Hakerzy walczą z kryzysem wodnym podczas największego hackathonu w Europie
Zespół WatApp zdobył nagrodę Xylem Water Challenge na HackZurich 2022. Wszystko za sprawą innowacyjnej aplikacji, zaprojektowanej w celu promowania zrównoważonego zużycia wody.
Xylem, globalna firma zajmująca się technologią wodną, nagrodziła zespół uczestników hackathonu, który opracował innowacyjną aplikację, promującą zrównoważone zużycie wody. Międzynarodowy zespół WatApp wygrał Xylem Water Challenge na HackZurich 2022 dzięki swojej aplikacji do gier społecznościowych, która pomaga ludziom dokonywać inteligentnych wyborów dotyczących wody w ich codziennym życiu, budować długoterminowe nawyki jej oszczędzania i dzielić się swoimi wynikami ze znajomymi.
Firma Xylem, organizator wydarzenia, stale stawia przed zespołami wyzwania, które opierają się na rozwiązywaniu globalnych problemów związanych z wodą, wykorzystując jednocześnie unikalne, cyfrowe podejście. W tym roku Xylem poprosił uczestników hackathonu o opracowanie wieloaspektowego rozwiązania, które ma na celu zwiększenie świadomości i zmianę nawyków społeczeństwa w zakresie wykorzystania i zagrożeń dla zasobów wodnych. Zadanie polegało na opracowaniu rewolucyjnej aplikacji do gier społecznościowych, która poprawiłaby zrównoważony rozwój gospodarki wodnej. WatApp sprostał zadaniu w ciągu nieprzerwanego, 40-godzinnego hackathonu w Zurychu.
Mając na uwadze powszechne niedobory wody, dotykające każdego roku miliardy ludzi na całym świecie, składający się z pięciu osób zespół WatApp stworzył aplikację, wykorzystującą jednocześnie funkcje dostępne w grach edukacyjnych. Cel? Zmiana nawyków związanych ze zużyciem wody na bardziej pozytywne. Zwycięski zespół opracował oprogramowanie, które generowało zalecenia i rekomendacje na podstawie odpowiedzi na spersonalizowane, cotygodniowe wyzwania, kierowane do użytkowników. Aplikacja brała także pod uwagę dane dotyczące nawyków, jak również bieżącej lokalizacji użytkownika. Przybliżała im również kwestię oszczędności wody w kontekście lokalnym. Na przykład, mieszkańcom Szwajcarii oprogramowanie pozwalało porównywać ilość wody, którą oszczędzają, do średniego dziennego zużycia wody przez jednego obywatela tego kraju.
"W tym roku Europa doświadczyła najgorszej suszy od 500 lat. Nigdy nie było aż tak wyraźnie widać, jak pilnie musimy opracować nowe, innowacyjne, cyfrowe rozwiązania w celu poprawy zrównoważonego rozwoju w zakresie wody" – powiedział Hayati Yarkadas, prezes firmy Xylem na Europę. "Uczestnicy corocznego Xylem Water Challenge dają inspirujący przykład na to, jaki potencjał drzemie w kolejnym pokoleniu innowatorów. Ich pasja do rozwiązywania realnych problemów związanych z wodą pomoże uczynić nasz świat bardziej zrównoważonym."
"Nigdy nie przypuszczałbym, że tak wiele wody wykorzystywanej jest dla rozwoju dóbr konsumpcyjnych, szczególnie w zakresie konsumpcji pośredniej. Jeśli możemy uświadamiać większą liczbę osób w kwestii zrównoważonego zużycia wody, możemy również przyczyniać się do znaczącej zmiany." – powiedział Konstantinos Samaras-Tsakiris, członek zespołu WatApp.
Partnerstwo Xylem z HackZurich jest częścią programu Xylem Ignite, globalnej inicjatywy mającej na celu budowanie i wzmacnianie sieci liderów wśród uczniów i studentów, pasjonujących się rozwiązaniami wodnymi i napędzających zmiany w branży wodnej. Program zaangażował już ponad 6600 osób w poznawanie i rozwiązywanie wyzwań związanych z wodą.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.