Polski translator zdobywcą „Oscara designu”
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper@goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl
Jedna z najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego – Red Dot Design Award trafiła właśnie w ręce krakowskiej firmy Vasco Electronics. Wyróżnieniem w kategorii „Product Design 2021” uhonorowano innowacyjny tłumacz elektroniczny Vasco Translator M3. Działająca globalnie firma z branży technologicznej potwierdziła tym samym, że jej projekt cechuje nie tylko wysoka funkcjonalność, ale też wzornictwo najwyższej klasy.
Red Dot Design Award to nagroda przyznawana nieprzerwanie od 1955 roku przez Centrum Designu Nadrenii Północnej-Westfalii w Niemczech. W tym roku zgłoszono do niej ponad 7 800 projektów z całego świata, ocenionych następnie przez niezależne, międzynarodowe jury. Zgłoszenia przyjmowane były w 51 kategoriach – od projektów mebli po sprzęt elektroniczny i opakowania[1]. Wśród dotychczasowych laureatów Red Dot można znaleźć takie produkty jak MacBook Air firmy Apple (nagroda w 2019 r.[2]) czy motocykl Honda CBR 1000RR-R Fireblade SP (nagroda w 2020 r.[3]). Vasco Translator M3 wyróżniono w tegorocznej edycji konkursu w podkategorii „communication technology - translation devices”.
– Otrzymanie tak prestiżowej nagrody jak Red Dot jest dla nas potwierdzeniem, że warto tworzyć rzeczy z pasją i bez kompromisów. Nad Vasco Translator M3 nasz zespół programistów oraz dział R&D pracował blisko 2 lata. Projektowanie każdej aplikacji poprzedzone było dokładną analizą potrzeb użytkowników, aplikacje tworzone były z zachowaniem wysokich standardów programowania i stosowaniem dobrych praktyk programistycznych. Każda funkcjonalność była bardzo dokładnie sprawdzana przez doświadczony zespół testerski. Te działania pozwoliły nam stworzyć wysokiej jakości oprogramowanie, które jest cały czas udoskonalane – mówi Maciej Góralski, prezes firmy Vasco Electronics.
– Duże brawa należą się także studiu projektowemu Husarska, które odpowiadało za design urządzenia. Uważam, że bardzo ważne jest, by przedmioty, którymi się otaczamy nie tylko ułatwiały nam życie, ale też były piękne. Dzięki temu kształtuje się nasze poczucie estetyki i funkcjonalności, co potem przekłada się na to, co sami tworzymy. Zdobycie Red Dot potwierdza, że stworzyliśmy technologię, która jest i użyteczna, i piękna – dodaje Maciej Góralski.
Nagrodzony w konkursie Vasco Translator M3 został stworzony, by ułatwić komunikację ludziom na całym świecie. Urządzenie umożliwia tłumaczenie mowy w ponad 70 językach, a dodatkowo wyposażone jest w funkcję tłumaczenia zdjęć. Translator sprawdza się zarówno w turystycznych czy służbowych podróżach, jak i podczas tłumaczenia rozmów telefonicznych, konferencji oraz biznesowych spotkań. Ze sprzętu można korzystać nawet bez ciągłego dostępu do Wi-Fi. Wbudowana karta SIM pozwala dożywotnio na bezpłatny i nielimitowany dostęp do sieci w prawie 200 państwach świata.
– Ponad 80 proc. ludzkości nie mówi w języku angielskim, a my jak większość ludzi pragniemy świata bez barier, które powstają najczęściej z powodu problemów w komunikacji. Mamy nadzieję, że biorąc czynny udział w przełamywaniu tych barier przyczyniamy się nie tylko do udanych podróży czy sprawnej komunikacji w biznesie, ale także do tworzenia lepszego świata, z wysokim poziomem edukacji, bez barier i konfliktów. Cieszymy się, że w konkursie Red Dot doceniono nie tylko wygląd urządzenia, ale także jego funkcjonalność, której poświęciliśmy równie dużo uwagi – podsumowuje Maciej Góralski, prezes firmy Vasco Electronics.
[1] https://www.red-dot.org/pd/categories
[2] https://www.red-dot.org/project/macbook-air-40091
[3] https://www.red-dot.org/project/cbr1000rr-r-fireblade-sp-45992

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.