Wszystkie newsy
2017-09-29 | 06:30
Firma
Technologiczna rewolucja czeka rynek kas fiskalnych. Pierwsze e-paragony trafią do klientów już w 2018 roku
W I kwartale 2018 roku kasy fiskalne mają emitować elektroniczne paragony fiskalne. Dla klientów to duże ułatwienie, bo e-paragony będą mogły do nich trafić np. na skrzynkę mailową. Rozwiązanie sprawdzi się przede wszystkim przy droższych produktach, objętych dłuższym terminem gwarancji. Wprowadzenie elektronicznych paragonów oznacza konieczność wdrożenia nowego systemu, który powinien móc zidentyfikować każdego konsumenta, a w przypadku wysyłki paragonów drogą mailową – móc sprawdzić, czy dana osoba taki dokument otrzymała i przeczytała.
2017-09-28 | 06:35
Handel
Za kilka lat w UE i USA będzie brakowało miliona programistów. Rozwiązaniem problemu mogą być darmowe szkolenia
W 2020 roku na rynkach Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych będzie brakowało prawie miliona programistów – wynika z badań przeprowadzonych przez specjalistów infoShare Academy. Zapotrzebowanie jest także duże na testerów automatycznych, dlatego coraz częściej pojawiają się szkolenia, które mają przygotować chętnych do tego zawodu.
2017-09-19 | 06:20
Internet
Po e-booki sięga tylko 7 proc. Polaków. Tempo rozwoju tego rynku zwalnia przez wysoką stawkę VAT i piractwo internetowe
Rynek e-booków w Polsce wart jest 86 mln złotych, ale tempo jego rozwoju spada. 3 proc. Polaków deklaruje, że czyta książki wyłącznie w formie elektronicznej, zaś 7 proc., że przeczytało w zeszłym roku choć jednego e-booka. Stosunkowo niewielki odsetek osób, które sięgają po książki w formie elektronicznej, może być spowodowany wysoką stawką podatku VAT oraz szerzącym się piractwem internetowym.
2017-09-12 | 06:10
Handel
Rynek nieruchomości dynamicznie rośnie. Technologie wirtualnej rzeczywistości pomagają w sprzedaży mieszkań na rynku pierwotnym
Klienci rynku pierwotnego często kupują dziurę w ziemi. Dlatego powstają nowe rozwiązania, oparte na technologii wirtualnej rzeczywistości, które pomagają w zwizualizowaniu sprzedawanych mieszkań i całych osiedli. Do 2020 r. wartość rynku wirtualnej rzeczywistości ma wynieść 28 mld dolarów. Rynek nieruchomości również bardzo dynamicznie się rozwija, a Polacy kupują coraz więcej mieszkań.
2017-09-11 | 06:25
Handel
Wyszukiwarki usług turystycznych coraz bardziej zaawansowane. Oferują wirtualnych asystentów i pozwalają przewidywać ceny
Na rynku usług turystycznych coraz popularniejsze są innowacyjne rozwiązania, takie jak wirtualni asystenci, czyli programy doradcze wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz zaawansowane algorytmy przewidywania cen. Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w 2016 roku w podróżach o charakterze prywatnym wzięło udział ponad 18 milionów Polaków. To prawie milion więcej w porównaniu do roku 2015. Zwiększyła się też liczba Polaków udających się w podróże zagraniczne.
2017-09-07 | 06:35
Firma
W 2020 roku rynek płatności alternatywnych ma osiągnąć wartość 1,4 biliona dolarów. Klienci chcą coraz częściej płacić za pomocą smartfona
Co piąty Polak wykorzystuje smartfona do przeprowadzania operacji finansowej drogą elektroniczną, wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2016”. To niewiele mniej niż w przypadku konta internetowego – 36 proc. badanych, i karty płatniczej – 35 proc. Rynek alternatywnych płatności w najbliższych latach ma się dynamicznie rozwijać.
2017-09-07 | 06:30
Handel
Kryptowaluty wychodzą poza środowisko inwestorów. Coraz więcej sklepów i punktów usługowych akceptuje płatności bitcoinem
Przybywa sklepów i punktów usługowych, w których można płacić kryptowalutą bitcoin. W kwietniu Japonia uznała ją za oficjalny środek płatniczy, a możliwość wykorzystania kryptowalut analizują też inne państwa. Z uwagą przyglądają się im również banki i instytucje finansowe zainteresowane wykorzystaniem innowacyjnej technologii blockchain, na której opierają się kryptowaluty. Kryptowaluty to jednak nie tylko bitcoin.
2017-09-04 | 06:25
Handel
W 2017 r. wydatki na reklamę internetową po raz pierwszy będą większe niż na reklamę telewizyjną. Na promocję w sieci firmy przeznaczą 205 mld dolarów
Najnowszy raport agencji Zenith wskazuje, że 2017 rok będzie przełomowy dla branży reklamowej. Pierwszy raz w historii wydatki na reklamę internetową przewyższą wartość inwestowaną w reklamę telewizyjną. Prognozy wskazują, że blisko 37 proc. budżetów reklamowych będzie przeznaczonych na promocję w sieci. Duża w tym zasługa millenialsów, czyli pokolenia, które konsumuje powierzchnie reklamowe, korzystając z ok. 3–4 ekranów jednocześnie.
2017-08-30 | 06:00
Handel
Rośnie rynek gier mobilnych. Na grach udostępnianych za darmo można zarobić nawet 1 mln zł w miesiąc
W Polsce działa kilka wytwórni gier przeznaczonych na platformy mobilne, które osiągnęły ogólnoświatowy sukces komercyjny. Znacznie więcej jest jednak pojedynczych twórców lub małych zespołów, które dopiero marzą o tym, by ich gry zdobyły popularność i przyniosły odpowiednie zyski. Rynek gier mobilnych w 2017 roku osiągnie wartość blisko 46 mld dolarów. Coraz popularniejszy staję się model biznesowy freemium, czyli udostępnianie gier za darmo.
2017-08-28 | 06:35
Firma
W Polsce tworzy się moda na carsharing. Tego typu usługi mogą zrewolucjonizować rynek transportu osób
Polska jest jednym z ostatnich krajów w Europie, który na swoim rynku wprowadza usługi wypożyczenia samochodu na minuty lub godziny. Dotychczas rozwojowi tego rozwiązania nie sprzyjały ani prawo, ani inwestorzy. Dynamiczny rozwój rynku światowego zmienił podejście jednak firm i użytkowników, co zapoczątkowało rozwój carsharingu w naszym kraju.
2017-08-25 | 06:44
Firma
Rządowe zmiany na rynku kas fiskalnych nie tak radykalne. Wymiana na kasy online nastąpi stopniowo
Według sierpniowych ustaleń polski rząd wycofa się z większości najbardziej radykalnych pomysłów reformy na rynku urządzeń fiskalnych, takich jak obowiązkowe wprowadzenie kas fiskalnych online już w 2018 roku. Kas fiskalnych na starych zasadach będzie można używać co najmniej do 2032 r., ale mimo to na rynku pojawia się coraz więcej nowoczesnych urządzeń z funkcjami online’owymi.
2017-08-24 | 06:47
Handel
Obroty kantorów internetowych mogą wynieść nawet 40 mld zł rocznie. Coraz większe znaczenie na tym rynku mają nowe technologie
Rynek internetowych kantorów dynamicznie się rozwija. Według szacunków przedstawionych w raporcie „Kantory online 2016”, łączne obroty e-kantorów wyniosły od 35 do 40 mld zł w 2016 roku. Eksperci szacują, że wartość wymiany walut online stanowi blisko 20 proc. tego, co Polacy wymieniają w stacjonarnych kantorach. Branża spodziewa się, że sektor będzie nadal rósł, nawet o kilkanaście procent. Coraz częściej na tym rynku wykorzystywane są nowe technologie.
2017-08-22 | 06:43
Handel
Polacy kupują coraz więcej nowych samochodów. Od aut oczekują głównie komfortu, ale i nowinek technologicznych
W I półroczu 2017 r. w Polsce zarejestrowano blisko 250 tys. osobowych samochodów. Prawdziwy boom inwestycji drogowych w ostatnich latach oraz rosnąca zamożność społeczeństwa sprawiają, że nabywcy samochodów nie kierują się już tylko podstawowymi zaletami auta. Coraz ważniejsze jest komfortowe wyposażenie i nowinki technologiczne, które podnoszą poziom jazdy i bezpieczeństwo podróżujących.
2017-08-17 | 06:50
Firma
Jednolity rynek cyfrowy mógłby przynieść europejskiej gospodarce 415 mld euro rocznie. Inicjatywa napotyka jednak poważne bariery
Jedną z priorytetowych strategii Unii Europejskiej jest jednolity rynek cyfrowy w Europie. Według Komisji Europejskiej, gdyby jednolity rynek cyfrowy działał w pełni, toby gospodarka UE zyskała 415 mld euro rocznie. Inicjatywa napotyka jednak wiele przeszkód. Problemem jest m.in. geoblokowanie, rozwiązania VAT czy brak zagranicznych wysyłek. Ograniczają one możliwości wyzwolenia cyfrowego potencjału.
2017-08-16 | 06:20
Handel
Szybko działające witryny internetowe i wyszukiwarki ofert napędzają sprzedaż w turystyce. Przyszłością branży jest sprzedaż online
Przy wyszukiwaniu ofert turystycznych dla internautów decydujące znaczenie ma szybkość. Przy dużej konkurencji długi czas oczekiwania na otwarcie strony może spowodować utratę klienta. To istotne np. przy rezerwacji biletu lotniczego, w trakcie której podróżni odwiedzają przeciętnie ok. 50 stron internetowych. Szybkie wyszukiwanie może zwiększyć konwersję, czyli finalnie doprowadzić do transakcji, nawet o kilkadziesiąt procent.