Hakerzy walczą z kryzysem wodnym podczas największego hackathonu w Europie
Zespół WatApp zdobył nagrodę Xylem Water Challenge na HackZurich 2022. Wszystko za sprawą innowacyjnej aplikacji, zaprojektowanej w celu promowania zrównoważonego zużycia wody.
Xylem, globalna firma zajmująca się technologią wodną, nagrodziła zespół uczestników hackathonu, który opracował innowacyjną aplikację, promującą zrównoważone zużycie wody. Międzynarodowy zespół WatApp wygrał Xylem Water Challenge na HackZurich 2022 dzięki swojej aplikacji do gier społecznościowych, która pomaga ludziom dokonywać inteligentnych wyborów dotyczących wody w ich codziennym życiu, budować długoterminowe nawyki jej oszczędzania i dzielić się swoimi wynikami ze znajomymi.
Firma Xylem, organizator wydarzenia, stale stawia przed zespołami wyzwania, które opierają się na rozwiązywaniu globalnych problemów związanych z wodą, wykorzystując jednocześnie unikalne, cyfrowe podejście. W tym roku Xylem poprosił uczestników hackathonu o opracowanie wieloaspektowego rozwiązania, które ma na celu zwiększenie świadomości i zmianę nawyków społeczeństwa w zakresie wykorzystania i zagrożeń dla zasobów wodnych. Zadanie polegało na opracowaniu rewolucyjnej aplikacji do gier społecznościowych, która poprawiłaby zrównoważony rozwój gospodarki wodnej. WatApp sprostał zadaniu w ciągu nieprzerwanego, 40-godzinnego hackathonu w Zurychu.
Mając na uwadze powszechne niedobory wody, dotykające każdego roku miliardy ludzi na całym świecie, składający się z pięciu osób zespół WatApp stworzył aplikację, wykorzystującą jednocześnie funkcje dostępne w grach edukacyjnych. Cel? Zmiana nawyków związanych ze zużyciem wody na bardziej pozytywne. Zwycięski zespół opracował oprogramowanie, które generowało zalecenia i rekomendacje na podstawie odpowiedzi na spersonalizowane, cotygodniowe wyzwania, kierowane do użytkowników. Aplikacja brała także pod uwagę dane dotyczące nawyków, jak również bieżącej lokalizacji użytkownika. Przybliżała im również kwestię oszczędności wody w kontekście lokalnym. Na przykład, mieszkańcom Szwajcarii oprogramowanie pozwalało porównywać ilość wody, którą oszczędzają, do średniego dziennego zużycia wody przez jednego obywatela tego kraju.
"W tym roku Europa doświadczyła najgorszej suszy od 500 lat. Nigdy nie było aż tak wyraźnie widać, jak pilnie musimy opracować nowe, innowacyjne, cyfrowe rozwiązania w celu poprawy zrównoważonego rozwoju w zakresie wody" – powiedział Hayati Yarkadas, prezes firmy Xylem na Europę. "Uczestnicy corocznego Xylem Water Challenge dają inspirujący przykład na to, jaki potencjał drzemie w kolejnym pokoleniu innowatorów. Ich pasja do rozwiązywania realnych problemów związanych z wodą pomoże uczynić nasz świat bardziej zrównoważonym."
"Nigdy nie przypuszczałbym, że tak wiele wody wykorzystywanej jest dla rozwoju dóbr konsumpcyjnych, szczególnie w zakresie konsumpcji pośredniej. Jeśli możemy uświadamiać większą liczbę osób w kwestii zrównoważonego zużycia wody, możemy również przyczyniać się do znaczącej zmiany." – powiedział Konstantinos Samaras-Tsakiris, członek zespołu WatApp.
Partnerstwo Xylem z HackZurich jest częścią programu Xylem Ignite, globalnej inicjatywy mającej na celu budowanie i wzmacnianie sieci liderów wśród uczniów i studentów, pasjonujących się rozwiązaniami wodnymi i napędzających zmiany w branży wodnej. Program zaangażował już ponad 6600 osób w poznawanie i rozwiązywanie wyzwań związanych z wodą.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.