Wszystkie newsy

2017-08-24 | 06:47
Handel
Obroty kantorów internetowych mogą wynieść nawet 40 mld zł rocznie. Coraz większe znaczenie na tym rynku mają nowe technologie Wszystkie newsy

Obroty kantorów internetowych mogą wynieść nawet 40 mld zł rocznie. Coraz większe znaczenie na tym rynku mają nowe technologie

Rynek internetowych kantorów dynamicznie się rozwija. Według szacunków przedstawionych w raporcie „Kantory online 2016”, łączne obroty e-kantorów wyniosły od 35 do 40 mld zł w 2016 roku. Eksperci szacują, że wartość wymiany walut online stanowi blisko 20 proc. tego, co Polacy wymieniają w stacjonarnych kantorach. Branża spodziewa się, że sektor będzie nadal rósł, nawet o kilkanaście procent. Coraz częściej na tym rynku wykorzystywane są nowe technologie.
więcej
2017-08-22 | 06:43
Handel
Polacy kupują coraz więcej nowych samochodów. Od aut oczekują głównie komfortu, ale i nowinek technologicznych

Polacy kupują coraz więcej nowych samochodów. Od aut oczekują głównie komfortu, ale i nowinek technologicznych

W I półroczu 2017 r. w Polsce zarejestrowano blisko 250 tys. osobowych samochodów. Prawdziwy boom inwestycji drogowych w ostatnich latach oraz rosnąca zamożność społeczeństwa sprawiają, że nabywcy samochodów nie kierują się już tylko podstawowymi zaletami auta. Coraz ważniejsze jest komfortowe wyposażenie i nowinki technologiczne, które podnoszą poziom jazdy i bezpieczeństwo podróżujących.
więcej
2017-08-17 | 06:50
Firma
Jednolity rynek cyfrowy mógłby przynieść europejskiej gospodarce 415 mld euro rocznie. Inicjatywa napotyka jednak poważne bariery

Jednolity rynek cyfrowy mógłby przynieść europejskiej gospodarce 415 mld euro rocznie. Inicjatywa napotyka jednak poważne bariery

Jedną z priorytetowych strategii Unii Europejskiej jest jednolity rynek cyfrowy w Europie. Według Komisji Europejskiej, gdyby jednolity rynek cyfrowy działał w pełni, toby gospodarka UE zyskała 415 mld euro rocznie. Inicjatywa napotyka jednak wiele przeszkód. Problemem jest m.in. geoblokowanie, rozwiązania VAT czy brak zagranicznych wysyłek. Ograniczają one możliwości wyzwolenia cyfrowego potencjału.
więcej
2017-08-16 | 06:20
Handel
Szybko działające witryny internetowe i wyszukiwarki ofert napędzają sprzedaż w turystyce. Przyszłością branży jest sprzedaż online

Szybko działające witryny internetowe i wyszukiwarki ofert napędzają sprzedaż w turystyce. Przyszłością branży jest sprzedaż online

Przy wyszukiwaniu ofert turystycznych dla internautów decydujące znaczenie ma szybkość. Przy dużej konkurencji długi czas oczekiwania na otwarcie strony może spowodować utratę klienta. To istotne np. przy rezerwacji biletu lotniczego, w trakcie której podróżni odwiedzają przeciętnie ok. 50 stron internetowych. Szybkie wyszukiwanie może zwiększyć konwersję, czyli finalnie doprowadzić do transakcji, nawet o kilkadziesiąt procent.
więcej
2017-08-08 | 06:55
Handel
Polska piątym największym rynkiem handlu internetowego w Unii Europejskiej. W tym roku jego wartość przekroczy 40 mld zł

Polska piątym największym rynkiem handlu internetowego w Unii Europejskiej. W tym roku jego wartość przekroczy 40 mld zł

Wartość rynku e-handlu w Polsce może przekroczyć w 2017 roku 40 mld zł – szacuje Grupa Integer.pl. Udział sprzedaży przez internet w handlu detalicznym w ciągu 10 lat może sięgnąć nawet 50 proc. Już dziś Polska jest piątym największym rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej. Potencjał jest jednak znacznie większy, zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunkowo niski udział Polaków korzystających z handlu transgranicznego online. Za kilka lat mamy szansę przegonić Włochy, o ile tempo rozwoju rynku się utrzyma.
więcej
2017-08-08 | 06:20
Handel
Kryptowaluty biją rekordy. Wartość bitcoina od początku 2017 roku wzrosła ponad trzykrotnie

Kryptowaluty biją rekordy. Wartość bitcoina od początku 2017 roku wzrosła ponad trzykrotnie

Bitcoin kosztuje obecnie 3250 dolarów. W styczniu kurs przebił cenę uncji złota. Tylko od początku roku wartość bitcoina w stosunku do dolara wzrosła ponad trzykrotnie. To przyciąga na ten młody rynek nowych inwestorów, którzy określają bitcoina mianem „gorączki złota XXI wieku”. Kurs wirtualnej waluty podlega jednak dużym wahaniom i przyciąga spekulantów.
więcej
2017-07-14 | 06:25
Handel
Efektywność reklam w internecie spada. Ratunkiem mogą być reklamy spersonalizowane, skuteczniejsze o nawet 50 proc.

Efektywność reklam w internecie spada. Ratunkiem mogą być reklamy spersonalizowane, skuteczniejsze o nawet 50 proc.

Eksperci zauważają, że od kilku lat efektywność reklam powierzchniowych w internecie jest coraz niższa, dlatego rynek szuka nowych rozwiązań, takich jak reklama natywna czy reklamy spersonalizowane. Te ostatnie to efekt działania marketingu opartego na danych dotyczących konkretnego użytkownika, tzw. data-driven marketing. Dzięki niemu reklamy mogą być jeszcze bardziej dopasowane do użytkowników sieci, a ich efektywność zwiększa się o nawet 50 proc.
więcej
2017-07-14 | 06:20
Firma
Autoryzacja umów i dokumentów przez internet usprawnia pracę polskich firm. Cyfrowy obieg dokumentów niesie ze sobą także pozytywny efekt ekologiczny

Autoryzacja umów i dokumentów przez internet usprawnia pracę polskich firm. Cyfrowy obieg dokumentów niesie ze sobą także pozytywny efekt ekologiczny

Od kilku lat w Polsce istnieje możliwość elektronicznej autoryzacji dokumentów. Z usługi mogą korzystać nie tylko duże firmy, ale także mikroprzedsiębiorstwa. Eksperci podkreślają, że kluczowa w tym zakresie jest kwestia możliwości udowodnienia pochodzenia danych i zabezpieczenia ich przed sfałszowaniem, świadczona jako usługa przez wyspecjalizowane firmy. W Polsce podpis elektroniczny, jak choćby ePUAP, pozwala na potwierdzenie tożsamości w przypadku umowy czy pisma urzędowego, ale nie gwarantuje autentyczności samego pisma.
więcej
2017-06-22 | 06:20
Handel
Powstała platforma do analizy i gromadzenia informacji nt. zachowań klientów w sklepie. Dzięki niej sprzedawcy mogą personalizować swoje przekazy i zwiększać sprzedaż

Powstała platforma do analizy i gromadzenia informacji nt. zachowań klientów w sklepie. Dzięki niej sprzedawcy mogą personalizować swoje przekazy i zwiększać sprzedaż

Jeszcze kilka lat temu targetowanie reklam kojarzyło się wyłącznie ze światem wirtualnym i opierało się na badaniach aktywności potencjalnych klientów w internecie. Obecnie wiele firm korzysta również z narzędzi, które umożliwiają kierowanie spersonalizowanych przekazów marketingowych opartych na aktywności konsumentów w sklepach stacjonarnych. Jednym z nich jest platforma Cluify, która dociera do potencjalnych klientów za pomocą bezprzewodowego internetu, Bluetooth i aplikacji mobilnych.
więcej
2017-06-21 | 06:10
Handel
Nowoczesne narzędzia informatyczne coraz częściej wykorzystywane w obszarze zakupów w przedsiębiorstwach. Polska firma wdraża innowacyjne rozwiązania IT dla biznesu

Nowoczesne narzędzia informatyczne coraz częściej wykorzystywane w obszarze zakupów w przedsiębiorstwach. Polska firma wdraża innowacyjne rozwiązania IT dla biznesu

Narzędzia informatyczne i wiedza consultingowa w obszarze zakupowym istnieją niemal od dwudziestu lat. Jednak dopiero od niedawna przedsiębiorstwa szerzej zaczęły je wykorzystywać. Polska firma OptiBuy wdraża innowacyjne rozwiązania IT do potrzeb biznesowych – aplikacje NextBuy i Ivalua skierowane są do średnich i dużych przedsiębiorstw oraz największych koncernów międzynarodowych.
więcej
2017-06-14 | 06:15
Handel
Meble vintage można znaleźć już nie tylko na pchlim targu. Polska platforma pozwala wyszukiwać oryginalne przedmioty z całego świata

Meble vintage można znaleźć już nie tylko na pchlim targu. Polska platforma pozwala wyszukiwać oryginalne przedmioty z całego świata

Nowoczesny start-up nie musi się zajmować wyłącznie nowymi technologiami czy wynalazkami, które dopiero w przyszłości zyskają na popularności. Dowodem na to jest yestersen – platforma internetowa, dzięki której poszukiwacze designu z połowy XX wieku nie muszą przeczesywać pchlich targów w poszukiwaniu prawdziwych perełek. 
więcej
2017-06-12 | 06:35
Handel
Sklepy inwestują w zaawansowane systemy do analizy zachowań klientów. Pozwalają one znacząco zwiększyć sprzedaż w internecie i tradycyjnych placówkach

Sklepy inwestują w zaawansowane systemy do analizy zachowań klientów. Pozwalają one znacząco zwiększyć sprzedaż w internecie i tradycyjnych placówkach

Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również w świecie rzeczywistym. Na tej podstawie może skierować do nich spersonalizowaną reklamę mobilną. Po tego typu narzędzia coraz częściej sięgają też tradycyjne sklepy, które w ten sposób mogą poznać potrzeby klientów w obrębie sklepu. Takie możliwości daje platforma Cluify stworzona przez wrocławską spółkę Datarino.
więcej
2017-06-02 | 06:15
Firma
Opracowano technologię, które analizuje zachowanie klientów na stronie internetowej. Może pomóc w zwiększeniu sprzedaży nawet o 25 proc.

Opracowano technologię, które analizuje zachowanie klientów na stronie internetowej. Może pomóc w zwiększeniu sprzedaży nawet o 25 proc.

YouLead to innowacyjne rozwiązanie, które automatyzuje i optymalizuje działania marketingowe prowadzone na stronie internetowej, a także dostarcza informacje o efektach tych działań. System uczy się zachowań i przyzwyczajeń klientów po to, aby wyświetlać im maksymalnie spersonalizowane komunikaty. Średni wzrost sprzedaży wśród firm, które wdrożyły YouLead, notowany jest na poziomie 25 proc.
więcej
2017-05-29 | 06:35
Konsument
Kontakt z klientami już nie tylko przez call center. Rośnie rola nowych technologii i mediów społecznościowych

Kontakt z klientami już nie tylko przez call center. Rośnie rola nowych technologii i mediów społecznościowych

Postępuje wirtualizacja usług call center. Coraz więcej firm przenosi swoje usługi do chmury. Zmienia się także sama usługa. Obsługa klienta to już nie tylko infolinie i akwizycje przez telefon. Profil nowego typu klienta z pokolenia millenialsów, który oczekuje szybkiej i spersonalizowanej usługi, sprawia, że kontakt przenosi się do mediów społecznościowych. Coraz większą rolę w obsłudze klientów pełnią nowe technologie.
więcej
2017-05-29 | 06:25
Handel
Polska firma stworzyła inteligentne lustra. Potrafią rozpoznawać wiek, płeć i emocje osoby się w nich przeglądającej

Polska firma stworzyła inteligentne lustra. Potrafią rozpoznawać wiek, płeć i emocje osoby się w nich przeglądającej

Inteligentne urządzenia opanowały rynek produktów konsumenckich. Niemal każdy przedmiot codziennego użytku ma już swój odpowiednik typu smart. Nie inaczej jest z lustrami, czego przykładem są urządzenia produkowane przez polską firmę Abyss Glass, przeznaczone do zastosowań marketingowych. Urządzenia te potrafią nie tylko rozpoznać wiek czy płeć klienta, lecz także jego emocje i dzięki temu dostosować ofertę odpowiednio do jego preferencji i nastroju.
więcej