Polski translator zdobywcą „Oscara designu”
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper|goodonepr.pl| |grzegorz.koper|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl
Jedna z najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego – Red Dot Design Award trafiła właśnie w ręce krakowskiej firmy Vasco Electronics. Wyróżnieniem w kategorii „Product Design 2021” uhonorowano innowacyjny tłumacz elektroniczny Vasco Translator M3. Działająca globalnie firma z branży technologicznej potwierdziła tym samym, że jej projekt cechuje nie tylko wysoka funkcjonalność, ale też wzornictwo najwyższej klasy.
Red Dot Design Award to nagroda przyznawana nieprzerwanie od 1955 roku przez Centrum Designu Nadrenii Północnej-Westfalii w Niemczech. W tym roku zgłoszono do niej ponad 7 800 projektów z całego świata, ocenionych następnie przez niezależne, międzynarodowe jury. Zgłoszenia przyjmowane były w 51 kategoriach – od projektów mebli po sprzęt elektroniczny i opakowania[1]. Wśród dotychczasowych laureatów Red Dot można znaleźć takie produkty jak MacBook Air firmy Apple (nagroda w 2019 r.[2]) czy motocykl Honda CBR 1000RR-R Fireblade SP (nagroda w 2020 r.[3]). Vasco Translator M3 wyróżniono w tegorocznej edycji konkursu w podkategorii „communication technology - translation devices”.
– Otrzymanie tak prestiżowej nagrody jak Red Dot jest dla nas potwierdzeniem, że warto tworzyć rzeczy z pasją i bez kompromisów. Nad Vasco Translator M3 nasz zespół programistów oraz dział R&D pracował blisko 2 lata. Projektowanie każdej aplikacji poprzedzone było dokładną analizą potrzeb użytkowników, aplikacje tworzone były z zachowaniem wysokich standardów programowania i stosowaniem dobrych praktyk programistycznych. Każda funkcjonalność była bardzo dokładnie sprawdzana przez doświadczony zespół testerski. Te działania pozwoliły nam stworzyć wysokiej jakości oprogramowanie, które jest cały czas udoskonalane – mówi Maciej Góralski, prezes firmy Vasco Electronics.
– Duże brawa należą się także studiu projektowemu Husarska, które odpowiadało za design urządzenia. Uważam, że bardzo ważne jest, by przedmioty, którymi się otaczamy nie tylko ułatwiały nam życie, ale też były piękne. Dzięki temu kształtuje się nasze poczucie estetyki i funkcjonalności, co potem przekłada się na to, co sami tworzymy. Zdobycie Red Dot potwierdza, że stworzyliśmy technologię, która jest i użyteczna, i piękna – dodaje Maciej Góralski.
Nagrodzony w konkursie Vasco Translator M3 został stworzony, by ułatwić komunikację ludziom na całym świecie. Urządzenie umożliwia tłumaczenie mowy w ponad 70 językach, a dodatkowo wyposażone jest w funkcję tłumaczenia zdjęć. Translator sprawdza się zarówno w turystycznych czy służbowych podróżach, jak i podczas tłumaczenia rozmów telefonicznych, konferencji oraz biznesowych spotkań. Ze sprzętu można korzystać nawet bez ciągłego dostępu do Wi-Fi. Wbudowana karta SIM pozwala dożywotnio na bezpłatny i nielimitowany dostęp do sieci w prawie 200 państwach świata.
– Ponad 80 proc. ludzkości nie mówi w języku angielskim, a my jak większość ludzi pragniemy świata bez barier, które powstają najczęściej z powodu problemów w komunikacji. Mamy nadzieję, że biorąc czynny udział w przełamywaniu tych barier przyczyniamy się nie tylko do udanych podróży czy sprawnej komunikacji w biznesie, ale także do tworzenia lepszego świata, z wysokim poziomem edukacji, bez barier i konfliktów. Cieszymy się, że w konkursie Red Dot doceniono nie tylko wygląd urządzenia, ale także jego funkcjonalność, której poświęciliśmy równie dużo uwagi – podsumowuje Maciej Góralski, prezes firmy Vasco Electronics.
[1] https://www.red-dot.org/pd/categories
[2] https://www.red-dot.org/project/macbook-air-40091
[3] https://www.red-dot.org/project/cbr1000rr-r-fireblade-sp-45992

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.