Plenti wprowadza model Revenue Share, partnerzy otrzymają nawet 60% przychodu z
Plenti wprowadza do programu PlentiPartners nowy model Revenue Share. Od teraz obok dzierżawy ze stałym czynszem, przedsiębiorcy mogą zdecydować się na wynagrodzenie wypłacane tylko za faktyczne wynajmy kupionego przez nich sprzętu. W zamian ich udział w przychodach z każdego wynajmu to nawet 60%.
PlentiPartners to oferta dla przedsiębiorców, która pozwala przedsiębiorcom zarabiać na wynajmie elektroniki na platformie Plenti. Program jest przeznaczony dla aktywnych płatników podatku VAT (jednoosobowych działalności gospodarczych i spółek prawa handlowego). Po przystąpieniu do programu kupują oni – za pośrednictwem Plenti – urządzenia na wynajem. Następnie Plenti dzierżawi od nich elektronikę, która zostaje udostępniona klientom platformy.
Dotychczas program działał w modelu Fix, w którym partnerzy mogli liczyć na stałe wynagrodzenie z tytułu czynszu. W zależności od warunków współpracy oznaczało ono roczną marżę na poziomie od 12% do 15% wartości umowy. Do końca września 2024 programu dołączyło dotychczas 162 partnerów, którzy podpisali 248 umów i wpłacili ponad 12,2 mln PLN.
Teraz Plenti wprowadza model Revenue Share, w którym wypłaca partnerom wynagrodzenie tylko za rzeczywisty wynajem kupionego przez nich sprzętu. W zamian za zwiększone ryzyko mogą oni liczyć nawet na 60% przychodu z tytułu każdego najmu. Przez cały okres dzierżawy sprzęt jest ubezpieczony i serwisowany przez Plenti. Platforma odpowiada także za wszystkie operacje związane z obsługą wynajmu. Po zakończeniu umowy Plenti może odkupić urządzenie od partnera.
Partnerzy, którzy zdecydują się na model Revenue Share, mogą zdecydować, jakie urządzenia chcą kupić. Plenti sugeruje im jednak paczki urządzeń o największej potencjalnej efektywności wynajmu, które dobiera na podstawie historycznych danych dla poszczególnych kategorii i modeli. W paczce znajdują się modele, które cieszą się największą popularnością w wynajmie krótkoterminowym – w tym gogle VR (np. Meta Quest 3) i konsole do gier (np. PlayStation 5), ale też urządzenia wynajmowane przez klientów na 1 rok lub dłużej, jak laptopy (np. modele MacBook Pro z procesorami M3).
Program Revenue Share został udostępniony po okresie pilotażowym, trwającym od lipca 2024. Do końca września 15 partnerów zdecydowało się na zakup sprzętu o łącznej wartości 895 tys. PLN.
– Po roku od uruchomienia programu PlentiPartners pozyskaliśmy 162 partnerów, którzy widzą w wynajmie sprzętu atrakcyjne źródło dodatkowego dochodu. Model Revenue Share to także odpowiedź na pytania części partnerów, którzy mają większy apetyt na ryzyko, ale liczą na większy zysk. Program jest dalej oparty o nasze dane i znajomość potrzeb oraz zwyczajów klientów. W katalogu Plenti posiadamy na przykład urządzenia, które sami wprowadziliśmy do oferty 4-5 lat temu, a które do dzisiaj notują bardzo wysoką efektywność wynajmu. A teraz na ich wynajmie mogą zarobić nasi partnerzy – mówi Wojciech Rokosz, prezes i założyciel Plenti.
Średni okres wynajmu elektroniki w Plenti wynosi 6 miesięcy, a użytkownicy zawierają 50% umów na 1 miesiąc lub krócej, przy czym 40% subskrypcji na tydzień jest przedłużanych. Najpopularniejsze kategorie urządzeń wynajmowanych w sierpniu 2024 w Plenti to gaming i VR, smartfony i tablety oraz aparaty i kamery, które odpowiadały odpowiednio za 31%, 17% i 10% wynajmów. Najpopularniejsze urządzenia to google VR Oculus Quest 2 i Meta Quest 3, konsola PlayStation 5, google Sony PlayStation VR2 i kierownica Logitech G923.
Plenti działa na polskim rynku od sześciu lat. Przez ten czas spółka pozyskała w rundach finansowania od inwestorów ponad 30 mln zł. W tym 23,5 mln zł w transakcji ogłoszonej w lutym 2023, której przewodził fundusz 4growth VC, przy udziale Montis Capital. Finansowanie zapewnił też NIF, aniołowie biznesu, w tym Piotr Biało (CFO i współzałożyciel Docplanner) i Kuba Filipowski (współzałożyciel Netguru) oraz dotychczasowi inwestorzy, którzy wspierają Plenti od rundy pre-seed, m.in. AIP Seed, twórcy grupy Blix oraz założyciele Allegro. W maju 2024 Plenti zostało wyróżnione przez Sifted jako jeden z 10. najszybciej rozwijających się startupów z Europy Środkowo-Wschodniej.
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.