Wszystkie newsy
2017-07-24 | 06:25
Firma
Powstaje Europejskie Centrum Usług Zaufania. Dzięki niemu proces autoryzacji tożsamości i podpisywanie elektronicznych dokumentów staną się proste i bezpieczne
Od 1 lipca na terenie UE akceptowane są podpisy elektroniczne wyrobione w Polsce. Nie jest to jednak równoznaczne z wygodną i szybką wymianą plików i dokumentów w bezpiecznym środowisku z podmiotami z innych krajów Wspólnoty. Rozwiązaniem ma być Europejskie Centrum Usług Zaufania, platforma internetowa, dzięki której możliwe będzie wygodne korzystanie z usług różnych dostawców elektronicznych podpisów, pieczęci, doręczenia oraz identyfikacji w podobny sposób w całej Europie.
2017-06-20 | 06:15
Gry i rozrywka
Telewizyjne programy typu „Mam talent” trafiają do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki VR udział w wielkim show będzie dostępny dla każdego
Polska firma VR Visio pracuje nad prototypem aplikacji w technologii wirtualnej rzeczywistości wzorowanej na konkursie typu „Mam talent”. Dzięki okularom do wirtualnej rzeczywistości każdy będzie mógł wziąć udział w wielkim telewizyjnym show sprawdzającym talenty wokalne uczestników. Wizualizacje powstają przy zastosowaniu techniki face mappingu, a projekt może trafić na rynek już w 2018 roku.
2017-06-07 | 06:20
Wirtualna rzeczywistość
Gigapanoramy coraz częściej towarzyszą wirtualnym spacerom. Jedno z największych zdjęć cyfrowych w Polsce to panorama Warszawy
Gigapanoramy to obrazy składające się z miliardów pikseli. Zwykle występują samodzielnie, ale coraz częściej stosowane są w połączeniu z tzw. wirtualnymi spacerami. Dzięki możliwości wielokrotnego przybliżenia, panoramy pozwalają przedstawić nawet najdrobniejsze szczegóły krajobrazu. W Polsce jedną z większych gigapanoram jest ta przedstawiająca widok na Warszawę. Obraz złożony z połączonych ze sobą ponad 1,4 tys. zdjęć pokazuje widok stolicy w 360 stopniach.
2017-05-30 | 06:20
Gry i rozrywka
W ciągu najbliższych lat większość gier będzie wykorzystywała wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Nowe technologie napędzają rynek gier i producentów konsol
Wirtualna rzeczywistość coraz szerzej wkracza do gier dostępnych na konsole i rewolucjonizuje świat rozrywki. Trójwymiarowy obraz w połączeniu z dźwiękiem 3D i technologią śledzenia ruchów różnych części ciała sprawiają, że technologia VR zdobywa popularność w piorunującym tempie. Zdaniem ekspertów w ciągu najbliższych kilku lat większość gier będzie wykorzystywała rzeczywistość wirtualną lub rozszerzoną.
2017-05-30 | 06:15
Gry i rozrywka
Filmy w jakości 4K rewolucjonizują rynek domowej rozrywki. Za zmianami nie nadąża telewizja
Rynek domowej rozrywki w ostatnich latach przeżywa rewolucję związaną z przejściem na wykorzystanie materiałów w wysokiej rozdzielczości 4K. Eksperci twierdzą, że przeszliśmy już do etapu, w którym filmów czy programów nadawanych w tej rozdzielczości jest dużo, ale rewolucja 4K jeszcze się nie dokonała. Za zmianami nie nadąża przede wszystkim telewizja.
2017-05-23 | 06:27
Firma
Polska firma wprowadziła „szczepionkę” chroniącą przed atakami cybernetycznymi typu ransomware. Hakerzy wyłudzili już ponad miliard dolarów w zamian za odblokowanie komputerów i dostępu do danych
Blisko 70 proc. menadżerów największych firm ocenia, że wykorzystywane w ich firmach środki bezpieczeństwa nie są odpowiednie. Jednocześnie rośnie liczba ataków hakerskich, które wykorzystują oprogramowanie typu ransomware – w 2016 roku aż o 748 proc. Firma Connect Distribution wprowadziła jednak „szczepionkę” – nowe rozwiązanie skutecznie zwiększające ochronę przed tego typu zagrożeniami.
2017-05-22 | 06:20
Gry i rozrywka
Sony rozszerza listę akcesoriów do PlayStation. Nowy karabin VR Aim ma zrewolucjonizować świat gier zręcznościowych
Nowy karabin, czyli kontroler celowniczy PlayStation VR Aim, pozwala coraz dalej przesunąć granicę rozrywki. Doświadczenia są znacznie bardziej intensywne – podkreśla Monika Paplińska z Sony Interactive Entertainment Polska. Nowy kontroler wirtualnej rzeczywistości jest przydatny przede wszystkim w typowych strzelankach, przy czym obecnie nie jest dostępny jako osobny produkt, ale w zestawie z grą „Farpoint”. W najbliższej przyszłości ma być jednak wykorzystywany znacznie szerzej, m.in. w grach „ROM: Extraction” i „The Brookhaven Experiment”.
2017-05-17 | 06:15
Gry i rozrywka
Producenci oprogramowania dla grafików komputerowych postawili na sztuczną inteligencję. W czasie rzeczywistym analizuje ruch ręki artysty i przewiduje kształty, które mają powstać
Twórcy programów graficznych takich jak CorelDRAW Graphics Suite 2017 czy platforma Adobe Sensei coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję oraz elementy uczenia maszynowego. Najnowocześniejsze programy wykorzystywane do przerabiania zdjęć oraz tworzenia grafiki potrafią gromadzić wiedzę o naszych nawykach, rozpoznawać zamierzenia oraz lepiej zinterpretować ruchy cyfrowego pióra czy pędzla.
2017-05-11 | 06:15
Firma
Branża IT szuka pracowników. Pomóc w tym ma specjalnie stworzona aplikacja przypominająca serwis randkowy
Filttr to aplikacja mobilna służąca do rekrutacji fachowców z branży IT. Obecnie zrzesza ponad 40 tys. programistów, administratorów, analityków i testerów. Program jest bezpłatny i przypomina serwis randkowy Tinder.
2017-05-10 | 06:15
Gry i rozrywka
Sony inwestuje w rozwój PlayStation League. Powodem dynamiczny rozwój rynku e-sportu i stale zwiększająca się liczba graczy
Firma Sony ogłosiła start ulepszonej formuły PlayStation League. Elektroniczne rozgrywki dedykowane platformie PS4 mają zrzeszać ponad 20 mln graczy z całego świata, pozwalając im startować w elitarnych turniejach, w których do wygrania są m.in. wartościowe nagrody pieniężne.
2017-05-09 | 06:15
Gry i rozrywka
Gry mobilne sprzedają się lepiej od tytułów na konsole i komputery PC. Ich udział w całym rynku może w tym roku osiągnąć wartość ponad 46 mld dol.
Gry mobilne cieszą się coraz większą popularnością i pobierane są przez setki milionów użytkowników na całym świecie. Według najnowszych prognoz rynek ten może urosnąć w tym roku o ponad 40 proc. Co ważniejsze, tytuły przeznaczone na smartfony i tablety zdetronizowały już pecety i konsole. Eksperci podają, że w 2016 roku udział gier mobilnych w całym rynku osiągnął wartość 36,9 miliarda dol. W tym roku jego wartość może sięgnąć 46,1 mld dol.
2017-04-25 | 06:30
Gry i rozrywka
Dziś premiera Sniper Ghost Warrior 3. To najnowsza odsłona popularnej gry tworzonej przez polskie studio CI Games
Dziś premiera polskiej wysokobudżetowej produkcji Sniper Ghost Warrior 3 – gry stworzonej przez polskie studio CI Games. Najnowszy tytuł to taktyczna strzelanka z otwartym światem, która będzie wydana na całym świecie i ukaże się na platformach Xbox One, PlayStation 4 oraz PC. Nad grą pracowało ponad 100 osób, dlatego twórcy zapowiadają, że Sniper Ghost Warrior 3 zapewni graczom wiele godzin rozgrywki na najwyższym poziomie.
2017-04-24 | 06:20
Gry i rozrywka
Przez grę do wydajniejszej pracy. Gamifikacja dobrym sposobem na zwiększenie zaangażowania pracowników
Gamifikacja, zwana też grywalizacją, polega na użyciu mechanizmów z gier w innych dziedzinach życia. Chodzi o mobilizację do działania, na przykład poprzez zwiększenie zaangażowanie pracowników w wykonywane przez nich zadania. Według prognoz globalny rynek gamifikacji już w najbliższej przyszłości czeka niezwykle dynamiczny wzrost.
2017-03-22 | 06:30
IT i technologie
W gry komputerowe gra ok. 1,3 mld ludzi na świecie. Polski rynek gier jest wart prawie 2 mld zł
W gry komputerowe gra kilkanaście milionów Polaków, a wartość polskiego rynku gier wynosi około 1,75 mld zł. Na całym świecie to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku nowych technologii napędzany rosnącymi wymaganiami sprzętowymi gier i oczekiwaniami graczy. Coraz więcej osób traktuje gry nie jako rozrywkę, ale sposób na życie, stąd rosnąca popularność e-sportu, czyli rozgrywek profesjonalnych graczy.