Komunikaty PR

Zwiększenie sprzedaży priorytetem dla MŚP

2023-04-19  |  11:30
Biuro prasowe

Jednym z największych wyzwań małych i średnich przedsiębiorstw oraz start-upów, działających zwłaszcza w sektorze B2B, jest skuteczność działań sprzedażowych. Wobec rosnących obciążeń finansowych kwestia ta stała się dla nich priorytetem. Rozwiązanie, które pomoże im w poprawie rentowności biznesu zaprezentowała właśnie polska spółka informatyczna Billennium. 

Polskie firmy z sektora MŚP coraz mocniej odczuwają skutki wzrostu obciążeń dla swojego biznesu - wysokie koszty energii, podwyżki składek ZUS czy płacy minimalnej. Według badania „Skaner MŚP[1]”, zrealizowanego przez Karalla Research, 47% firm czuje pogorszenie sytuacji finansowej, w efekcie czego 15% przedsiębiorców obawia się o przyszłość swojej organizacji. 30% badanych, poza wzrostem kosztów, za główną przyczynę takiej sytuacji podaje spadek popytu na produkty i usługi.

W kontekście rosnących obciążeń budżetów polskich przedsiębiorstw, pozyskiwanie klientów i odpowiednie zarządzanie relacjami z nimi staje się kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa ich biznesu. Priorytetem jest zatem wsparcie działów sprzedaży, tak aby mogły pracować możliwie najbardziej wydajnie i skutecznie. Do tego jednak potrzebne są odpowiednie narzędzia, które pozwolą zoptymalizować procesy i dostarczą niezbędnych informacji działom handlowym – powiedział Łukasz Przybyłek, Head of Strategic Business

Główne wyzwania działów sprzedaży

Eksperci Billennium wskazują kilka głównych wyzwań, które sprawiają, że działania nakierowane na sprzedaż produktów i usług, zwłaszcza tych, kierowanych do B2B, są nieskuteczne. Jednym ze źródeł problemów jest brak spójnej bazy informacji o klientach. Dane są często rozproszone w różnych aplikacjach lub wyłącznie w skrzynce e-mail czy notesie handlowca. Jeśli nawet firma posiada jedną bazę, to często się zdarza, że nie jest ona uzupełniana na bieżąco i część informacji przepada albo są one dublowane. To wpływa później na szereg innych aspektów – utrudnioną komunikację pomiędzy działami w firmie, które są zaangażowane w różne etapy procesu sprzedaży, nieefektywne lub nieskuteczne działania sprzedażowe i marketingowe, ale też nieumiejętne zarzadzanie leadami. Kolejnym wyzwaniem jest też niska jakość lub opóźnienie w obsłudze klienta, co również wpływa na jego utrzymanie i pozyskanie, bo wobec zbliżonej oferty produktów czy usług na rynku, wybierze on sprzedawcę, który dostarczy mu wszystkich niezbędnych informacji oraz szybko i rzeczowo odpowie na pytania. 

Jedynie co czwarta mała i co druga średnia firma korzysta z CRM!

Przedsiębiorstwa mogą uniknąć każdego z wymienionych problemów poprzez stosowanie systemów CRM, czyli oprogramowania do kompleksowego zarządzania relacjami z klientami, ale… wiele firm nadal z nich nie korzysta. Według danych PARP[2], w 2021 r. tylko 25,5% małych przedsiębiorstw i 54,3% średnich w Polsce korzystało z takich systemów (przy tempie wzrostu wykorzystania na poziomie odpowiednio 1 i 2% w skali dwóch lat!). 

Systemy CRM pomagają skutecznie zarządzać sprzedażą, marketingiem czy obsługą klienta i w efekcie generować wyższe przychody. Dzięki nim wszystkie osoby w firmie zaangażowane w procesy handlowe posiadają ujednolicony widok informacji o danym kontakcie czy kliencie i mogą lepiej zrozumieć jego preferencje czy zobaczyć historię interakcji. To pozwala lepiej dostosować ofertę dla każdego klienta i poprawić jego satysfakcję. Dodatkowo wiele zadań można zautomatyzować, np. takie aspekty, jak wprowadzanie danych, wysyłanie wiadomości e-mail, planowanie spotkań czy generowanie raportów. Czas zaoszczędzony w ten sposób przedsiębiorstwo może poświęcić na najważniejsze zadania z punktu widzenia zamknięcia transakcji. Kolejna kwestia to analityka, którą dostarcza CRM. Pracując na podstawie danych unikamy wielu błędów, nieefektywnych kampanii i straty kapitału – wylicza Przemysław Rudolf, Strategic Business Executive. 

Billennium Sales Box – potężny CRM dostosowany do możliwości MŚP

Salesforce od 9 lat jest zdecydowanym liderem na świecie wśród systemów CRM. Według danych IDC[3] z listopada 2022, spółka posiada 22,9% udziałów w rynku, a 90% firm z listy Fortune 500 korzysta właśnie z tej platformy. Możliwości Salesforce są ogromne, łącznie z niemal dowolną rozbudową i dostosowaniem do konkretnych potrzeb organizacji, ale też często jest poza zasięgiem finansowym mniejszych podmiotów. Dlatego właśnie, z myślą o potrzebach i możliwościach sektora MŚP, Billennium stworzyło rozwiązanie Billennium Sales Box.

Do stworzenia naszego rozwiązania wykorzystaliśmy 12-letnie doświadczenie w kompleksowym wdrażaniu usług i narzędzi Salesforce w wielu zróżnicowanych branżach w Polsce i za granicą. W tym czasie zbudowaliśmy nasz know-how, dzięki któremu wiemy nie tylko, jakie są możliwości platformy, ale też, jakie są najważniejsze potrzeby i wyzwania małego i średniego biznesu w zakresie wsparcia sprzedaży i pozyskiwaniu leadów. Oczywiście musieliśmy wziąć pod uwagę również kwestie finansowe i techniczne. W efekcie, koszt wdrożenia Billennium Sales Box jest nawet 10 razy niższy niż w przypadku rozwiązania customowego opartego na Salesforce i trwa nawet do 5 dni – podsumowuje Piotr Grusiewicz, Head of Business Unit Salesforce.

Wybierając Billennium Sales Box, użytkownicy otrzymują pełen widok klienta w Salesforce Customer 360. Rozwiązuje to problem braku spójności i komunikacji między działami i danymi klientów. Każdy uczestnik procesu sprzedaży, marketingu czy obsługi ma pełen zakres informacji o kontrahencie i wszystkich podejmowanych działaniach czy interakcjach. Aplikacja wspiera przedsiębiorstwa w 4 głównych obszarach: sprzedaży, obsłudze klienta i zarządzaniu danymi, działaniach marketingowych, a także w organizacji pracy i podnoszeniu efektywności osób zaangażowanych w procesy zarządzania relacjami z klientem i leadami. Firmy, które wybiorą Billennium Sales Box, poza dostępem do kluczowych funkcji platformy Salesforce, otrzymują jednak nie tylko samo rozwiązanie. Twórcy aplikacji zapewniają stały dostęp do zespołu utrzymaniowo-wdrożeniowego, który pomaga w rozwiązywaniu bieżących problemów czy dodatkowej customiazacji, a w razie zwiększenia potrzeb przez organizację, także rozwinięcia systemu o kolejne usługi Salesforce. 

Aplikacja jest dostępna w wersji przeglądarkowej oraz mobilnej w ramach jednej licencji.

Więcej informacji o Billennium Sales Box można znaleźć na stronie:
https://billennium.pl/billennium-box/

 


[1] Skaner MSP 23Q1, Karalla Research

[2] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2022, PARP

[3] CRM Marker Share 2022, IDC

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Oprogramowanie Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise Biuro prasowe
2024-10-21 | 13:00

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

MiR Fleet Enterprise oznacza odejście od tradycyjnych systemów zarządzania flotą. Zbudowane do pracy na serwerach Windows i wspierające różne strategie wirtualizacji,
Oprogramowanie AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów
2024-10-21 | 12:10

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Produkt, zaprojektowany do celów komercyjnych i badawczych, zapewnia programistom konfigurowalną platformę do tworzenia aplikacji, przyspieszenia badań i skracania czasu wprowadzania na
Oprogramowanie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.

Ochrona środowiska

Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro

Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu

Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.