Wszystkie newsy

2017-10-10 | 06:25
Technologie przyszłości
Trwa rewolucja w branży szkoleniowej. Do 2022 roku wartość rynku gier szkoleniowych wyniesie 8,1 mld dolarów Wszystkie newsy

Trwa rewolucja w branży szkoleniowej. Do 2022 roku wartość rynku gier szkoleniowych wyniesie 8,1 mld dolarów

Tradycyjne szkolenia, a nawet e-learning, odchodzą w zapomnienie. Skuteczne przekazywanie wiedzy coraz częściej łączy się z innowacyjnymi technologiami. Game-based learning wykorzystuje zaangażowanie graczy. Mechanizm grywalizacji bazuje na naturalnej rywalizacji graczy. Gry szkoleniowe pozwalają przetestować efekt podejmowanych decyzji w bezpiecznym środowisku symulacji komputerowych. Do 2022 roku wartość rynku gier learnignowych wyniesie 8,1 mld dolarów. Przyszłością edukacji jest też technologia wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
więcej
2017-10-09 | 06:40
Firma
Rośnie popularność druku cyfrowego. Coraz częściej jego uzupełnieniem są materiały z technologią rozszerzonej rzeczywistości

Rośnie popularność druku cyfrowego. Coraz częściej jego uzupełnieniem są materiały z technologią rozszerzonej rzeczywistości

W ciągu ostatnich sześciu lat wartość sprzedaży na rynku poligraficznym wzrosła o blisko 30 proc. Na popularności zyskuje przede wszystkim druk cyfrowy. Nowoczesne maszyny do uszlachetniania druku umożliwiają lakierowanie sensoryczne z efektem 3D oraz nakładanie folii metalicznych na wybrane elementy opakowań, wizytówek, książek czy katalogów. Uzupełnieniem drukowanych materiałów są interaktywne treści z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR). Technologia może służyć do tłumaczenia tekstu na papierze oraz do szybkiego rozpoznawania i archiwizowania dokumentów. Takie usługi rozwija Konica Minolta.
więcej
2017-10-02 | 06:00
Wirtualna rzeczywistość
Po animacje 2D i 3D coraz częściej sięgają firmy reklamowe. Wirtualne postaci wykorzystywane są nie tylko w filmach, ale i w marketingu

Po animacje 2D i 3D coraz częściej sięgają firmy reklamowe. Wirtualne postaci wykorzystywane są nie tylko w filmach, ale i w marketingu

Wirtualne postaci 3D animowane na żywo przez aktora to przyszłość animacji i filmów na żywo. Coraz częściej po taką technologię sięgają firmy w kampaniach reklamowych, przede wszystkim w mediach społecznościowych. Marketerzy szukają nowych form komunikacji, a tradycyjne reklamy tracą na skuteczności. Szacuje się, że do 2022 roku rynek animacji 3D ma być wart ponad 21 mld dolarów. Sam rynek wirtualnych postaci jest bardzo duży i ciągle rośnie.
więcej
2017-09-12 | 06:10
E-commerce
Rynek nieruchomości dynamicznie rośnie. Technologie wirtualnej rzeczywistości pomagają w sprzedaży mieszkań na rynku pierwotnym

Rynek nieruchomości dynamicznie rośnie. Technologie wirtualnej rzeczywistości pomagają w sprzedaży mieszkań na rynku pierwotnym

Klienci rynku pierwotnego często kupują dziurę w ziemi. Dlatego powstają nowe rozwiązania, oparte na technologii wirtualnej rzeczywistości, które pomagają w zwizualizowaniu sprzedawanych mieszkań i całych osiedli. Do 2020 r. wartość rynku wirtualnej rzeczywistości ma wynieść 28 mld dolarów. Rynek nieruchomości również bardzo dynamicznie się rozwija, a Polacy kupują coraz więcej mieszkań.
więcej
2017-09-11 | 06:25
E-commerce
Wyszukiwarki usług turystycznych coraz bardziej zaawansowane. Oferują wirtualnych asystentów i pozwalają przewidywać ceny

Wyszukiwarki usług turystycznych coraz bardziej zaawansowane. Oferują wirtualnych asystentów i pozwalają przewidywać ceny

Na rynku usług turystycznych coraz popularniejsze są innowacyjne rozwiązania, takie jak wirtualni asystenci, czyli programy doradcze wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz zaawansowane algorytmy przewidywania cen. Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w 2016 roku w podróżach o charakterze prywatnym wzięło udział ponad 18 milionów Polaków. To prawie milion więcej w porównaniu do roku 2015. Zwiększyła się też liczba Polaków udających się w podróże zagraniczne.
więcej
2017-09-01 | 06:00
Internet
Do 2025 r. będziemy wytwarzać 163 zettabajty danych rocznie. W prezentacji danych pomogą technologie wirtualnej rzeczywistości i druku 3D

Do 2025 r. będziemy wytwarzać 163 zettabajty danych rocznie. W prezentacji danych pomogą technologie wirtualnej rzeczywistości i druku 3D

Do 2025 r. ilość przetwarzanych danych będzie wynosić 163 zettabajty rocznie. Taka potężna ilość danych to wyzwanie nie tylko w zakresie ich przechowywania, ale również ich prezentacji. Obecnie wykorzystuje się coraz więcej innowacyjnych rozwiązań, takich jak druk 3D czy okulary do rozszerzonej rzeczywistości. Możliwe jest także tworzenie responsywnych wizualizacji, które pozwalają użytkownikowi na interakcję z danymi.
więcej
2017-07-20 | 06:25
Technologie przyszłości
Wirtualna rzeczywistość wkracza w kolejne gałęzie biznesu. Najnowocześniejsze technologie wykorzystują już biura podróży, medycyna i edukacja

Wirtualna rzeczywistość wkracza w kolejne gałęzie biznesu. Najnowocześniejsze technologie wykorzystują już biura podróży, medycyna i edukacja

Kolejne gałęzie biznesu korzystają z możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość. Technologia rozwija się m.in. w medycynie, edukacji czy hotelarstwie. Eksperci prognozują, że okulary do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz dodatkowe kontrolery będą coraz lepiej dopasowane do mobilnego użytkownika. Według ekspertów do 2020 roku rynek VR i AR może osiągnąć wartość nawet 160 mld dol.
więcej
2017-07-07 | 06:25
Kosmos i lotnictwo
Wideo rejestrowane w technologii 360 stopni to przyszłość produkcji filmowych. Drony pomogą wykorzystać jej pełny potencjał

Wideo rejestrowane w technologii 360 stopni to przyszłość produkcji filmowych. Drony pomogą wykorzystać jej pełny potencjał

Rejestrowanie sferycznego, 360-stopniowego materiału wideo to coraz popularniejsza innowacyjna technika, pozwalająca widzowi śledzić nagrywaną akcję pod dowolnym kątem. Zapisany w ten sposób obraz wideo oferuje możliwość obracania nim w taki sposób, że widz może uchwycić z perspektywy pierwszej osoby wszystko, co dzieje się wokół niego. Specjaliści zapowiadają, że już wkrótce o jeszcze większe emocje zadbają drony, bowiem dzięki nim będzie można obserwować obraz w pełnych 360 stopniach, zarejestrowany z lotu ptaka.
więcej
2017-06-20 | 06:15
Gry i rozrywka
Telewizyjne programy typu „Mam talent” trafiają do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki VR udział w wielkim show będzie dostępny dla każdego

Telewizyjne programy typu „Mam talent” trafiają do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki VR udział w wielkim show będzie dostępny dla każdego

Polska firma VR Visio pracuje nad prototypem aplikacji w technologii wirtualnej rzeczywistości wzorowanej na konkursie typu „Mam talent”. Dzięki okularom do wirtualnej rzeczywistości każdy będzie mógł wziąć udział w wielkim telewizyjnym show sprawdzającym talenty wokalne uczestników. Wizualizacje powstają przy zastosowaniu techniki face mappingu, a projekt może trafić na rynek już w 2018 roku.
więcej
2017-06-12 | 06:15
E-sport
Wirtualna rzeczywistość zrewolucjonizuje e-sport. Stanie się on pełnoprawną dyscypliną medalową

Wirtualna rzeczywistość zrewolucjonizuje e-sport. Stanie się on pełnoprawną dyscypliną medalową

O podobieństwie e-sportu do prawdziwych dyscyplin sportowych napisano już wiele, ale w najważniejszych rozgrywkach nadal chodzi wyłącznie o sprawne posługiwanie się klawiaturą i myszką. Dopiero wirtualna rzeczywistość ma szansę zmienić ten rynek, wymagając od graczy prawdziwie sportowej kondycji fizycznej.
więcej
2017-06-07 | 06:20
Wirtualna rzeczywistość
Gigapanoramy coraz częściej towarzyszą wirtualnym spacerom. Jedno z największych zdjęć cyfrowych w Polsce to panorama Warszawy

Gigapanoramy coraz częściej towarzyszą wirtualnym spacerom. Jedno z największych zdjęć cyfrowych w Polsce to panorama Warszawy

Gigapanoramy to obrazy składające się z miliardów pikseli. Zwykle występują samodzielnie, ale coraz częściej stosowane są w połączeniu z tzw. wirtualnymi spacerami. Dzięki możliwości wielokrotnego przybliżenia, panoramy pozwalają przedstawić nawet najdrobniejsze szczegóły krajobrazu. W Polsce jedną z większych gigapanoram jest ta przedstawiająca widok na Warszawę. Obraz złożony z połączonych ze sobą ponad 1,4 tys. zdjęć pokazuje widok stolicy w 360 stopniach.
więcej
2017-06-07 | 06:15
Technologie przyszłości
Szkolenia w wirtualnej rzeczywistości zmienią rynek pracy. Od przyszłego roku potrzebne do tego urządzenia będą tańsze

Szkolenia w wirtualnej rzeczywistości zmienią rynek pracy. Od przyszłego roku potrzebne do tego urządzenia będą tańsze

Wirtualna rzeczywistość zrewolucjonizuje system szkoleń w pracy i nauki nowych zawodów. Edukacja przeprowadzana w świecie VR nie będzie wymagała  kontaktu z trenerem, a dodatkowo na początkowych etapach pracownicy będą szkolili się niemal za darmo. Dopiero kiedy nabiorą odpowiednich nawyków, wezmą udział w szkoleniu w rzeczywistym świecie. Przełom w dostępności może się rozpocząć już w przyszłym roku, gdy okulary holograficzne typu HoloLens staną się kilkukrotnie tańsze.
więcej
2017-05-30 | 06:20
Gry i rozrywka
W ciągu najbliższych lat większość gier będzie wykorzystywała wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Nowe technologie napędzają rynek gier i producentów konsol

W ciągu najbliższych lat większość gier będzie wykorzystywała wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Nowe technologie napędzają rynek gier i producentów konsol

Wirtualna rzeczywistość coraz szerzej wkracza do gier dostępnych na konsole i rewolucjonizuje świat rozrywki. Trójwymiarowy obraz w połączeniu z dźwiękiem 3D i technologią śledzenia ruchów różnych części ciała sprawiają, że technologia VR zdobywa popularność w piorunującym tempie. Zdaniem ekspertów w ciągu najbliższych kilku lat większość gier będzie wykorzystywała rzeczywistość wirtualną lub rozszerzoną. 
więcej
2017-05-26 | 06:25
Technologie przyszłości
Wirtualna rzeczywistość pozwala zobaczyć Warszawę w niezwykłej wersji: nietkniętą przez zniszczenia II wojny światowej

Wirtualna rzeczywistość pozwala zobaczyć Warszawę w niezwykłej wersji: nietkniętą przez zniszczenia II wojny światowej

Rzeczywistość wirtualna oferuje wiele niezwykłych możliwości, ale jedną z najbardziej pobudzających wyobraźnię jest alternatywna wersja historii świata. „Wykreślona Warszawa” to właśnie projekt z kręgu VR, który pozwala zobaczyć, jak wyglądałaby stolica Polski w latach 40. ubiegłego wieku, jeśli nie dotknęłyby jej zniszczenia związane z II wojną światową.
więcej
2017-05-22 | 06:20
Gry i rozrywka
Sony rozszerza listę akcesoriów do PlayStation. Nowy karabin VR Aim ma zrewolucjonizować świat gier zręcznościowych

Sony rozszerza listę akcesoriów do PlayStation. Nowy karabin VR Aim ma zrewolucjonizować świat gier zręcznościowych

Nowy karabin, czyli kontroler celowniczy PlayStation VR Aim, pozwala coraz dalej przesunąć granicę rozrywki. Doświadczenia są znacznie bardziej intensywne – podkreśla Monika Paplińska z Sony Interactive Entertainment Polska. Nowy kontroler wirtualnej rzeczywistości jest przydatny przede wszystkim w typowych strzelankach, przy czym obecnie nie jest dostępny jako osobny produkt, ale w zestawie z grą „Farpoint”. W najbliższej przyszłości ma być jednak wykorzystywany znacznie szerzej, m.in. w grach „ROM: Extraction” i „The Brookhaven Experiment”.
więcej