IPOsystem - cyfrowy robot sprawdził się w Mennicy Polskiej
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Mennica Polska jest jedną z trzech najbardziej zaawansowanych technologicznie mennic na świecie. Jej pozycja wynika z nie tylko z inwestycji w najnowocześniejsze technologie produkcji, ale też z odwagi we wdrażaniu innowacyjnych systemów informatycznych. Przykładem jest cyfrowy robot IPOsystem, który zrewolucjonizował planowanie i zarządzanie produkcją. Materiał filmowy, który został przygotowany przez pasjonatów produkcji, Fabryki w Polsce, pokazuje jak w praktyce działa fabryka zarządzana przez autonomiczne algorytmy decyzyjne.
Mennica Polska to przykład zakładu o bardzo zróżnicowanej produkcji. Jednocześnie realizuje się tam od kilkudziesięciu do kilkuset różnych projektów, które wymagają wykonania setek operacji każdego dnia.
Produkcja obydwa się na kilku wydziałach: narzędziowym, monet obiegowych i kolekcjonerskich oraz emalierskim. Na wydziale narzędziowym przygotowywane są stemple, za pomocą których wybijane są polskie monety obiegowe, jak i monety dla innych krajów, tj.: Kolumbii, Kostaryki, Paragwaju, Nepalu czy Tajlandii. Mennica tłoczy również monety kolekcjonerskie z metali szlachetnych, do których niezbędne są zaawansowane technologie, np. nakładanie druku utwardzanego światłem ultrafioletowym czy zabezpieczanie przed korozją poprzez użycie nanotechnologii. Na wydziale emalierskim natomiast tworzone są ordery, odznaki i medale, które poza zastosowaniem zaawansowanych technologii i maszyn, wymagają też kunsztu pracy ręcznej.
Produkcja przed I PO cyfrowym robocie
Przed wprowadzeniem IPOsystem zarządzanie produkcją oparte było o tradycyjne planowanie produkcji. Wdrożenie autonomicznego systemu zarządzania produkcją, IPOsystem zautomatyzowało i zintegrowało dotychczasowe procesy planowania i zarządzania pracownikami na halach produkcyjnych eliminując konieczność tworzenia planów i bezpośredniego zarządzania pracownikami.
Przed implementacją systemu, technologia, która powstawała w biurze technologicznym, po wydrukowaniu i jej emisji na wydział produkcyjny, musiała być rozplanowywana przez kierowników i mistrzów wydziałów produkcyjnych. To na ich barkach spoczywał ciężar decydowania o setkach operacji każdego dnia.
– Dzisiaj robi to IPOsystem - autonomicznie i optymalnie. Po zasileniu systemu operacjami, określeniu terminów ich realizacji, w kolejnym kroku, poprzez terminale, wydaje poszczególnym pracownikom prace do realizacji. Dzięki temu zespół, który wcześniej musiał zajmować się ciągłym planowaniem, może zająć się innymi projektami, takimi jak monitorowanie i usprawnianie procesów technologicznych, analizą danych, wskaźników, a także wyciąganiem wniosków, które pomagają poprawić procesy w firmie – podkreśla Łukasz Karda, dyrektor działu przygotowania produkcji Mennicy Polskiej.
IPOsystem, pierwszy na świecie autonomiczny system decyzyjny, który samodzielnie, bez udziału planistów, zarządza nawet najbardziej złożoną produkcją, bardzo dobrze sprawdził się w Mennicy Polskiej. Przy takiej mnogości zamówień produkcyjnych, wystarczy wprowadzić zlecenia wraz z terminami ich realizacji, by system samodzielnie, bez konieczności harmonogramowania, wydawał kolejne polecenia pracy i bezpośrednio zarządzał wszystkimi zasobami w czasie rzeczywistym.
– IPOsystem idealnie wpisuje się w potrzeby naszego klienta. Jesteśmy dumni, że firma z ponad 250-letnią tradycją, będąca w ścisłej światowej czołówce, zarządza produkcją w oparciu o nasze rozwiązanie. Liczę, że kolejne zakłady produkcyjne będą wdrażać IPOsystem, ponieważ pozwala on przejść na zupełnie inny poziom funkcjonowania i buduje przewagę konkurencyjną. O tym przekonała się kadra Mennicy Polskiej, która nie wyobraża już sobie pracy bez IPOsystem – podkreśla Grzegorz Skowronek, dyrektor handlowy IPOsystem.
Efektywność i elastyczność produkcji
Głównym celem IPOsystem jest terminowa realizacja zleceń przy jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu wszystkich dostępnych zasobów produkcyjnych. Dzięki cyfrowemu robotowi, sercu systemu, fabryki osiągają wzrost efektywności produkcji od 15 do 30% po pierwszym roku od wdrożenia, nawet do 50% w kolejnych latach, ograniczają też koszty planowania i zarządzania.
IPOsystem funkcjonuje już w ponad 50 zakładach, w których pracuje ponad 12 tysięcy osób, co oznacza, że każdego dnia wydaje 50 tysięcy decyzji operacyjnych. Dodatkowo warto podkreślić, że klienci, którzy wdrożyli IPOsystem, dzięki autonomicznemu zarządzaniu procesami produkcyjnymi, lepiej funkcjonują w dobie pandemii koronawirusa i unikają zagrożeń z nią związanych. IPOsystem jest wdrażany w kolejnych firmach i jednocześnie rozwijany, by zbierać informacje bezpośrednio z maszyn, które będą wykorzystywane w mechanizmach decyzyjnych systemu. Jest to więc kolejny etap, który pozwoli bezpośrednio sterować robotami, zautomatyzowanymi maszynami, magazynami i środkami transportu i w efekcie stać się pierwszym na świecie systemem cyberfizycznym, stosowanym do samodzielnego sterowania maszynami.
By dowiedzieć się więcej o IPOsystem, warto skontaktować z Grzegorzem Skowronkiem, dyrektorem handlowym pisząc na adres g.skowronek@iposystem.com lub Grzegorz Skowronek | LinkedIn.
* * *
O firmie
UIBS Teamwork Sp. z o.o. to zespół polskich innowatorów, technologów i programistów, który opracował IPOsystem, pierwszy na świecie, system decyzyjny klasy ADS. IPOsystem zarządza już produkcją w 50 przedsiębiorstwach w Polsce, codziennie sterując pracą 12 tys. pracowników, dla których generuje około 50 tys. decyzji operacyjnych. IPOsystem jest laureatem godła „Teraz Polska" w kategorii Innowacje, a także zdobywcą wielu branżowych nagród.
Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie www.iposystem.com.pl oraz na profilu LinkedIn.
Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Prezent komunijny dla małego gracza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Infrastruktura
Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.
Transport
Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie
Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.