SoftBlue z ponad 2 mln zł zysku w 2022 r.
SoftBlue SA w 2022 r. wypracowała 22,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 46,5% w stosunku do 2021 r. EBITDA oraz zysk netto za ubiegły rok uplasowały się na poziomie odpowiednio 2,4 mln zł oraz 2,1 mln zł. Na generowane przez Spółkę wyniki finansowe wpływ miała przede wszystkim działalność w sektorze software oraz hardware. SoftBlue sukcesywnie zwiększa grono zagranicznych klientów w tych obszarach.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników, jakie osiągnęliśmy w ubiegłym roku. Pokazują one sukcesywny rozwój naszej firmy. Głównym motorem napędowym był sektor software oraz hardware, jednak zarówno w obszarze eco solutions jak i telekomunikacji poczyniliśmy znaczące postępy. Obecnie skupiamy się na pozyskiwaniu kolejnych klientów zagranicznych oraz udoskonalaniu takich rozwiązań jak AirDron czy nasz autorski system zarządzania i monitorowania zużycia energii (Autonomous Data Controler). Zależy nam, aby oferowane przez nas rozwiązania wpływały na poprawę jakości środowiska, a co za tym idzie na lepsze życie społeczeństwa. – powiedział Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
W okresie październik-grudzień SoftBlue SA zanotowała prawie 5,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. EBITDA osiągnęła wartość niemal 1,8 mln zł, a zysk netto 1,7 mln zł. Strategią SoftBlue jest dalsze rozwijanie kluczowych segmentów działalności – software i hardware, eco solutions oraz telekomunikacja w celu zwiększania skali działalności przedsiębiorstwa jak również ekspansji opracowywanych produktów oraz pomysłów na rynki zagraniczne
- W ubiegłym roku bardzo mocno postawiliśmy na dywersyfikację geograficzną oraz sektorową w zakresie rozwiązań software oraz hardware. Chcemy, aby nasz biznes był jak najbardziej odporny na zmienną sytuację makroekonomiczną. Współpracowaliśmy z przedsiębiorstwami m.in. z branży oli&gas, gamingowej czy lotnictwa. Posiadamy klientów z wielu krajów w tym z USA czy Wielkiej Brytanii. Plusem takich projektów jest wyższa marżowość. Widzimy spore zainteresowanie naszym rozwiązaniem AirDron, zarówno na rynku krajowym jak również zagranicznym. Chcemy, aby to rozwiązanie oferowało jak największy szereg możliwości w celu zwiększenia rozpoznawalności wśród odbiorców na rynkach międzynarodowych. - dodaje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
Spółka aktywnie uczestniczy w budowaniu wartości projektów technologicznych. SoftBlue posiada własne projekty takie jak AirDron oraz system zarządzania i monitorowania zużycia energii, które komercjalizuje. Są to rozwiązania wspomagające poprawę stanu środowiska cieszące się dużą popularnością wśród przedsiębiorstw prywatnych jak również publicznych. SoftBlue oferuje również kompleksowe wsparcie merytoryczne wspomagające projektodawców naukowych w komercjalizacji ich przedsięwzięć. Spółka konsekwentnie realizuje politykę sprzedażową w zakresie umacniania pozycji na rynku telekomunikacyjnym.
Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise
AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów
Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Ochrona środowiska
Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.
Zdrowie
Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
Polacy z jednej strony wykazują już sporą świadomość problemu, jakim są choroby mózgu – jedna czwarta ma w swoim otoczeniu osoby dotknięte takim problemem. Z drugiej strony system nie odpowiada rosnącym potrzebom. Specjalistów jest zbyt mało, więc kolejki do neurologów czy psychiatrów się wydłużają. Alternatywą pozostaje korzystanie z wizyt komercyjnych, ale nie każdego na to stać. Towarzystwa naukowe i organizacje pozarządowe są zgodne co do tego, że potrzebne są nie tylko krajowe strategie, ale i europejski plan dla chorób mózgu.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.