Twój system parkingowy zintegrowany z system stacji ładowania EV

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.
ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Udostępniasz na swoim parkingu stacje ładowania samochodów elektrycznych? Chcesz samodzielnie i elastycznie ustalać ceny za korzystanie z infrastruktury EV? Zastanawiasz się, w jaki sposób skorelować płatności za parkowanie i ładowanie auta? Skorzystaj z możliwości systemu Elocity. To autorska technologia zarządzania infrastrukturą ładowania aut elektrycznych i sprzedaży usług ładowania.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych na parkingach to dziś coraz powszechniejszych widok. Zarządcy CRE wiedzą, że dostępność infrastruktury EV jest ważna dla klientów, czy najemców korporacyjnych, dbających o neutralizację swojego wpływu na środowisko (ESG). Jest to także sposób na przyciągnięcie nowego segmentu użytkowników, jakimi są kierowcy elektryków. Rozwój infrastruktury ładowania na parkingach jest ważny również w kontekście trwającej w wielu miastach dyskusji o strefach czystego transportu, w których stopniowo wprowadzane mają być ograniczenia dla aut spalinowych (przykładem jest Warszawa, gdzie SCT wdrażana będzie od lipca 2024 roku).
Jednak udostępnienie kierowcom infrastruktury EV to jedno, ale z punktu widzenia zarządców parkingów kluczowa jest technologia zarządzania stacjami ładowania i jej możliwość integracji z systemem zarządzania parkingiem.
- Przewagą autorskiej technologii Elocity jest możliwość dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Jednym z wypracowanych przez nas rozwiązań jest integracja z systemami parkingowymi. W praktyce oznacza to, że mając stacje z systemem Elocity zarządcy parkingów mogą m.in. samodzielnie i elastyczne ustalać ceny za korzystanie z infrastruktury EV czy stosować różne schematy rabatowania za parkowanie i ładowanie auta – wyjaśnia Adrian Nocuń, współzałożyciel Elocity.
Przykładem integracji systemu parkingowego z systemem Elocity jest hub Ekoen, znajdujący się przy ulicy Postępu 14 w Warszawie. Tu kierowcy EV płacą jedynie za zużytą energię podczas ładowania już bez konieczności ponoszenia opłat za postój. Walidacja odbywa się w sposób zautomatyzowany.
Wysokość opłaty parkingowej w systemie Elocity można skorelować także z ilością pobranej mocy podczas ładowania elektryków (np. jeśli kierowca naładuje pojazd 50 kWh, otrzymuje 2 h parkingu gratis). Cena za ładowanie elektryka może być uzależniona od czasu korzystania z parkingu (np. bezpłatne ładowanie dla kierowców, którzy korzystają z parkingu minimum. 3 h). Można również wprowadzać zróżnicowane cenniki za ładowanie EV dla najemców i gości, a także różnicować cenę za ładowanie w zależności od pory dnia, czy dni tygodnia (np. inny cennik w dniu powszednie, inny w weekendy).
- Wszystkie te ustawienia z łatwością wprowadza się z poziomu intuicyjnego panelu administracyjnego. Istnieje także możliwość integracji systemu Elocity z aplikacjami budynków biurowych i systemami BMS. W ten sposób zarządca budynku samodzielnie decyduje o wysokości mocy, jaką udostępnia dla stacji ładowania – wylicza Adrian Nocuń.
Integracja z system Elocity otwiera także nowe możliwości promowania parkingu, ponieważ Elocity to popularna wśród użytkowników aut EV aplikacja z największą liczbą stacji ładowania w Polsce. Pod koniec 2023 roku korzystało z niej 35 000 kierowców. Dzięki roamingowi stacje z systemem Elocity widoczne są także w nawigacjach samochodowych i systemach flotowych (np.Shell Recharge).

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.