Mówi: | Grzegorz Wójcik |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Autenti |
Powstaje Europejskie Centrum Usług Zaufania. Dzięki niemu proces autoryzacji tożsamości i podpisywanie elektronicznych dokumentów staną się proste i bezpieczne
Od 1 lipca na terenie UE akceptowane są podpisy elektroniczne wyrobione w Polsce. Nie jest to jednak równoznaczne z wygodną i szybką wymianą plików i dokumentów w bezpiecznym środowisku z podmiotami z innych krajów Wspólnoty. Rozwiązaniem ma być Europejskie Centrum Usług Zaufania, platforma internetowa, dzięki której możliwe będzie wygodne korzystanie z usług różnych dostawców elektronicznych podpisów, pieczęci, doręczenia oraz identyfikacji w podobny sposób w całej Europie.
Inicjatywa stworzenia Europejskiego Centrum Usług Zaufania to projekt polskiej firmy Autenti, zajmującej się m.in. cyfrowym autoryzowaniem dokumentów i zawierania umów za pośrednictwem internetu. Tworzona przez nią platforma zostanie jednak wykorzystana także do innych, obecnie wdrażanych i planowanych produktów skierowanych do klientów, partnerów biznesowych, a także samych dostawców usług szyfrowanych. Część prac nad nową ofertą poświęcona jest pakietowi produktów z zakresu identyfikacji tożsamości osób oraz reprezentowanych przez nie firm na terenie Unii Europejskiej.
– Europejskie Centrum Usług Zaufania to nazwa, która obrazuje, w jaki sposób podchodzimy do tego projektu, który stworzyliśmy. Autenti jest rozwiązaniem, które odpowiada na konkretną potrzebę w konkretnej dziedzinie. Widząc natomiast, że na rynku jest dużo różnych usług, z którymi możemy współpracować, postawiliśmy sobie za cel zbudowanie szeregu partnerstw, które będą pomagały, aby we współpracy z innymi podmiotami dało się razem oferować unikalne usługi, które będą dokonywały cyfrowej transformacji – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Grzegorz Wójcik, prezes zarządu Autenti.
Przedstawiciele firmy rozmawiają z partnerami na terenie Europy, którzy już niedługo będą wprowadzać do swojej oferty rozwiązania oferowane Autenti. W dłuższej perspektywie polskie przedsiębiorstwo wraz z partnerami zagranicznymi będzie tworzyć Europejskie Centrum Usług Zaufania. Będzie to system internetowy, za pomocą którego możliwe stanie się wygodne korzystanie z usług różnych dostawców podpisów elektronicznych, pieczęci, doręczenia oraz identyfikacji w podobny sposób w całej Europie. Takie połączenie kilku partnerów pozwoli na dodatkową możliwość weryfikowania wiarygodności kontrahentów. Usługa będzie zintegrowana i dostępna w przystępnej cenie w ramach istniejącej już platformy.
– Gdy mówimy o usługach zaufania, mamy na myśli rozwiązania wspierające użytkowników w trudnych decyzjach, bo wiemy, że zawieranie dowolnych transakcji jest zawsze związane z ryzykiem, konieczne jest wspieranie tego na poziomie technologicznym. Autenti w tym momencie koordynuje temat integracji naszej platformy z wieloma innymi dostawcami, tak abyśmy byli w stanie oferować nasze rozwiązanie wspólnie z rozwiązaniami partnerów w całej Unii Europejskiej – dodaje Grzegorz Wójcik.
Prezes Autenti podkreśla, że oferowane dziś usługi w Europie nie prezentują poziomu, którego od platformy do podpisywania dokumentów oczekują współczesne przedsiębiorstwa. Problemem jest nie tylko brak współpracy pomiędzy różnymi środowiskami, lecz także ich lokalny zasięg. Dzięki pracy nad tworzeniem Europejskiego Centrum oraz rozwoju produktów firmy taka sytuacja ma się zdecydowanie poprawić.
Czytaj także
- 2025-07-01: Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
- 2025-06-24: Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
- 2025-06-20: Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
- 2025-06-20: M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa
- 2025-06-27: Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
- 2025-06-25: Polskie uczelnie nie są wolne od mobbingu. Środowisko akademickie pracuje nad dobrymi praktykami w polityce antymobbingowej
- 2025-06-09: Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-05-20: Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku
- 2025-05-09: PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.