Mówi: | Aleksander Reiff |
Funkcja: | założyciel AdEmotion |
Polacy stworzyli algorytm do precyzyjnego targetowania reklam. Opracowany profil psychologiczny internauty zwiększy skuteczność reklam nawet o kilkadziesiąt procent
Każda aktywność w sieci pozostawia cyfrowe odciski palców. Algorytmy są w stanie je przetworzyć w precyzyjny profil psychologiczny każdego internauty. Polska firma zbudowała algorytm predykcyjny do przewidywania osobowości, wartości i preferencji wizualnych człowieka na podstawie śladów cyfrowych. Dzięki temu możliwe będzie precyzyjne targetowanie reklam, także pod kątem psychologicznym. Koszty kampanii będą znacznie niższe niż w przypadku obecnie stosowanych, a konwersja kampanii może wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent.
– AdEmotion to platforma do precyzyjnego targetowania reklam, oparta na targetowaniu psychologicznym. Pokusiliśmy się o unikalną korelację śladów cyfrowych z osobowością człowieka, jego wartościami i preferencjami wizualnymi. Zbudowaliśmy algorytm predykcyjny do przewidywania osobowości, wartości i preferencji wizualnych człowieka na podstawie śladów cyfrowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Aleksander Reiff, założyciel AdEmotion.
Dzięki informacjom na temat zachowań konsumentów reklamy mogą być skuteczniejsze nawet o kilkadziesiąt procent. Informacje można zdobyć, śledząc aktywność w internecie. Każda taka aktywność pozostawia cyfrowe odciski palców. Dzięki algorytmom można je przetworzyć w precyzyjny profil psychologiczny każdego konsumenta.
– Badacze z SWPS przeprowadzili bardzo duże badanie na reprezentatywnej grupie Polaków. Ta grupa dała dostęp do swoich śladów cyfrowych, do cookies, do Facebooka. Na podstawie tych śladów cyfrowych naukowcy stworzyli algorytm predykcyjny do przewidywania wartości, osobowości i preferencji wizualnych człowieka. W efekcie możemy zbudować przekaz reklamowy dopasowany do nas – tłumaczy Aleksander Reiff.
Nowy algorytm może stanowić przełom na rynku reklam. Obecnie marketerzy prowadzą kampanie reklamowe w oparciu o aktywność w internecie – przeglądane strony czy wyszukiwane informacje. Z raportu „Data-driven marketing w Polsce” opublikowanego przez Grupę Netsprint wynika, że 93 proc. marketerów korzysta z danych gromadzonych o użytkownikach sieci, zaś 75 proc. wykorzystuje dane własne reklamodawców.
– Obecnie na rynku reklamowym jesteśmy zalewani reklamami, które do nas nie pasują, które nam się nie podobają. Ponad 50 proc. Polaków używa Adblocka. Nasze narzędzie jest odpowiedzią właśnie na zapotrzebowanie rynkowe, zwiększa konwersję kampanii marketingowych. Duże firmy reklamowe przepalają ogromne budżety reklamowe na nieefektywne kampanie, nasze narzędzie poprawia je o minimum kilkadziesiąt procent – przekonuje ekspert.
Kluczem do zbudowania pełnego profilu użytkownika internetu jest zdobycie informacji o jego każdej aktywności i próba przewidzenia jego zachowania w przyszłości. Reklama oparta na zgromadzonych danych, która tworzy profil psychologiczny, nie tylko zakupowy, może być znacznie bardziej skuteczna. Jednocześnie zastosowanie algorytmu opracowanego przez polskich naukowców pozwala też znacznie obniżyć koszty kampanii reklamowych.
– Platforma umożliwia realizację kampanii na Facebooku, natomiast docelowo będziemy segmentować cookies wydawców, a w przyszłości będziemy współpracować z e-commerce, aby lepiej segmentować klientów sklepów internetowych – twierdzi Aleksander Reiff.
Według danych IAB Europe rynek cyfrowej reklamy w Europie podwoił się w ciągu ostatnich 5 lat. W 2017 roku jego wartość osiągnęła 48 mld euro. Z prognoz firmy Zenith z kolei wynika, że do 2020 roku reklamodawcy wydadzą niemal 45 proc. swoich budżetów na reklamę online. Obecnie jest to 40 proc.
Czytaj także
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-04-03: Naukowcy obalają mit rozrywkowego singla do wzięcia. Osoby niepozostające w związku wykazują się mniejszym ekstrawertyzmem niż te w relacji
- 2024-02-12: Mężczyźni dużo chętniej niż kobiety inwestują w kryptowaluty. Na decyzję wpływają też określone cechy osobowości
- 2023-09-29: Sport i e-sport przyciągają różne typy osobowości. Tradycyjni sportowcy są bardziej ekstrawertyczni i sumienni niż e-sportowcy
- 2023-06-15: Obawa o roszczenia ze strony banków hamuje decyzje frankowiczów. Orzeczenie TSUE może to zmienić
- 2023-03-15: Coraz silniejszy wpływ konsumentów na działanie firm i kształtowanie marek. Duży nacisk kładą oni zwłaszcza na ekologię
- 2023-03-08: Ostra konkurencja na rynku materiałów budowlanych. Nieuczciwe reklamy mogą mieć poważne konsekwencje dla konsumentów
- 2023-01-13: Nowe przepisy mają ograniczyć nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych. UOKiK: Klienci nie będą z nich wychodzić z kredytami
- 2022-11-30: Coraz więcej skarg na zakupy obuwia i ubrań w zagranicznych e-sklepach. Problematyczne są szczególnie transakcje spoza UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.