Polski translator zdobywcą „Oscara designu”
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper|goodonepr.pl| |grzegorz.koper|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl
Jedna z najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego – Red Dot Design Award trafiła właśnie w ręce krakowskiej firmy Vasco Electronics. Wyróżnieniem w kategorii „Product Design 2021” uhonorowano innowacyjny tłumacz elektroniczny Vasco Translator M3. Działająca globalnie firma z branży technologicznej potwierdziła tym samym, że jej projekt cechuje nie tylko wysoka funkcjonalność, ale też wzornictwo najwyższej klasy.
Red Dot Design Award to nagroda przyznawana nieprzerwanie od 1955 roku przez Centrum Designu Nadrenii Północnej-Westfalii w Niemczech. W tym roku zgłoszono do niej ponad 7 800 projektów z całego świata, ocenionych następnie przez niezależne, międzynarodowe jury. Zgłoszenia przyjmowane były w 51 kategoriach – od projektów mebli po sprzęt elektroniczny i opakowania[1]. Wśród dotychczasowych laureatów Red Dot można znaleźć takie produkty jak MacBook Air firmy Apple (nagroda w 2019 r.[2]) czy motocykl Honda CBR 1000RR-R Fireblade SP (nagroda w 2020 r.[3]). Vasco Translator M3 wyróżniono w tegorocznej edycji konkursu w podkategorii „communication technology - translation devices”.
– Otrzymanie tak prestiżowej nagrody jak Red Dot jest dla nas potwierdzeniem, że warto tworzyć rzeczy z pasją i bez kompromisów. Nad Vasco Translator M3 nasz zespół programistów oraz dział R&D pracował blisko 2 lata. Projektowanie każdej aplikacji poprzedzone było dokładną analizą potrzeb użytkowników, aplikacje tworzone były z zachowaniem wysokich standardów programowania i stosowaniem dobrych praktyk programistycznych. Każda funkcjonalność była bardzo dokładnie sprawdzana przez doświadczony zespół testerski. Te działania pozwoliły nam stworzyć wysokiej jakości oprogramowanie, które jest cały czas udoskonalane – mówi Maciej Góralski, prezes firmy Vasco Electronics.
– Duże brawa należą się także studiu projektowemu Husarska, które odpowiadało za design urządzenia. Uważam, że bardzo ważne jest, by przedmioty, którymi się otaczamy nie tylko ułatwiały nam życie, ale też były piękne. Dzięki temu kształtuje się nasze poczucie estetyki i funkcjonalności, co potem przekłada się na to, co sami tworzymy. Zdobycie Red Dot potwierdza, że stworzyliśmy technologię, która jest i użyteczna, i piękna – dodaje Maciej Góralski.
Nagrodzony w konkursie Vasco Translator M3 został stworzony, by ułatwić komunikację ludziom na całym świecie. Urządzenie umożliwia tłumaczenie mowy w ponad 70 językach, a dodatkowo wyposażone jest w funkcję tłumaczenia zdjęć. Translator sprawdza się zarówno w turystycznych czy służbowych podróżach, jak i podczas tłumaczenia rozmów telefonicznych, konferencji oraz biznesowych spotkań. Ze sprzętu można korzystać nawet bez ciągłego dostępu do Wi-Fi. Wbudowana karta SIM pozwala dożywotnio na bezpłatny i nielimitowany dostęp do sieci w prawie 200 państwach świata.
– Ponad 80 proc. ludzkości nie mówi w języku angielskim, a my jak większość ludzi pragniemy świata bez barier, które powstają najczęściej z powodu problemów w komunikacji. Mamy nadzieję, że biorąc czynny udział w przełamywaniu tych barier przyczyniamy się nie tylko do udanych podróży czy sprawnej komunikacji w biznesie, ale także do tworzenia lepszego świata, z wysokim poziomem edukacji, bez barier i konfliktów. Cieszymy się, że w konkursie Red Dot doceniono nie tylko wygląd urządzenia, ale także jego funkcjonalność, której poświęciliśmy równie dużo uwagi – podsumowuje Maciej Góralski, prezes firmy Vasco Electronics.
[1] https://www.red-dot.org/pd/categories
[2] https://www.red-dot.org/project/macbook-air-40091
[3] https://www.red-dot.org/project/cbr1000rr-r-fireblade-sp-45992

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.