Mówi: | Radosław Sosnowski |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Tagmax |
Polacy opracowali technologię tagowania w materiałach filmowych. To rewolucja w reklamie, pozwalająca na zakupy bezpośrednio w wideo
Interaktywność może być głównym kierunkiem rozwoju wideo w najbliższych latach. Już teraz Instagram testuje możliwość oznaczania osób i produktów w materiałach filmowych. Zaawansowaną technologią tagowania wideo dysponuje także polska firma, która właśnie uruchamia pierwszy duży projekt. Dzięki tagom wideo, marki mogą notować zwiększoną sprzedaż. Interaktywne wideo może być jednak przydatne również w akcjach charytatywnych. Niemal 90 proc. marketerów planuje w najbliższym czasie wykorzystać elementy interaktywne w kampaniach reklamowych.
– Technologia Tagmax pozwala internaucie na oglądanie materiału wideo, który zawiera różne elementy interaktywne, taki jak możliwość dokonania zakupu, dowiedzenia się więcej o wyświetlanym aktualnie przedmiocie – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Radosław Sosnowski, członek zarządu FreeTiVi.
Platforma Tagmax umożliwia dodawanie do filmów tagów pozwalających np. dokonać zakupu wyświetlanego na filmie produktu, pobrać pliki z dodatkowymi informacjami uzupełniającymi treść materiału czy wyświetlić dodatkowe komentarze w formie wyskakującego okienka. Jak przekonują twórcy platformy, 67 proc. odbiorców wypróbowuje interaktywne narzędzia, a dodatkowe treści zamieszczone w filmie generują współczynnik klikalności na poziomie 16 proc.
– Każdy może wziąć dowolne wideo i wymyślić sobie do tego taką interaktywność jakiej oczekuje, wejść w reakcję z widzem. Można np. oglądając Jamesa Bonda, bezpośrednio w filmie kupić Astona Martina, którym on jeździ. Oczywiście trzeba mieć tego Astona Martina na sprzedaż bądź mieć landing page do informacji. Robi się z tego pop-up store, czyli coś, co może wyskoczyć na stronie internetowej np. portalu zasięgowego i w tym może się pojawić informacja, którą chcemy pokazać, czy towary, które chcemy sprzedać – tłumaczy ekspert.
Technologia dostarczana przez polski start-up została wykorzystana już przez Program 3 Polskiego Radia do przeprowadzania głosowania w talent show "StartNaGranie". To pierwszy w historii konkurs, w którym na uczestników głosuje się kupując ich muzykę bezpośrednio z poziomu nagrania. Oddanie głosów na wybranych artystów polega na zakupie ich piosenki za określoną kwotę. Aby kupić piosenkę trzeba użyć przycisku „GŁOSUJ” widocznego na interaktywnym wideo z występu. Wybór kwoty ma wpływ na jego pozycję w konkursie.
Interaktywne wideo sprawdza się również w przypadku charytatywnych zbiórek pieniędzy. Mended Little Hearts to film, którego bohaterem jest Max, dziecko z wadą serca. Dzięki interakcji polegającej na wpłacie zadeklarowanej kwoty odbiorca ma możliwość kształtowania świata, w jakim żyje animowany bohater. Zerowa wpłata to sterylne, białe otoczenie, w którym Max nie czuje się dobrze. W zależności od sumy przekazywanych pieniędzy, w świecie bohatera mogą pojawić się przyjaciele, zwierzęta czy kolorowe otoczenie. Ostatni kadr filmu to zdjęcie rodziny prawdziwego Maxa, który żyje dzięki pomocy ofiarodawców.
– Tagi wideo to jest coś, czego brakowało do tej pory filmom. Teraz już każdy ma telefon z płaskim ekranem dotykowym. Proszę mi powiedzieć, że komukolwiek oglądając YouTube nie brakuje możliwości kliknięcia, żeby dowiedzieć się więcej o wykonawcy piosenki, albo zobaczyć jaką bluzkę ma właśnie ta pani. To absolutnie naturalny kierunek rozwoju – przekonuje Radosław Sosnowski.
Interaktywne wideo testują już największe platformy społecznościowe. Serwis Instagram rozpoczął testy funkcji oznaczania osób i produktów na filmikach. Niedawno Facebook uruchomił platformę Watch, agregującą wszystkie filmowe materiały z serwisu. Kwestią czasu jest dodawanie innowacyjnych funkcji, takich jak tagowanie w materiałach wideo.
– Przyszłość technologii wideo idzie w kierunku interaktywności. To jest absolutnie normalne i zrozumiałe patrząc na wszystko, co się dzieje ze stronami internetowymi i ze wszystkim, co mamy dookoła. Kierunek dla mnie jest pewien. To klikalne wideo – przewiduje Radosław Sosnowski.
Z danych zebranych przez Adobe wynika, że do końca 2018 roku 88 proc. marketerów planuje wdrożyć kampanie zawierające interaktywne elementy, takie jak linki, przyciski czy quizy. W ocenie analityków dodanie warstwy interaktywnej może poskutkować pięciokrotnym zwiększeniem współczynnika konwersji. Z raportu DemandGen wynika, że 91 proc. kupujących w modelu B2B preferuje treści interaktywne i wizualne.
Czytaj także
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-11-19: Qczaj: Nie lubię oglądać horrorów. Ich negatywna energia powoduje u mnie rozedrganie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Będzie ubywać mięsa na stołach Polaków. Eksperci radzą ograniczyć spożycie nawet o dwie trzecie
Produkcja zwierzęca nie zniknie, ale będzie musiała zostać ograniczona – oceniają eksperci rynku żywności i podkreślają, że przemawiają za tym zarówno względy zdrowotne, jak i środowiskowe. Obecnie przeciętny Polak zjada ok. 75 kg mięsa rocznie, a wskazywana przez dietetyków zdrowa granica to ok. 20–25 kg.
Handel
Ministerstwo Finansów chce objąć akcyzą wkłady do e-papierosów. Eksperci prognozują upadek polskich producentów i wzrost szarej strefy
Projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym przewiduje objęcie podatkiem akcyzowym nowych kategorii wyrobów, w tym wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. W tym pierwszym przypadku ustawodawca chce opodatkować nie tylko samo urządzenie, ale także POD, czyli wkład do niego. Organizacje przedsiębiorców i plantatorów tytoniu ostrzegają, że to prowadziłoby do sytuacji, w której jeden produkt byłby opodatkowany dwu-, a nawet trzykrotnie, z negatywnymi skutkami dla obrotu gospodarczego w Polsce.
Problemy społeczne
Polacy nie wiedzą zbyt dużo o chorobach mózgu. Jeszcze mniej o tym, jak o niego dbać
Choroby mózgu nie są zbyt rozpowszechnionym tematem wśród Polaków. Znacznie więcej wiedzą o zdrowiu ogólnie czy otyłości. Tym samym trudno im wskazać konkretne choroby, a tym bardziej powiedzieć coś o związanej z nimi profilaktyce. O tzw. higienie mózgu słyszał tylko co trzeci badany, a 13 proc. rozumie, czym ona jest. Dlatego też eksperci wskazują na większą potrzebę edukacji w tym zakresie.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.