Komunikaty PR

Ten startup razem z Samsung Inkubator uczy odpowiedzialnej mody

2020-05-27  |  18:00
Biuro prasowe

Branża modowa zużywa rocznie 90 mln ton tekstyliów, z czego około 20 mln ton trafia na śmietnik. Dlatego walkę z tym zjawiskiem podejmuje coraz więcej organizacji czy startupów, którym nie są obojętne losy naszej planety. Jednym z nich jest startup powear.me, który biorąc pod uwagę fakt, że obecnie więcej czasu spędzamy w domach, pragnie zachęcić do uporządkowania szaf i podjęcia działań zgodnych z ruchem less waste.

  • Przemysł tekstylny jest jednym z najbardziej zanieczyszczających środowisko sektorów gospodarki, ale poziom wiedzy na temat zrównoważonej mody jest wciąż niewystarczający.
  • W ostatnich latach można zauważyć silnie rozwijający się trend mody z drugiej ręki. Rozwiązania tego typu cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno z powodów ekologicznych, jak i ekonomicznych.
  • Samsung Inkubator to przestrzeń, w ramach której zaproszone do współpracy startupy mają szansą realizować pomysły z zakresu odpowiedzialności społecznej, takie jak walka z ubóstwem, ochrona środowiska czy zrównoważony transport.

 

Jak wynika z raportu pt. „Czy ekologia jest w modzie”[1] przemysł tekstylny emituje 1,2 mld ton CO2 rocznie i jest drugim – po rolnictwie – najbardziej zanieczyszczającym wodę sektorem gospodarki. Jednak tylko 37 proc. respondentów wskazało sektor modowy i odzieżowy jako szkodliwy dla środowiska. Odrobinę bardziej optymistycznie przedstawiają się wyniki odnośnie kupowania w second-handach. Już dzisiaj są one popularną alternatywą dla tradycyjnych zakupów odzieżowych, a 83 proc. badanych zadeklarowało, że chciałoby, aby to był okazjonalny, dodatkowy lub główny sposób kupowania ubrań.

Dlatego swoją odpowiedź na zapotrzebowanie konsumentów zaproponował startup powear.me, rozwijający second hand online oraz społeczność miłośników mody z drugiej ręki. Użytkownikami serwisu mogą być zarówno osoby, które chcą sprzedać swoje ubrania, jak i ci, którzy chcą je kupić. Jeśli chcesz się pozbyć jakiegoś ubrania, możesz oddać je do serwisu, a powear.me zajmie się sprawdzeniem, sfotografowaniem, przygotowaniem i obsługą sprzedaży. 70% kwoty uzyskanej ze sprzedaży danego ubrania trafia do zbywcy lub na wybrany cel charytatywny. Serwis powstał w trosce o ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu i zredukowanie ilości odpadów tekstylnych. Startup wokół platformy sprzedażowej pragnie zbudować silną społeczność, aby dzięki niej przyczynić się do dłuższego obiegu wytworzonej odzieży.

W związku z trwającym kryzysem epidemiologicznym i faktem, że więcej czasu spędzamy w domach, startup powear.me zachęca rodziców obserwujących ich profil na Facebooku i Instagramie, aby do sprzątania szaf zabrali się wraz ze swoimi dziećmi. Przedsiębiorcy zaproponowali kilka pomysłów, dzięki którym porządki odzieżowe mogą być pretekstem do świetnej zabawy – jak na przykład zorganizowania pokazu mody czy kreatywnych przebieranek. Może to być także dobry moment do wprowadzenia w życie zasad less waste, zakładających ograniczenie ilości generowanych odpadów.

- Być może sam pomysł na second hand online nie jest nowością, ale największą motywacją podjęcia przez nas takiej inicjatywy jest troska o naszą planetę. Jednocześnie chcemy odciążyć klientów w czyszczeniu swoich szaf poprzez przeprowadzenie za nich procesu wystawiania ubrań i wsparcie w ich sprzedaży. Tym bardziej, że w obecnej sytuacji spędzamy więcej czasu w domu i warto jest wykorzystać ten moment na przejrzenie zawartości swoich półek z ubraniami – powiedział Andrzej Ogonowski, CMO powear.me.

Biznes na ratunek naszej planecie

Startup może rozwijać swoje działania pod skrzydłami Samsung Inkubator Białystok. Dzięki otrzymanemu wsparciu, przedsiębiorcy mają szansę rozwinąć swój sklep internetowy oraz przeprowadzić kampanię mającą na celu zmianę postaw społecznych wobec przemysłu tekstylnego.

W programie Samsung Inkubator stawiamy na wspieranie innowacji odpowiedzialnych społecznie i środowiskowo. Nasz firma, jako lider na rynku nowych technologii, przywiązuje dużą wagę do odpowiedzialnej konsumpcji już na etapie projektowania urządzeń. Cieszymy się, że możemy wesprzeć takie rozwiązanie jak powear.me, które działa w duchu  eco-fashion – powiedziała Magdalena Olborska, CSV and Partnership Manager w Samsung Electronics Polska.

W ramach programu Samsung Inkubator Białystok swoje pomysły mogą realizować startupy, których celem jest stworzenie rozwiązań odpowiadających na wyzwania współczesnego świata. To pierwsze tego typu miejsce na świecie, w którym w bezpłatnej przestrzeni przedsiębiorcy mają szansę realizować pomysły, określone w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Inkubowane startupy pracują tam już nad rozwiązaniami z zakresu wspólnej konsumpcji i ekonomii współdzielenia, zrównoważonego transportu, ochrony środowiska czy zdrowia psychicznego. Startupy mogą liczyć na wsparcie ekspertów i rozwój swoich inicjatyw przy zachowaniu pełnych praw do pomysłów. Partnerami Samsung Inkubator Białystok są Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz Białostocki Park Naukowo-Technologiczny.

 


[1] Raport do pobrania na stronie: LINK

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.