami

Polski rynek coraz szybciej adaptuje najnowsze rozwiązania w zakresie nowych technologii. W Polsce, jako szóstym kraju na świecie, Google wprowadził usługę Android Pay. Obecnie testuje się polskojęzyczną wersję Asystenta Google – wirtualnego asystenta pozwalającego na komunikację z urządzeniem. W grudniu 2017 roku Amazon udostępnił w Polsce swojego asystenta - Alexę, choć jeszcze nie w języku polskim. Barierą dla polskojęzycznych asystentów głosowych, jest trudność języka. Mimo tego pierwsze tego typu rozwiązanie jest już dostępne w smartfonach na polskim rynku.
więcej
2018-01-23 | 06:00
E-sport
Jedno z największych e-sportowych wydarzeń w Europie odbędzie się w Polsce. Cyfrowym sportem są zainteresowani bukmacherzy

Jedno z największych e-sportowych wydarzeń w Europie odbędzie się w Polsce. Cyfrowym sportem są zainteresowani bukmacherzy

Największe wydarzenie e-sportowe w Polsce i jedno z największych w Europie odbędzie się na przełomie lutego i marca w Katowicach. Cyfrowy sport jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się współcześnie rynków. Na początku 2018 roku prawa do transmisji zmagań największych lig e-sportowych przejął serwis społecznościowy Facebook, co może się okazać dużym krokiem w rozwoju e-sportu. Potencjał e-sportu dostrzegają także bukmacherzy.
więcej
2018-01-17 | 06:00
Gry i rozrywka
Dekodery telewizyjne mogą działać szybciej. Premiera innowacyjnego systemu już w I kwartale 2018 roku

Dekodery telewizyjne mogą działać szybciej. Premiera innowacyjnego systemu już w I kwartale 2018 roku

Nowe oprogramowanie dla dekoderów TV oraz telewizorów Smart ma w rewolucyjny sposób poprawić komfort korzystania z telewizji kablowej, satelitarnej oraz IPTV. Przełączanie kanału HD ma zająć 0,2 sekundy, zamiast 2-3 sekund w obecnych dekoderach. Rynek telewizji kablowej, internetowej i satelitarnej w Polsce to około 11 mln abonentów i 6 mld złotych przychodu rocznie. Premiera systemu ecVision zapowiadana jest na koniec I kwartału 2018 roku.
więcej
2018-01-12 | 06:00
Firma
Większość polskich przedsiębiorców samodzielnie zarządza siecią. Pomóc w tym może darmowa aplikacja mobilna

Większość polskich przedsiębiorców samodzielnie zarządza siecią. Pomóc w tym może darmowa aplikacja mobilna

Aplikacja Insight pozwoli przedsiębiorcy samodzielnie zarządzać urządzeniami sieciowymi z każdego miejsca na Ziemi za pośrednictwem telefonu komórkowego. Umożliwia kontrolowanie takich urządzeń, jak router, przełączniki czy punkty dostępowe. Rozwiązanie z podstawową funkcjonalnością jest dostępne za darmo dla małych i średnich firm. Bardziej zaawansowane funkcje są dostępne w modelu subskrypcyjnym. Jak wynika z badań PARP, 83 proc. firm nie zatrudnia personelu IT, czyli samodzielnie zarządza infrastrukturą sieciową.
więcej
2018-01-10 | 06:10
Gry i rozrywka
Dowód rejestracyjny auta jeszcze w tym roku będzie cyfrowy. Już teraz można sprawdzić szczegółową historię samochodu przed jego zakupem

Dowód rejestracyjny auta jeszcze w tym roku będzie cyfrowy. Już teraz można sprawdzić szczegółową historię samochodu przed jego zakupem

Na III kwartał 2018 roku Ministerstwo Cyfryzacji zapowiada wdrożenie do aplikacji mDokumenty dowodu rejestracyjnego, polisy OC i prawa jazdy. Oznacza to, że wszystkie te dokumenty będzie można okazywać za pomocą smartfona. Już teraz można poprzez portal historiapojazdu.gov.pl sprawdzić szczegółową historię auta, również sprzed jego sprowadzenia do kraju. Ministerstwo Cyfryzacji zapowiada, że niebawem zostaną uruchomione kolejne usługi i ułatwienia dla zmotoryzowanych.
więcej
2018-01-04 | 06:00
Internet
Nowe technologie upowszechniają się w edukacji. Powstała pierwsza szkoła z programem nauczania w całości opartym na grywalizacji

Nowe technologie upowszechniają się w edukacji. Powstała pierwsza szkoła z programem nauczania w całości opartym na grywalizacji

Rośnie rynek nowych technologii w edukacji. Gry i aplikacje sprawdzają się w procesie nauczania – rozwijają spostrzegawczość, myślenie przestrzenne czy zdolność zapamiętywania, a przy tym pomagają przełamać nudę, zaangażować i zmotywować uczniów. Eksperci podkreślają jednak, że muszą być odpowiednio dobrane pod kątem treści i wieku dziecka. Zwolennikami wykorzystania nowych technologii w edukacji są zarówno rodzice, jak i nauczyciele. W Nowym Jorku powstała pierwsza szkoła podstawowa, której program w całości opiera się na zjawisku grywalizacji.
więcej
2017-12-22 | 06:00
Gry i rozrywka
Aplikacje mobilne coraz śmielej zagospodarowują nowe dziedziny życia. Jedna z nich nauczy rodziców, jak wychowywać dzieci

Aplikacje mobilne coraz śmielej zagospodarowują nowe dziedziny życia. Jedna z nich nauczy rodziców, jak wychowywać dzieci

Polska firma MythicOwl stworzyła aplikację Parenting Hero, dzięki której rodzice mogą przetestować swoje zachowania i reakcje na typowe sytuacje, które mogą zastać ich w domu podczas opieki nad dziećmi. Już w styczniu pojawi się wersja aplikacji na system Android. Rynek aplikacji mobilny rośnie bardzo dynamicznie. W 2021 roku jego wartość ma osiągnąć 6,3 bln dolarów. Jednocześnie liczba dostępnych aplikacji w sklepach Google Play i Apple AppStore przekroczyła już 5,5 mln.
więcej
2017-12-04 | 06:10
Gry i rozrywka
Pierwszy na świecie symulator pracy barmana powstał w Polsce. Dzięki specjalnym okularom VR pozwala na opanowanie sztuki barmańskiej

Pierwszy na świecie symulator pracy barmana powstał w Polsce. Dzięki specjalnym okularom VR pozwala na opanowanie sztuki barmańskiej

Symulator barmana umożliwia zdobycie umiejętności przyrządzania koktajli w wirtualnej rzeczywistości. Wystarczy założyć na głowę specjalne gogle VR i można przejść kurs barmański bez wychodzenia z domu. To jeden z przykładów na to, że wirtualna rzeczywistość staje się codziennością i nie służy już wyłącznie do rozrywki, ale znajduje zastosowanie również w praktyce. Stworzona przez Polaków platforma umożliwia stworzenie kursów symulacyjnych w wielu dziedzinach.
więcej
2017-11-29 | 06:05
Medycyna
Rewolucja w walce z astmą. Stworzona przez Polaków nakładka na inhalator i aplikacja na smartfona ostrzegą przed atakiem

Rewolucja w walce z astmą. Stworzona przez Polaków nakładka na inhalator i aplikacja na smartfona ostrzegą przed atakiem

Nakładka na inhalator i aplikacja w smartfonie mają zapobiegać atakom astmy. Urządzenie wyposażone jest w kalendarz pyleń, informacje o zanieczyszczeniach powietrza i warunkach pogodowych oraz dane dotyczące okoliczności użycia leku. Dzięki zgromadzonym danym jest w stanie ostrzegać przed możliwością wystąpienia ataku. Przypomina również o konieczności zażycia leku. Aplikacja na smartfona jest już dostępna, a urządzenie trafi na rynek wiosną 2018 roku.
więcej
2017-11-27 | 06:23
Firma
Cyfrowa rewolucja w dokumentach. Wszystkie plastikowe dokumenty zastąpi smartfon

Cyfrowa rewolucja w dokumentach. Wszystkie plastikowe dokumenty zastąpi smartfon

W ministerstwie cyfryzacji trwają prace nad projektem mObywatel. Docelowo wszystkie plastikowe dokumenty zastąpi smartfon. W kontakcie z urzędnikiem wystarczy podać numer telefonu, by potwierdzić tożsamość. Do końca roku pilotaż trwa w kilku urzędach w kraju. Aplikacja ma duży potencjał także dla biznesu. Do końca 2017 roku ma zostać ukończona aplikacja dla akceptantów. Do aplikacji mObywatel niezbędny jest telefon z oprogramowaniem Android, z którego korzysta 90 proc. Polaków mających smartfon. W styczniu 2018 roku ma ruszyć wersja dostępna na urządzenia z oprogramowaniem iOS firmy Apple.
więcej
2017-11-10 | 06:00
Gry i rozrywka
Prawie co drugi Polak gra w gry wideo. Dla wydawców gier coraz ważniejszy jest ich odbiór i reakcje wśród graczy

Prawie co drugi Polak gra w gry wideo. Dla wydawców gier coraz ważniejszy jest ich odbiór i reakcje wśród graczy

W Polsce jest 16 mln graczy komputerowych, w gry gra 42 proc. Polaków. Coraz istotniejszym elementem dla wydawców staje się ich odbiór wśród graczy. Nowo powstałe Centrum Analiz Medialnych UW na najnowocześniejszych maszynach będzie sprawdzać zaangażowanie gracza, które można zmierzyć poprzez obserwację fizjologicznych objawów. Istotną częścią prowadzonych badań będzie obserwacja zachowania graczy w świecie wirtualnej rzeczywistości.
więcej
2017-11-07 | 06:30
Gry i rozrywka
Rynek gier wideo w obrotach finansowych wyprzedził Hollywood. W ciągu trzech lat zostanie zdominowany przez e-sport

Rynek gier wideo w obrotach finansowych wyprzedził Hollywood. W ciągu trzech lat zostanie zdominowany przez e-sport

Na świecie jest 2,2 mld graczy komputerowych, a cały rynek gier wideo wart jest niemal 109 mld dol. Najszybciej rozwijającym się segmentem jest e-sport, który w ciągu 2–3 lat może przejąć 90 proc. całego rynku gier. Wyraźnym trendem wśród graczy są społeczności. Coraz ważniejsze w grach stają się aspekty socjalne, możliwość obcowania z innymi graczami niż aspekty stricte technologiczne, takie jak jakość grafiki. Przyszłością rynku będzie wirtualna rzeczywistość, która obecnie traktowana jest jako ciekawostka.
więcej
2017-10-31 | 06:00
Gry i rozrywka
E-sport może się stać dyscypliną olimpijską już w 2024 roku. Polska jednym z krajów o największym potencjale rozwoju tego rynku

E-sport może się stać dyscypliną olimpijską już w 2024 roku. Polska jednym z krajów o największym potencjale rozwoju tego rynku

Do 2020 roku wartość rynku e-sportu na świecie ma się podwoić i wynieść 1,5 mld dolarów. Do blisko 600 mln zwiększy się także liczba widzów śledzących zmagania e-sportowców. Polska jest jednym z największych rynków tej dyscypliny z największym w Europie wzrostem publiczności na poziomie 29 proc. średniorocznie. E-sport jest coraz bardziej szanowaną dyscypliną, która już w 2024 roku może się pojawić na Igrzyskach Olimpijskich. Przyszłość tego rynku to przede wszystkim najnowsze technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość.
więcej