Newsy

Sony rozszerza listę akcesoriów do PlayStation. Nowy karabin VR Aim ma zrewolucjonizować świat gier zręcznościowych

2017-05-22  |  06:20
Mówi:Monika Paplińska
Funkcja:communication manager
Firma:Sony Interactive Entertainment Polska
  • MP4
  • Nowy karabin, czyli kontroler celowniczy PlayStation VR Aim, pozwala coraz dalej przesunąć granicę rozrywki. Doświadczenia są znacznie bardziej intensywne – podkreśla Monika Paplińska z Sony Interactive Entertainment Polska. Nowy kontroler wirtualnej rzeczywistości jest przydatny przede wszystkim w typowych strzelankach, przy czym obecnie nie jest dostępny jako osobny produkt, ale w zestawie z grą „Farpoint”. W najbliższej przyszłości ma być jednak wykorzystywany znacznie szerzej, m.in. w grach „ROM: Extraction” i „The Brookhaven Experiment”.

    – Niecałe pół roku temu, gdy wprowadzaliśmy PlayStation VR, czyli nasze gogle wirtualnej rzeczywistości, mówiliśmy o tym, że to urządzenie przekracza granice rozrywki, pozwala wejść do innego świata. PlayStation VR Aim, nowy kontroler celowniczy, pozwala te granice jeszcze dalej przesunąć, co jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się niemożliwe. Mamy dużo bardziej intensywne doświadczenia z rozgrywki – przekonuje w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Monika Paplińska, communication manager w Sony Interactive Entertainment Polska.

    Nowy karabin, precyzyjniej określony jako kontroler celowniczy, ma zrewolucjonizować świat gier zręcznościowych, zaś prace nad nim trwały przez kilka ostatnich lat. Aim Controller jest kompatybilny z PlayStation 4 oraz PlayStation VR i przeznaczony do gier FPS (first-person shooter), czyli tzw. strzelanek.

    – PlayStation VR Aim jest idealnym rozwiązaniem do wszelkiego rodzaju strzelanek. Farpoint jest pierwszą grą, która jest kompatybilna z PlayStation VR Aim, ale oczywiście nie zamierzamy na tym poprzestać. Została ona stworzona przez tych samych twórców, ale w drodze są także kolejne produkcja – zapowiada Paplińska.

    Kontroler swoim kształtem przypomina karabin i trzyma się go w obu dłoniach. Jedna ręka kontroluje joystick, dzięki któremu gracz porusza się w wirtualnym świecie, druga ręka trzymana jest na spuście. Twórcy przekonują, że urządzenie zapewnia wysoką precyzję celowania. Karabin do VR emituje też wibracje, naśladujące zachowanie prawdziwej broni podczas oddawania strzałów.

    – Jest bardzo podobny, jeśli chodzi o ułożenie klawiszy, do Dualshock 4, natomiast ma bardzo dobrze odwzorowujące rozrywkę i emocje sensory ruchu. Także spust, który umożliwia nam strzelanie do wroga – ocenia ekspertka Sony Interactive Entertainment Polska.

    Aim Controller w rzeczywistości nie wygląda co prawda jak typowa broń, jednak w grze jego wygląd można zmieniać, odpowiednio do typu używanej w danym momencie broni. Sam kontroler to tylko narzędzie, które pozwala sczytać wykonywany ruch.

    – Kontroler jest zaprojektowany w ten sposób, aby odwzorowywać wszystkie niezbędne bodźce, które napotkamy w grze. Jego kształt może budzić różnego rodzaju emocje. Uważamy, że jest on najbardziej ergonomiczny i najbardziej pasujący do tego, aby było nam wygodnie grać. W samej rozgrywce widzimy naszą broń inaczej – tłumaczy ekspertka.

    PlayStation VR Aim trafił do sprzedaży 17 maja, wraz z grą „Farpoint”. W zestawie kosztują 335 zł, na razie nie można kupić kontrolera osobno. W najbliższej przyszłości urządzenie będzie mogło być również wykorzystane w grach „The Brookhaven Experiment", „Arizona Sunhine” (w połowie 2017 roku) oraz „ROM: Extraction”.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Edukacja

    W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

    Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

    Lotnictwo

    Coraz więcej dronów dzieli przestrzeń powietrzną z załogowymi statkami powietrznymi. Powstaje system do koordynacji lotów

    Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wspólnie z Centrum Informacji Kryzysowej CBK PAN tworzy system, który ma zapewnić bezpieczną koordynację lotów statków załogowych i bezzałogowych. To priorytetowe zadanie, z uwagi na fakt, iż coraz więcej dronów, zarówno używanych przez cywilnych operatorów, jak i służby, operuje w przestrzeni powietrznej. System wykorzysta zarówno potencjał ekspertów, jak i ułatwiające ich pracę rozwiązania informatyczne.

    Ochrona środowiska

    Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE

    Sześć farm wiatrowych o mocy 83,5 MW znalazło się w portfolio Grupy Enea. Spółka Enea Nowa Energia kupiła je od European Energy Polska i zapowiada, że to nie koniec tego typu transakcji. Ten rok ma być intensywny dla spółki pod względem rozwoju OZE. Celem strategicznym jest osiągnięcie 2,1 GW mocy zainstalowanej w zielonych źródłach w 2030 roku i 4,9 GW pięć lat później.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.