Komunikaty PR

THORIUM SPACE NA MSPO 2023 Z PREMIEROWYM TERMINALEM SATELITARNYM AURORA

2023-08-21  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt

Sylwia Kuligowska
SCOPE PR

MIkołajczyka 12 lok 162
03-984 Warszawa
contact|scopepr.pl| |contact|scopepr.pl
692444406
www.scopepr.pl

THORIUM SPACE NA MSPO 2023 Z PREMIEROWYM TERMINALEM SATELITARNYM AURORA

Thorium Space S.A. - producent zaawansowanych technologii łączności satelitarnej, podczas zbliżającego się Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach zaprezentuje na stoisku spółki najnowszy terminal satelitarny na pasmo Ka – AURORA.

Terminal satelitarny Aurora to urządzenie zapewniające szerokopasmową łączność satelitarną w paśmie Ka. Po raz pierwszy zostanie zaprezentowany podczas wrześniowych targów obronnych w Kielcach.

dla THORIUM Space, MSPO to targi zaliczające się do jednych z najważniejszych wydarzeń biznesowych dla Spółki. W tym roku na naszym stoisku firmowym B-85, będziemy mieli przyjemność zaprezentowania odwiedzającym wystawę - ekspertom, użytkownikom oraz decydentom, oferowane przez THORIUM Space rozwiązania dedykowane szeroko pojętemu przemysłowi, w którym komunikacja satelitarna odgrywa kluczowe znaczenie - w tym naszą premierę - terminal satelitarny – AURORA. To urządzenie służące zapewnieniu szerokopasmowej łączności satelitarnej w paśmie Ka z dwoma satelitami operującymi na dowolnej orbicie (LEO/MEO/GEO) w tym samym czasie.
W tym roku liczymy również na dostrzeżenie naszego nowatorskiego rozwiązania jakim jest AURORA przez kapitułę konkursu DEFENDER, do którego po raz pierwszy w historii działalności firmy zgłoszony został produkt opracowany przez naszych inżynierów i ekspertów 
– informuje Ewa Poławska, Head of Communication THORIUM Space S.A.

Premierowa Aurora jest produktem przeznaczonym do zapewnienia szerokopasmowej komunikacji
z satelitami operującymi w paśmie Ka. Budowa terminala bazuje na technologii płaskich anten macierzowych z elektronicznie sterowaną wiązką. Konstrukcja ta umożliwia pracę zarówno z satelitami geostacjonarnymi jak i satelitami na niższych orbitach (MEO, LEO). Dzięki możliwości cyfrowego formowania dwóch niezależnych wiązek, zarówno nadawczych jak i odbiorczych, terminal jest w stanie nawiązać dwustronną komunikację jednocześnie z dwoma satelitami. Terminal jest kompatybilny z modemami różnych producentów, zapewniając tym samym pracę z różnymi standardami (modem jest zintegrowany w obudowie terminala). Wykorzystywanym standardem komunikacyjnym jest protokół Ethernet. Dzięki wbudowanym modułom GNSS oraz IMU antena autonomicznie lokalizuje pożądanego satelitę. Istnieje możliwość ręcznego skonfigurowania anteny, aby wiązka promieniowania została skierowana w określonym kierunku. Terminal można położyć płasko na ziemi lub ustawić na trójnogu w celu wstępnego skierowania w kierunku satelity. System może być zasilany bezpośrednio z sieci AC poprzez dedykowany zasilacz, z napięcia pojazdowego (24 VDC) lub z przystosowanego zestawu bateryjnego. Cały zestaw jest odporny na wybrane warunki atmosferyczne. 

Dane techniczne terminala satelitarnego na pasmo Ka – AURORA:

  • Częstotliwość pracy: TX: 27–31 GHz, RX: 17.7–21.2 GHz
  • Interfejs przyłączeniowy: Ethernet
  • Zakres temperatur pracy: od -40°C do 55°C
  • Zakres regulacji kierunku maksymalnego promieniowania anteny: elektroniczny: azymut: ±65°elewacja: ±65°
  • Zakres regulacji pozycji anteny: manualny (wstępny): azymut: ±180° elewacja: ±90°
  • System pracy terminala: TDMA, FDMA (SCPC), HTS
  • Liczba wiązek: 2
  • Pasmo pracy: 2 GHz
  • EIRP: 64 dBm
  • G/T: >14 dB/K
  • XPD: >25 dB
  • Przepustowość maksymalna: 1 Gbps
  • Zasilanie: 24 VDC / 300 W


# # # 

Kontakt dla mediów:

Ewa Poławska, Head of Communication 
Thorium Space S.A.

e-mail: ewa.polawska@thoriumspace.com, tel. +48 789 254 610

lub
Biuro prasowe Thorium Space S.A.:
Sylwia Kuligowska, Agencja SCOPE Public Relations, 
e-mail: s.kuligowska@scopepr.pl, tel. +48 692 444 406

O THORIUM SPACE S.A.

Thorium Space S.A. to firma z sektora zaawansowanych systemów komunikacji satelitarnej (Space Advanced Communication Company). Zajmuje się projektowaniem nowatorskich rozwiązań technologicznych w zakresie konstruowania pojazdów kosmicznych i inteligentnych anten macierzowych, mających zastosowanie w branży kosmicznej i sektorze obronności. Tworzy ją interdyscyplinarny zespół blisko 40 inżynierów technologii kosmicznych oraz specjalistów z dziedzin pokrewnych. Posiada biura we Wrocławiu i Warszawie.

www.thoriumspace.com

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: SCOPE PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy

Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.

Farmacja

Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej

Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią  raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

Rolnictwo

Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu

Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.