Przedsiębiorcze lato w Samsung Inkubator
W lubelskim i białostockim Inkubatorze Samsung rozpoczął się cykl bezpłatnych webinarów zatytułowany „Przedsiębiorcze lato”. Podczas serii wirtualnych spotkań uczestnicy będą mogli dowiedzieć się więcej na temat tego, w jaki sposób rozwijać swój biznes w sieci oraz z jakich narzędzi korzystać, aby być efektywnym przedsiębiorcą.
- „Przedsiębiorcze lato” to cykl webinariów skupiający się wokół tematów dotyczących funkcjonowania i budowania swojej tożsamości w sieci.
- Webinary skierowane są szczególnie do startupowców oraz wszystkich zainteresowanych tematyką biznesową.
- Wirtualne spotkania, organizowane w ramach Samsung Inkubator, potrwają do końca września.
Startupowcy, przedsiębiorcy, managerowie kreatywni, studenci i wszyscy zainteresowani tematyką biznesową mają szansę wziąć udział w bezpłatnych webinariach poświęconych tematom istotnym dla funkcjonowania w sieci. Spotkania potrwają do końca września, a ich celem jest przekazanie niezbędnej wiedzy oraz wskazanie narzędzi, dzięki którym przedsiębiorcy będą mogli efektywnie rozwijać swój biznes.
Pierwszy z webinariów odbył się 13 sierpnia i dotyczył zagadnień związanych z prawem autorskim w świecie cyfrowym. Podczas spotkania poruszane były m.in. kwestie prawne dotyczące prowadzenia działalności kreatywnej w Internecie, a także udostępniania materiałów online. Webinar poprowadziła Natalia Mileszyk – prawniczka z Fundacji Centrum Cyfrowe, zajmująca się prawem cyfrowym, reformą prawa autorskiego i polityką otwartościową.
Kolejne spotkanie – zaplanowane na 26 sierpnia – dotyczyć będzie prowadzenia profilu firmy za pomocą platformy LinkedIn oraz wykorzystania jej do budowania sieci kontaktów oraz angażowania społeczności. Swoją wiedzą na ten temat podzieli się Dagmara Pakulska – trenerka, konsultantka i publicystka w zakresie szeroko pojętego e-marketingu.
9 września przedsiębiorcy będą mieli okazję poznać przykłady tego, jak współpracować z dużymi markami jako visual designer. W meandry przemysłu kreatywnego wprowadzi uczestników Beata Barrakuz Śliwińska – multidyscyplinarna projektantka, visual designer, ilustratorka i autorka okładek muzycznych. Cykl przedsiębiorczego lata zakończy ekspert i mentor startupowy, Adam Trojańczyk. 24 września opowie o tym, jak technologia oraz startupy mogą zmieniać świat na lepsze, a także jak rozwijać startup, aby miał szansę odnieść sukces.
O profesjonalne przygotowanie wirtualnych spotkań zadba Neweconomy, operator Samsung Inkubator w Lublinie i Białymstoku. Na wydarzenia nie trzeba się zapisywać, wszystkie e-spotkania transmitowane będą na profilu Neweconomy na Facebooku: https://www.facebook.com/NeweconomyPL.

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.