Wszystkie newsy
2019-09-16 | 06:00
Gry i rozrywka
Czas na druk 4D. Pierwsza myszka dla graczy wykonana w tej technologii trafi na rynek jeszcze w tym roku
Inżynierowie coraz śmielej eksperymentują z materiałami programowalnymi wykonanymi za pośrednictwem technologii druku 4D. Na rynku pojawiają się pierwsze powszechnie dostępne produkty, które wykonano przy wykorzystaniu druku 4D, a naukowcy testują potencjał materiałów programowalnych w branży medycznej. W przyszłości technologia ta może posłużyć do masowej produkcji spersonalizowanych przedmiotów, elastycznych robotów czy innowacyjnych przyrządów medycznych. Jeszcze w tym roku na rynek trafi pierwsza myszka dla graczy wykonana w tej technologii.
2019-08-30 | 06:00
Internet
Wdrożenie sieci 5G może przyspieszyć rozwój branży gier wideo. Producenci stawiają na gry mobilne i strumieniowe przesyłanie
Upowszechnienie się smartfonów wyposażonych w duże ekrany i wydajne podzespoły zmieniło oblicze branży gier. Dystrybutorzy zaczęli zwracać większą uwagę na produkcję tytułów mobilnych, a korporacje rozpoczęły wdrażanie serwisów, które umożliwią granie za pośrednictwem chmury danych. Wdrożenie infrastruktury sieci 5G przyspieszy rozwój tej branży – ułatwi pobieranie gier mobilnych i umożliwi odpalanie najwyższej klasy tytułów na każdym urządzeniu.
2019-08-26 | 06:00
Gry i rozrywka
Polska z coraz silniejszą pozycją na światowym rynku gier. Przyszłością branży będzie e-sport i rozszerzona rzeczywistość
Granie to już nie tylko sposób na zapewnienie sobie rozrywki, lecz także coraz częściej bardzo wysokich zarobków, zwłaszcza w obszarze e-sportu. Do branży rozrywkowej coraz mocniej wchodzi wirtualna i rozszerzona rzeczywistość. Z roku na rok rośnie wiek statystycznego gracza. Obecnie po ten rodzaj rozrywki sięgają w dużej mierze osoby w wieku powyżej 30 lat. Polska staje się coraz bardziej liczącym się krajem na dynamicznie rozwijającym się rynku gier.
2019-08-23 | 06:00
Internet
Branża gamingowa przenosi się na smartfony i urządzenia mobilne. Pojawiają się pierwsze przenośne sprzęty do grania w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości
Pojawienie się smartfonów projektowanych z myślą o graczach sprawiło, że deweloperzy pokładają coraz większe nadzieje w branży mobilnej. Przekłada się to nie tylko na rosnącą liczbę tytułów klasy premium, które trafiają do sklepów mobilnych. Twórcy coraz chętniej eksperymentują także z technologiami wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które mogą zwiększyć wrażenia, jakie gracz odbiera z rozgrywki.
2019-08-21 | 06:00
Gry i rozrywka
Sztuczna inteligencja i VR pomagają ćwiczyć głos i przygotować się do wystąpień. Rozwiązanie opracowane przez Polaków w czasie rzeczywistym potrafi wyłapywać i wskazywać popełniane błędy
Wiele osób marzy o tym, aby osiągnąć sukces w branży muzycznej. Udoskonalenie techniki wokalnej może doprowadzić na szczyt. Pomocne mogą być aplikacje do treningu emisji głosu, nie tylko dla tych, którzy chcą poprawić umiejętności wokalne. Inne, wykorzystujące sztuczną inteligencję i wirtualna rzeczywistość, pozwalają ćwiczyć przemowy przed dużym gronem odbiorców. Opracowana przez Polaków technologia wskaże nieprawidłowości oraz podpowie, co i jak poprawić. Z rozwiązania mogą skorzystać nie tylko wokaliści i mówcy, lecz także osoby z wadami wymowy.
2019-08-13 | 06:00
Robotyka i SI
Sztuczna inteligencja wkracza do branży gamingowej. Będzie wykorzystywana w procesie projektowania gier, weźmie też udział w rozgrywkach
W ostatnich miesiącach na rynku gier komputerowych pojawiło się wiele technologii, które mają charakter rewolucyjny. Prowadzi się szeroko zakrojone badania związane ze sztuczną inteligencją, która może zarówno usprawnić proces projektowania gier, jak i nauczyć komputerowych przeciwników logicznego myślenia. Rozwijane są także technologie streamingowe, które uniezależnią graczy od mocy obliczeniowej sprzętu.
2019-08-07 | 06:00
Medycyna
Opracowane przez Polaków urządzenie sprawdzi pracę mózgu. Pomoże w koncentracji i zbada przygotowanie do zawodu
Mózg zawiera prawie 100 miliardów neuronów i 100 tys. miliardów połączeń. Choć teoretycznie o pracy ludzkiego mózgu wiemy coraz więcej, wciąż kryje on więcej tajemnic niż kosmos. Pomóc go poznać może wirtualna rzeczywistość. Technologia bliskiej podczerwieni sprawdza, które części mózgu aktywują się przy określonych czynnościach i bada sposób, w jaki działają określone struktury płata czołowego. W przyszłości pomoże ona nawet przewidzieć zachowanie.
2019-08-06 | 06:00
Gry i rozrywka
Branżę e-sportu czeka rewolucja. Sieć nowej generacji przyspieszy wprowadzanie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości do rozgrywek
Opóźnienie i szybkość to największe problemy w branży gier online i e-sportu. Technologia sieci piątej generacji może pomóc rozwiązać te problemy. Zapewni ultraszybkie połączenia internetowe o bardzo niskim opóźnieniu – mniejszym niż jedna milisekunda. Nowa technologia doprowadzi też do rozwoju gier z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością. Ponieważ sieci 5G nie będą wymagać przewodów, możliwe będzie uczestnictwo w dowolnym turnieju z dowolnego miejsca na Ziemi za pomocą urządzenia VR.
2019-07-29 | 06:00
Cyberbezpieczeństwo
Deepfake może być nowym etapem wojny informacyjnej. Filmy fałszujące rzeczywistość mogą być wykorzystywane przez wywiady obcych państw
To może być kolejny etap wojny informacyjnej przed wyborami prezydenckimi w 2020 roku. Technologia deepfake daje praktycznie nieograniczone możliwości, a można ją wykorzystywać domowymi sposobami. Zmanipulowane filmy wideo, dzięki sztucznej inteligencji są nie do odróżnienia od prawdziwych nagrań. Mogą służyć do produkcji na masową skalę fake newsów. Trwają pracę nad oprogramowaniem, które ma pomóc ocenić prawdziwość pojawiających się filmów.
2019-06-28 | 06:00
Internet
Inteligentni asystenci głosowi dopiero uczą się rozmawiać po polsku. Ze sztuczną inteligencją najszybciej porozmawiamy w odbiornikach telewizyjnych i aplikacjach bankowych
Systemy rozpoznawania i interpretacji języka polskiego nie są jeszcze tak zaawansowane jak analogiczne technologie funkcjonujące w języku angielskim. Tylko jedna czołowa korporacja technologiczna opracowała asystenta, który rozumie i komunikuje się z użytkownikiem po polsku i to na jej technologii oparte są pierwsze polskie platformy do komunikacji za pośrednictwem sztucznej inteligencji. W międzyczasie małe, lokalne zespoły pracują nad stworzeniem w pełni funkcjonalnego asystenta, który byłby projektowany specjalnie z myślą o porozumiewaniu się w naszym języku.
2019-06-27 | 06:00
Internet
Technologia 5G zrewolucjonizuje rynek telewizji. Przyszłością będzie hybrydowy przekaz treści
Wraz z upowszechnieniem się serwisów streamingowych zmienił się sposób, w jaki widzowie konsumują treści. Z każdym kolejnym rokiem wzrasta zainteresowanie ofertą subskrypcyjnych platform VoD. Liczba subskrybentów tych serwisów przekroczyła liczbę abonamentów telewizji kablowej, a zmiany, jakie czekają rynek po wdrożeniu technologii 5G, mogą zmienić zasady funkcjonowania całej branży i wymusić wdrożenie hybrydowego modelu dostarczania treści.
2019-06-24 | 06:00
Gry i rozrywka
Aplikacje do nawigacji samochodowej coraz bardziej zaawansowane. Pozwala to na prezentowanie informacji o sytuacji na drogach w czasie rzeczywistym
Kierowcy coraz częściej oczekują błyskawicznej informacji o sytuacji na drodze i kompleksowych rozwiązań, pozwalających nie tylko poprowadzić trasę, lecz także zarządzać całą podróżą, łącznie z wnoszeniem opłat parkingowych. Dostawcy otwierają się na ich sugestie, ale testują też innowacyjne ułatwienia, takie jak rozszerzona rzeczywistość, która ma ułatwić odnalezienie się w przestrzeni. Przyszłość branży nawigacyjnej należy jednak najprawdopodobniej do idei connected cars.
2019-06-13 | 06:00
Gry i rozrywka
Cyfrowe prawo jazdy może być dostępne już w I kwartale 2020 r. Dowód rejestracyjny i polisa OC już w aplikacji mobilnej
Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło usługę mPojazd, pozwalającą na zapisanie w aplikacji mobilnej dowodu rejestracyjnego i potwierdzenia zawarcia polisy OC. Choć dokumentów tych nie trzeba już przy sobie wozić, to jednak w niektórych sytuacjach okazują się być pomocne. Najbardziej oczekiwaną zmianą jest wejście w życie tzw. pakietu deregulacyjnego, który umożliwi zapisanie w aplikacji mobilnej prawa jazdy, a także przypisanie numeru rejestracyjnego do kierowcy. Nowelizacja jest na etapie konsultacji, a usługa ma być dostępna na początku przyszłego roku.
2019-06-11 | 06:00
Gry i rozrywka
Grywalizacja staje się coraz częstszym narzędziem motywacji pracowników i klientów. Pomoże także zaoszczędzić na rachunkach za ogrzewanie
Światowy rynek grywalizacji zanotuje w najbliższych latach niemal dziewięciokrotny wzrost. To coraz częściej wykorzystywana przez firmy z różnych branż i ciesząca się dużym zainteresowaniem odbiorców forma wpływania na kształtowanie zachowań klientów czy pracowników. Łączy elementy rywalizacji, rozrywki i systemu motywacyjnego. Na grywalizację zwraca uwagę również sektor energetyczny. Dzięki niej odbiorcy korzystający z aplikacji klienckiej mogą zdobywać rabaty i dodatkowe usługi, ucząc się jednocześnie zrównoważonego zarządzania energią.
2019-06-11 | 06:00
Medycyna
Badanie poziomu glukozy we krwi bez nakłuwania dzięki polskiej technologii. Urządzenie w formie zegarka umie dokonywać dokładniejszych pomiarów niż tradycyjne urządzenia
Glukometry przyszłości mogą dokonywać pomiaru zupełnie bezinwazyjnie, a zamknięte będą w formie zegarka lub opaski na rękę. Trwają zaawansowane prace nad urządzeniami, które nie robią nakłuć w skórze i nie wymagają wszczepiania implantów, za to cechują się wyższą dokładnością pomiaru i wymieniają danymi z aplikacją mobilną oraz lekarzem dzięki przetwarzaniu w chmurze. Pierwsze dopracowane urządzenia mogą się pojawić już w przyszłym roku, a nad takimi urządzeniami pracują także Polacy.