Komunikaty PR

Polskie trendy nauki online - wady i zalety tego rozwiązania

2020-05-26  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

. Są jednak funkcjonalności pozwalające na bezpieczne prowadzenie zajęć o których  informowało Ministerstwo Cyfryzacji . Co ciekawe na polskiej platformie webinarowej zainteresowanie użytkowników funkcjami zwiększającymi interakcje z uczestnikami wzrosło o 600%.

Trendy w nauce online 
W marcu 2020 na ClickMeeting było prawie 300 tysięcy wydarzeń i 3,2 milionów ich uczestników. Obecnie 729 instytucji edukacyjnych na całym świecie korzysta z platformy. Zainteresowanie nauką za pomocą ClickMeeting widać też po funkcjonalnościach, które są najczęściej wykorzystywane przez internautów. 

W top 5 znalazły się takie udogodnienia jak: wyświetlanie prezentacji (wzrost o 545%), udostępnianie ekranu, wykorzystanie trybu Q&A (pytanie i odpowiedź), transmisja spotkania przez Youtube czy też tablica. Ostatnia z opcji, to autorskie rozwiązanie, dzięki któremu można na bieżąco zapisywać i wyświetlać elementy wykładu lub zajęć. To szczególnie przydatna opcja przy wspólnym rozwiązywaniu problemów lub zadań. Popularne są też funkcje zwiększające interakcję z uczestnikami, tu widzimy wzrost na poziomie 600% - dodaje Dominika Paciorkowska, Managing Director z ClickMeeting 

Użytkownicy chętnie korzystają z opcji automatyzacji, tu zanotowano wzrost o 1310%. Szczególnie popularne są webinary na żądanie lub automatyczne, które nie wymagają obecności prezentera. Dzięki nim organizator może wielokrotnie wykorzystywać raz nagrany materiał i zyskać bezcenny czas. Chętnie wykorzystywane są również automatyczne wiadomości follow-up – 840% wzrostu.

Zalety nauki online
Nauka online to wiele udogodnień, które wyróżniają tę formę prowadzenia zajęć zgodnie ze światowymi trendami w świecie webinarów. Najważniejszy z nich to dostępność i elastyczność, a co za tym idzie mobilność. ClickMeeting pozwala na naukę z dowolnego miejsca na świecie - wystarczy mieć komputer lub smartfon i dostęp do Internetu. 

Ważnym aspektem jest wykorzystanie technologii do przyswajania wiedzy. Chętnie wykorzystywaną  funkcjonalnością jest nagrywanie spotkania  i udostępnianie go  uczestnikom lub większej liczbie osób przez platformy wideo. Uczeń, który czegoś nie zapamiętał lub chce sobie powtórzyć dane zagadnienie może w łatwy i szybki sposób ponownie odtworzyć lekcję. 

Lekcje online to też łatwa wymiana materiałów edukacyjnych czy to w czasie zajęć czy też po nich. W czasie trwania spotkania najczęściej wykorzystywane jest udostępnianie ekranu i wyświetlanie prezentacji, filmu lub grafiki. Natomiast po zakończonym spotkaniu popularne  jest przesyłanie materiałów lub treści np. pracy domowej za pomocą listy uczestników. Nie trzeba tworzyć skomplikowanych list mailingowych i kilkukrotnie upewniać się czy kogoś się nie pominęło. 

Wady nauki online
Pomimo zalet zdalnego uczenia, jest też kilka zagrożeń, które mogą pokrzyżować plany jeśli wybierze się niewłaściwe narzędzie do webinarów. Wśród najczęściej wymienianych trudności są: złe wersje oprogramowania, niepożądani goście, a także niewłaściwe treści na ekranie czy czacie spowodowane tzw. rajdowaniem. Platforma ClickMeeting ma zabezpieczenia, które pomogą uniknąć tego typu zagrożeń zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Cyfryzacji dot. bezpiecznego zdalnego nauczania. Nie występują tu problemy z aktualnością oprogramowania, ponieważ wszystko odbywa się w przeglądarce internetowej.

Najbardziej pożądane są funkcjonalności umożliwiające prowadzącemu pełną kontrolę nad tym kto uczestniczy w spotkaniu. Dlatego na ClickMeeting prowadzący może stworzyć dedykowane klasy dla określonych osób lub tzw. Lock Room, gdzie uczestniczy dodawani są przez moderatora. Zależnie od ustawień spotkania dostaje się hasło lub indywidualny token przy którym dane uczestnika są pokazywane automatycznie. Dla bezpieczeństwa ukryta jest też lista uczestników, którą prowadzący może ręcznie zarządzać. Dzięki tym opcjom nikt niepowołany nie dostanie się na wydarzenie.

Pomocnymi i często wykorzystywanymi udogodnieniami są też te, które porządkują przebieg spotkania. Jest to domyślne wyciszenie wszystkich, jednak z opcją udzielania głosu konkretnej osobie. Ta sama zasada  jest w przypadku udostępniania ekranu - możliwe jest to tylko po zgodzie prowadzącego Dodatkowo przydatne jest moderowanie czatu lub jego zupełne wyłączenie, żeby mieć pełną kontrolę nad wszystkimi kanałami spotkania i utrzymać skupienie uczniów.

Bezpieczeństwo w sieci
ClickMeeting ma jasny model biznesowy, gdzie walutą nie są dane osobowe. Płatność opiera się na miesięcznym abonamencie pobieranym od organizatora spotkania. Dostęp dla pozostałych uczestników jest bezpłatny. Dane nie są wykorzystywane do innych celów niż świadczenie usług wideokonferencji. To oznacza, że nie są przekazywane partnerom zewnętrznym czy stosowane do profilowanych kampanii reklamowych. Dodatkowo za pomocą platformy ClickMeeting przeprowadzone zostało szkolenie: UODO dla szkół, w trakcie którego nauczyciele dowiedzieli się o wszystkich ważnych aspektach ochrony danych osobowych podczas zdalnego nauczania. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Oprogramowanie Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise Biuro prasowe
2024-10-21 | 13:00

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

MiR Fleet Enterprise oznacza odejście od tradycyjnych systemów zarządzania flotą. Zbudowane do pracy na serwerach Windows i wspierające różne strategie wirtualizacji,
Oprogramowanie AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów
2024-10-21 | 12:10

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Produkt, zaprojektowany do celów komercyjnych i badawczych, zapewnia programistom konfigurowalną platformę do tworzenia aplikacji, przyspieszenia badań i skracania czasu wprowadzania na
Oprogramowanie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.