Komunikaty PR

Trwa nabór do programu wspierającego kobiety w IT "Lead IT, Lady!"

2020-09-07  |  14:00

Stowarzyszenie Women in Technology Poland, we współpracy z Grand Parade, zainaugurowało program Lead IT, Lady!. Organizatorzy stawiają na mentoring oraz warsztatową formę zdobywania wiedzy i praktyki liderskiej wśród kobiet aktywnych w branży nowych technologii. Program wzmacniający kobiecy leadership w IT składa się z czterech modułów skoncentrowanych na określonych polach kompetencyjnych – od zarządzania zespołem, przez realizację własnych projektów, po konsultacje z mentorkami branżowymi. Rekrutacja trwa do 14 września, a sam program rozpocznie się 5 października i prowadzony będzie w formule online przez 9 miesięcy.  

"Od ponad 10 lat podejmujemy szereg działań, których intencją jest przeciwdziałanie gender gap. Obserwujemy znaczącą dysproporcję, szczególnie w środowisku IT i nowych technologii, w liczbie kobiet i mężczyzn zatrudnionych na stanowiskach technicznych i specjalistycznych. Dlatego, aby pomóc ambitnym kobietom w IT odkryć swoje silne strony i wyzwolić potencjał liderki, powołałyśmy do życia Lead IT, Lady!" - mówi Anna Szwiec, prezeska Stowarzyszenia Women in Technology Poland, organizatora programu.

"Uczestniczkom oferujemy konkretne narzędzia, ukierunkowane na zdobywanie nowych umiejętności warsztaty, wspierającą społeczność i inspirujące mentorki, które pomogą im w odkryciu pożądanej drogi" - dodaje Magda Zawora, członkini zarządu WiT. 

Obok warsztatów z obszaru budowania samoświadomości, pewności siebie i kompetencji liderskich integralną częścią programu jest mentoring. Wśród ekspertek, które będą doradzać uczestniczkom są m.in. Joanna Chwastowska, liderka zespołu w Google Health; Monika Braun – Agile coach; Magdalena Firlit, trenerka Scrum; Natalia Jasińska, senior manager w Sabre, Aleksandra Maciejewicz – współzałożycielka kancelarii Lawmore specjalizującej się w obsłudze branży IT; oraz Aleksandra Pszczoła, CEO agencji Bee Talents wyszukującej talenty w IT.  

W ramach praktyki liderskiej uczestniczki będą przewodziły zespołom realizującym projekty społeczności Women in Technology Poland, m.in. WiT4People, Let’s Solve IT i WiT Bootcamp. Dodatkowo będą miały możliwość realizacji własnego projektu z zakresu nowych technologii, z obszarze realizacji na dowolnym polu – na rzecz startupów, organizacji pozarządowych czy korporacji. Program wspiera merytorycznie Grand Parade, globalny technologiczny hub specjalizujący się w rozwiązaniach dla gier online i zakładów sportowych.

"Cieszymy się z partnerstwa w programie, ponieważ wierzymy w efektywność mentoringu jako fantastycznego narzędzia wspierającego rozwój kompetencji liderskich. Bardzo ważna jest dla nas także idea różnorodności, zarówno w etycznym jak i biznesowym wymiarze" - podkreśla Daria Płona, HR Manager Grand Parade, partnera strategicznego projektu

Zgłoszenia do programu można przesyłać do 14 września, aplikując bezpośrednio na stronie www.leaditlady.pl, gdzie znajdują się także szczegółowe informacje dotyczące projektu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.