Wszystkie newsy

2019-01-18 | 06:00
Gry i rozrywka
CES 2019: Skafander pozwoli się całkowicie zanurzyć w wirtualną rzeczywistość. Będzie symulować temperaturę otoczenia oraz imitować bodźce odbierane przez skórę Wszystkie newsy

CES 2019: Skafander pozwoli się całkowicie zanurzyć w wirtualną rzeczywistość. Będzie symulować temperaturę otoczenia oraz imitować bodźce odbierane przez skórę

Pierwszy na świecie skafander haptyczny może zrewolucjonizować rynek szkoleń i gier komputerowych. Odczuwane dzięki niemu przez całe ciało użytkownika bodźce, pozwolą zanurzyć się jeszcze głębiej w wirtualną rzeczywistość. Inne firmy także eksperymentują z technologią haptyczną, kierując swoje produkty głównie na rynek gier. Tymczasem możliwości zastosowania skafandra Teslasuit wykraczają poza obszar rozrywki. Urządzenie jest wykorzystywane m.in. podczas misji marsjańskiej, w sporcie i w wojsku.
więcej
2019-01-16 | 06:00
Medycyna
Polski trenażer laparoskopowy może zrewolucjonizować kształcenie chirurgów urologicznych. Błędy medyczne w szpitalach są wciąż częstą przyczyną zgonów

Polski trenażer laparoskopowy może zrewolucjonizować kształcenie chirurgów urologicznych. Błędy medyczne w szpitalach są wciąż częstą przyczyną zgonów

Błędy medyczne w szpitalach i innych placówkach opieki zdrowotnej są trzecią najczęstszą przyczyną zgonów w Stanach Zjednoczonych. Coraz bardziej zaawansowane symulatory medyczne mogą rozwiązać ten problem. Czas szkolenia operatorów laparoskopowych można skrócić nawet kilkakrotnie, bez ryzyka dla pacjentów. Trenażer oferowany przez polski start-up łączy w sobie cechy charakterystyczne dla standardowego urządzenia z pracą szeregu czujników i zaawansowanego oprogramowania, dzięki czemu lekarz jest w stanie dużo szybciej opanować obsługę narzędzi i schemat przeprowadzania procedur medycznych.
więcej
2019-01-02 | 06:00
Wirtualna rzeczywistość
Szkolenia w wirtualnej rzeczywistości będą alternatywą dla tradycyjnych metod nauczania. Są nawet o 500 proc. skuteczniejsze od materiałów wideo czy książek

Szkolenia w wirtualnej rzeczywistości będą alternatywą dla tradycyjnych metod nauczania. Są nawet o 500 proc. skuteczniejsze od materiałów wideo czy książek

Współczesna generacja gogli VR sprawdza się nie tylko w grach komputerowych. Coraz częściej po tę technologię sięgają firmy, które chcą wprowadzić nowe, innowacyjne metody nauczania. Przenosząc kursy i szkolenia do wirtualnej rzeczywistości zyskuje się nie tylko nowe środowisko pracy, ale i znacznie skuteczniejsze narzędzia, które zwiększają efektywność przyswajania nowych umiejętności. Według ekspertów, szkolenia oparte na wirtualnej rzeczywistości są nawet o 500 proc. skuteczniejsze od tradycyjnych metod, głównie dlatego, że bazują na emocjach.
więcej
2018-12-19 | 06:00
Gry i rozrywka
Szkolenia, e-commerce i wizualizacje przyszłością wirtualnej rzeczywistości. Trwają prace nad soczewką z rozszerzoną rzeczywistością

Szkolenia, e-commerce i wizualizacje przyszłością wirtualnej rzeczywistości. Trwają prace nad soczewką z rozszerzoną rzeczywistością

Dzięki wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości już dziś można przeprowadzać szkolenia BHP, testować makijaż czy mierzyć ubrania. Tę technologię z powodzeniem można jednak wykorzystywać również do promowania wydarzeń artystycznych czy tworzenia strategii marketingowych. Najbardziej zaawansowane urządzenia oferują standard pozwalający również np. na projektowanie w wirtualnej rzeczywistości nowych modeli samochodów. Trwają także prace nad soczewką AR wyświetlającą wskazówki bezpośrednio przed okiem.
więcej
2018-12-06 | 06:00
Medycyna
Polacy chcą opracować w pełni cyfrowy, stereoskopowy mikroskop. Technologia obrazowania 3D już teraz może pomóc lekarzom w skomplikowanych operacjach

Polacy chcą opracować w pełni cyfrowy, stereoskopowy mikroskop. Technologia obrazowania 3D już teraz może pomóc lekarzom w skomplikowanych operacjach

Przyszłość precyzyjnej chirurgii należy do w pełni cyfrowych mikroskopów operacyjnych i zrobotyzowanych operacji. Zanim jednak roboty przejmą skalpele, operacje okulistyczne czy neurologiczne już teraz mogą być szybsze, bezpieczniejsze i wygodniejsze dla lekarzy. Wszystko dzięki opracowanym przez polskich naukowców przystawkom cyfrowym, dzięki którym obraz z mikroskopu może być wyświetlany na monitorze.
więcej
2018-10-31 | 06:30
Konsument
Rozwój gigabitowego internetu zmieni sposób konsumpcji cyfrowej rozrywki. Użytkownicy jeszcze bardziej docenią formaty wideo i będą mogli się zanurzyć w wirtualnym świecie

Rozwój gigabitowego internetu zmieni sposób konsumpcji cyfrowej rozrywki. Użytkownicy jeszcze bardziej docenią formaty wideo i będą mogli się zanurzyć w wirtualnym świecie

Immersive experiences, czyli zanurzenie w świecie cyfrowej rozrywki, to jeden z trendów, który w najbliższych latach będzie zyskiwać na znaczeniu dzięki rozwojowi ultraszybkiego internetu, sztucznej inteligencji oraz wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Technologie na nowo zdefiniują cyfrową rozrywkę, która wkroczy także w takie obszary życia jak zdrowie czy edukacja – wynika z najnowszego raportu opracowanego przez infuture hatalska foresight institute we współpracy z UPC Polska. Eksperci wskazują, że technologia zapoczątkuje w rozrywce nową erę i przeniesie doświadczenia użytkowników na wyższy poziom.
więcej
2018-10-09 | 06:00
Gry i rozrywka
Wirtualna rzeczywistość wkracza do branży architektonicznej. Deweloperzy i projektanci wnętrz wykorzystują gogle VR w procesie sprzedaży i projektowania

Wirtualna rzeczywistość wkracza do branży architektonicznej. Deweloperzy i projektanci wnętrz wykorzystują gogle VR w procesie sprzedaży i projektowania

Wizualizacje architektoniczne coraz częściej ustępują miejsca prezentacjom zrealizowanym za pośrednictwem wirtualnej rzeczywistości. Takie cyfrowe podróże pozwalają się przejść po inwestycji i obejrzeć ją z dowolnej perspektywy. Wirtualna rzeczywistość sprawdza się zarówno podczas prac nad projektami, które nie weszły jeszcze w proces realizacji, jak i np. do sprzedaży lub przeprojektowywania już istniejących domów oraz mieszkań.
więcej
2018-10-04 | 06:00
Sprzęt i gadżety
Wirtualne gogle pozwolą na powrót technologii 3D znanej z telewizorów. Wyświetlą także filmy w jakości obrazu i dźwięku z płyty Blu-ray

Wirtualne gogle pozwolą na powrót technologii 3D znanej z telewizorów. Wyświetlą także filmy w jakości obrazu i dźwięku z płyty Blu-ray

Na rynku coraz częściej pojawiają się gogle kinowe, które mają zastąpić telewizory podczas oglądania filmów. To niezależne urządzenia, które pozwolą wyświetlić materiały wideo bezpośrednio z internetu, nośników fizycznych bądź pamięci wewnętrznej. W przeciwieństwie do klasycznych gogli wirtualnej rzeczywistości do ich obsługi nie jest wymagane posiadanie konsoli albo wydajnego komputera. Wirtualne, mobilne kino 3D zastąpiło na rynku telewizory 3D, które okazały się jedynie chwilową modą.
więcej
2018-09-27 | 06:20
Przemysł
PGNiG szkoli pracowników w wirtualnej rzeczywistości. Wykorzystanie jej w przemyśle oszczędza czas i redukuje koszty

PGNiG szkoli pracowników w wirtualnej rzeczywistości. Wykorzystanie jej w przemyśle oszczędza czas i redukuje koszty

Wirtualna rzeczywistość jest coraz częściej i na coraz większą skalę wykorzystywana w przemyśle. Mocny akcent na innowacje w tym zakresie stawia PGNiG. Technologia VR pozwala firmie szkolić pracowników w realistycznych warunkach, lecz z zachowaniem maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. Ogranicza przy tym czas i koszty. Przedstawiciele firm stosujących wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość np. do szkoleń pracowników oraz autorzy takich rozwiązań dla biznesu wzięli udział w „Spotkaniu z technologią" zorganizowanym w centrum start-upowym InnVento prowadzonym przez PGNiG.
więcej
2018-09-26 | 06:00
Wirtualna rzeczywistość
Wkrótce okulary z rozszerzoną rzeczywistością mogą zastąpić smartfony i tablety. Gogle AR nowej generacji są mniejsze, lżejsze i coraz bardziej zaawansowane

Wkrótce okulary z rozszerzoną rzeczywistością mogą zastąpić smartfony i tablety. Gogle AR nowej generacji są mniejsze, lżejsze i coraz bardziej zaawansowane

Współczesne mobilne urządzenia do obsługi rzeczywistości rozszerzonej (AR) są niewiele większe od klasycznych okularów korekcyjnych, a do tego są coraz bardziej zaawansowane. Dzięki zainstalowanemu bezpośrednio na urządzeniu systemowi Android poradzą sobie z wyświetlaniem zarówno gier, jak i programów graficznych czy biurowych. Sprawdzą się jako nowa platforma cyfrowej rozrywki oraz narzędzie dla profesjonalistów, którzy pracują w służbie zdrowia, przemyśle czy edukacji. Okulary najnowszej generacji mają zainstalowany system Android i pozwalają wyświetlać najnowsze gry przeznaczone na tę platformę. Umożliwiają także oglądanie filmów w technologii 3D
więcej
2018-09-04 | 06:00
Firma
E-handel staje się coraz bardziej smart. Przyszłością są zakupy dokonywane za pomocą poleceń głosowych

E-handel staje się coraz bardziej smart. Przyszłością są zakupy dokonywane za pomocą poleceń głosowych

Sztuczna inteligencja coraz szerzej wkracza do internetowego handlu. Sam e-commerce przekształca się już w smart commerce. Wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz stosowanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości pozwala na dokładne dopasowanie oferty do potrzeb klienta. Nowe technologie mogą pomóc zbudować przywiązanie do marki, sztuczna inteligencja podpowie produkty, a asystent głosowy pozwoli robić zakupy bez użycia rąk.
więcej
2018-08-31 | 06:00
Technologie przyszłości
Nowe technologie zmieniają świat rozrywki i nauki. W przyszłości soczewki z rozszerzoną rzeczywistością mogą zastąpić smartfona

Nowe technologie zmieniają świat rozrywki i nauki. W przyszłości soczewki z rozszerzoną rzeczywistością mogą zastąpić smartfona

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość przenikają już niemal każdą dziedzinę życia. Technologie zrewolucjonizowały już świat rozrywki, z ich możliwości korzystał przede wszystkim sektor gier komputerowych. Obecnie jednak VR i AR znajdują zastosowanie w medycynie, przemyśle, architekturze, marketingu czy handlu. Specjalne okulary pomagają korzystać z nawet najbardziej skomplikowanych urządzeń. Już wkrótce standardem mogą się stać soczewki, które zastąpią komputery i smartfony, wyświetlając obraz bezpośrednio na gałkach ocznych. Kolejne udogodnienia to tylko kwestia czasu.
więcej
2018-08-20 | 06:00
Gry i rozrywka
Gry mobilne i darmowe to aktualnie główne trendy na rynku. VR wciąż mało popularne, ale z szansami na wielką rewolucję

Gry mobilne i darmowe to aktualnie główne trendy na rynku. VR wciąż mało popularne, ale z szansami na wielką rewolucję

Coraz bardziej zaawansowane smartfony i coraz większa dostępność darmowych gier z płatnościami wewnątrz aplikacji powoduje, że gry mobilne i darmowe to dwa największe trendy w branży. Systematycznie rośnie popularność wirtualnej rzeczywistości, ale wciąż jest to przyszłość rynku gier, a nie teraźniejszość. Eksperci podkreślają, że potrzebna jest większa dostępność i bardziej zaawansowane gry, aby VR mogła zrewolucjonizować branżę. Ważnym ogniwem w rozwoju rynku są polscy producenci gier.
więcej
2018-07-27 | 06:00
Sprzęt i gadżety
Technologia wirtualnej rzeczywistości jest coraz bardziej realistyczna. Nowości dostępne są w coraz popularniejszych salonach VR

Technologia wirtualnej rzeczywistości jest coraz bardziej realistyczna. Nowości dostępne są w coraz popularniejszych salonach VR

Najnowsze rozwiązania wirtualnej rzeczywistości całkowicie zmieniają świat rozrywki. Gogle VR oferują coraz lepszą rozdzielczość i jakość animacji, bieżnia VR pozwala całą postacią poruszać się po wirtualnym świecie, a wyścigi bolidami, sportowymi samochodami czy pojazdami w przestrzeni kosmicznej są już niezwykle realistyczne. Już wkrótce pojawią się bardziej zaawansowane bieżnie poruszane mechanicznie, rękawice haptyczne, czy kombinezony pozwalające odczuwać realne bodźce, wywołujące np. ból. Na rozrywkę nie trzeba też przeznaczać astronomicznych kwot.
więcej
2018-07-23 | 06:00
Start-upy
Wirtualna biblioteka pozwoli studentom na dostęp do książek i publikacji naukowych w cenie ksero. To sposób na rosnącą falę piractwa

Wirtualna biblioteka pozwoli studentom na dostęp do książek i publikacji naukowych w cenie ksero. To sposób na rosnącą falę piractwa

Cena książki akademickiej w Polsce to średnio 80 zł, dlatego ponad 90 proc. studentów do egzaminów przygotowuje się z ksero. Wydawnictwa tracą na tym miliony złotych. Ten problem może rozwiązać opracowana przez Polaków wirtualna biblioteka książek akademickich. Dostęp do platformy jest przyznawany studentom w zamian za opłacenie miesięcznego abonamentu. Za dostęp do interesującej ich strony płacą tyle, ile za ksero. Zyskują wydawnictwa, które zarabiają na zamieszczeniu treści.
więcej