Polski startup ze światowym sukcesem – Skriware na podium Glovo XTC
Skriware, polski startup będący producentem innowacyjnego laboratorium edukacyjnego dla szkół, wywalczył miejsce w zwycięskiej trójce Glovo Extreme Tech Challenge. Pokonując konkurencję z całej Europy, Polacy wystąpią w światowym finale XTC zaplanowanym na maj 2021.
Podczas wirtualnego wydarzenia, innowacyjne firmy rynku azjatyckiego i europejskiego pokazały, jak wiele możliwości stwarza łączenie sektora technologicznego na poziomie międzynarodowym. Konkurs, który odbył się 27 stycznia 2021, Glovo wyłoniło tylko trzech finalistów, którzy wezmą udział w Bootcampie finałowym zaplanowanym na maj 2021 oraz światowych finałach XTC w czerwcu 2021. Wśród szczęśliwców z szansą na międzynarodową karierę znalazło się Agrivi, Lizee, a także Skriware – polski startup, który tworzą pasjonaci połączenia technologii i edukacji.
- Jako wielcy fani druku 3D, robotyki i programowania, chcemy dzielić się z innymi naszą pasją i pokazywać możliwości jakie w edukacji dają nowoczesne technologie. Stworzyliśmy ekosystem edukacyjny, który koncentruje się na uczeniu kompetencji niezbędnych na rynku pracy. Udział w Glovo XTC to dla nas ogromne wyróżnienie i szansa na to, by świat się o nas dowiedział - mówi Karol Górnowicz z ramienia Skriware.
W tegorocznej edycji konkursu Extreme Tech Challenge, Glovo zostało regionalnym ambasadorem XTC Samsung Challenge w regionie Azji i Europy, w krajach gdzie operuje. Udział w wydarzeniu zgłosiły aż 64 startupy ze starego kontynentu. Jury wyłoniło ścisłą dziewiątkę, w której znalazło się aż dwóch przedsiębiorców z Polski. Startupy oceniali Oscar Pierre - dyrektor generalny i założyciel Glovo, Niall Wass, inwestor biznesowy i konsultant, Beatriz González z ramienia komitetu sterującego Idealista i Jacky Abitbol oraz partner w Cathay Innovation i szef działu healthcare w fundacji SHIP2B.
- Projekt, który zapewnił nam przepustkę do finałowego Bootcampu to SkriLab, kompleksowe laboratorium edukacyjne dedykowane szkołom. Dzięki wykorzystaniu druku 3D, robotów edukacyjnych, czy narzędzi do projektowania przestrzennego możemy dostarczać rewelacyjne narzędzia, dzięki którym nauczyciele poprowadzą fascynujące lekcje z aż 8 przedmiotów szkolnych. Wesprze ich w tym dodatkowo nasza autorska platforma online z bazą e-kursów, gotowych scenariuszy lekcji czy kart pracy dla uczniów. Kluczem do efektywnej edukacji dzieci są kompetencje nauczycieli. Musimy wspólnie zadbać o to, aby czuli się komfortowo wykorzystując nowoczesne narzędzia, które pozwalają rozwijać u dzieci umiejętności takie jak krytyczne myślenie, umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów, praca zespołowa, czy praca projektowa. To właśnie według nas klucz do sukcesu systemu szkolnictwa – dodaje Górnowicz.
Wygrana w tym największym na świecie prestiżowym konkursie to przepustka do międzynarodowego sukcesu. W zgłoszeniach do tegorocznej edycji Glovo XTC dominowały startupy nastawione na działania społeczne w obszarach takich jak żywność, energia odnawialna, oczyszczanie środowiska, edukacja, fintech, opieka zdrowotna, transport i miasta przyszłości, a także technologie wspierające.
Extreme Tech Challenge to międzynarodowy konkurs dla startupów. Wyłania te firmy, które w codziennej pracy wykorzystują nowe technologie do ulepszania świata. Wyzwanie Samsung Challenge, które stanowi część konkursu, jest inspirowane słynnymi 17 celami zrównoważonego rozwoju ONZ (SDG). Wygrana w XTC daje startupom szansę na pozyskanie kapitału na rozwój, pomaga nawiązać kontakty z globalnymi inwestorami oraz mentoring. To unikalne doświadczenie, które może stać się dla Polaków szansą na zostanie pionierem technologicznym wspierającym zrównoważoną przyszłość.
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.