Komunikaty PR

Nowe rozwiązanie eGabinet zapewni pacjentom całodobowy kontakt z przychodniami.

2024-08-22  |  09:00

Rozwijany przez Piotra Strychalskiego startup eGabinet nie zwalnia tempa i zgodnie z zapowiedziami wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązanie odpowiadające na potrzeby placówek medycznych oraz ich pacjentów. Wdrożona technologia zaawansowanego voice bota umożliwi m.in. całodobową rejestrację telefoniczną i obsługę zapytań pacjentów oraz szeroką automatyzację powtarzalnych zadań operacyjnych. Jak zapewnia CEO eGabinet, rozwiązanie tego typu jest w stanie zaoszczędzić kilkadziesiąt godzin pracy personelu medycznego tygodniowo.

Sektor medyczny w Polsce zmaga się z narastającymi wyzwaniami, a jednym z najpoważniejszych jest pogłębiający się niedobór kadry medycznej. Zgodnie z raportem OECD „Health at a Glance 2023”, na każdy tysiąc mieszkańców w naszym kraju przypada zaledwie 3,4 praktykującego lekarza, podczas gdy średnia dla krajów OECD wynosi 3,7. Według danych GUS Polska stoi w obliczu braku około 50 tysięcy lekarzy, co prowadzi do wydłużających się kolejek, ograniczenia dostępności specjalistów oraz przeciążenia obecnie pracujących medyków. Warto również przywołać raport Polskiej Akademii Nauk, który zwraca uwagę na alarmująco niski odsetek lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w Polsce, wynoszący zaledwie 9% w 2020 roku, podczas gdy średnia unijna to 20%. W odpowiedzi na te wyzwania, Akademia zaleca optymalizację wykorzystania czasu personelu medycznego poprzez odciążenie go od zadań pomocniczych i administracyjnych.

Technologia remedium na braki kadrowe sektora medycznego
eGabinet postanowił stawić czoła wyzwaniom w sektorze medycznym, wdrażając nowe rozwiązanie do swojej platformy, który usprawni zarządzanie kontaktem z pacjentami. Dzięki zaawansowanemu voice botowi, placówki będą mogły efektywnie obsługiwać interakcje, takie jak potwierdzanie wizyt, przypomnienia oraz obsługę zapytań – zarówno głosowych, jak i tekstowych. Po wdrożeniu, bot automatyzuje kluczowe procesy, odciążając personel i pozwalając mu skupić się na najistotniejszych aspektach pracy. „Nasze rozwiązanie znacząco usprawni cały proces kontaktu pacjenta z lekarzem, przejmując na siebie potrzebne lecz czasochłonne zadania takie jak np. rejestracja, potwierdzanie lub odwołanie wizyty czy udzielanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Chociaż na rynku istnieją już podobne rozwiązania, jak chociażby Talkie.ai, my bazując na naszym szerokim doświadczeniu w pracy z placówkami medycznymi, podeszliśmy do tematu w sposób holistyczny. Nasz bot jest w pełni zintegrowany z platformą do zarządzania placówką, tworząc tym samym samowystarczalny ekosystem, który nie tylko ułatwia komunikację, ale również optymalizuje zarządzanie i nadzór nad całym procesem obsługi pacjenta.” - komentuje Piotr Strychalski, CEO eGabinet

Biorąc pod uwagę, że ponad 80% pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, produkt zapowiadany przez polski startup, może znacząco wpłynąć na ich pozytywne doświadczenia. Dzięki botowi, pacjenci zyskają możliwość całodobowego kontaktu z placówkami medycznymi, co wyeliminuje dotychczasowe bariery czasowe. Automatyzacja rutynowych zadań, takich jak potwierdzanie czy przekładanie terminów wizyt, przyniesie również oszczędność czasu personelu, umożliwiając mu większe zaangażowanie w bardziej złożone przypadki, a tym samym przełoży się na lepszą i bardziej spersonalizowaną opiekę. Nasze rozwiązanie zapewni pacjentom szybki dostęp do odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, takie jak kwestia opóźnień, dostępność lekarzy czy szczegóły usług i jej ewentualnych kosztów. Wszystko  odbywa się bez potrzeby angażowania personelu medycznego. Co więcej, dzięki automatycznym przypomnieniom i potwierdzeniom wizyt, znacząco zmniejszamy ryzyko niepojawienia się pacjentów, co przekłada się na oszczędności zarówno czasu, jak i pieniędzy dla placówek medycznych. - wyjaśnia Strychalski

eGabinet powstał jako nowoczesna alternatywa dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej, a dziś oferuje kompleksowe rozwiązania wspierające zarządzanie placówkami medycznymi oraz dokumentacją pacjentów, co znacząco ułatwia pracę lekarzy i personelu medycznego. Na początku 2024 roku startup ogłosił pozyskanie 2,4 mln PLN od aniołów biznesu w swojej drugiej rundzie finansowania, co znacząco przyspieszyło jego rozwój technologiczny oraz zasięg działalności. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy OnDean Forward inwestuje 11 mln zł w Pergamin, pomoże w budowie globalnej platfo Biuro prasowe
2024-09-24 | 12:50

OnDean Forward inwestuje 11 mln zł w Pergamin, pomoże w budowie globalnej platfo

Polski startup Pergamin zyskał strategicznego inwestora. OnDean Forward, wehikuł założony przez twórców sukcesu amerykańskiego legaltechu Relativity, zainwestował
Startupy Znamy zwycięzców akceleracji Talent Open. Młodzi innowatorzy odmieniają codzienn
2024-09-12 | 10:00

Znamy zwycięzców akceleracji Talent Open. Młodzi innowatorzy odmieniają codzienn

Mapy online dla osób z niepełnosprawnościami, samowystarczalne ekologiczne uprawy miejskie i aplikacja łącząca lokalnych rolników z klientami. Te, stworzone przez
Startupy Petsy pozyskało ponad milion euro od aniołów biznesu.
2024-09-10 | 08:00

Petsy pozyskało ponad milion euro od aniołów biznesu.

Obecny na rynku od ponad dwóch lat startup Petsy pozyskał niedawno ponad milion euro finansowania od aniołów biznesu. Spółka, będąca liderem usług opieki nad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym

Polska jest najbardziej zaawansowana spośród państw członkowskich w pracach nad stworzeniem Społecznego Planu Klimatycznego, który ma zostać przedstawiony w ciągu kilku tygodni. W ramach planu 50 mld zł ze Społecznego Funduszu Klimatycznego trafi na wsparcie transformacji energetycznej w Polsce, z czego jedna trzecia – na inwestycje w obszarze budownictwa. Z założenia środki te mają uchronić najbiedniejszych przed ubóstwem energetycznym w czasie przejściowym transformacji energetycznej.

IT i technologie

Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji

Rozwój nowoczesnych technologii, w tym zwłaszcza uczenia maszynowego czy generatywnej sztucznej inteligencji, zwiększa możliwości statystyków. Mogą oni korzystać z nowych źródeł danych i poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji. Wraz z rozwojem narzędzi informatycznych zmienia się też sposób, w jaki odbiorcy poszukują danych statystycznych. Opracowania przygotowywane przez jednostki takie jak Główny Urząd Statystyczny czy Eurostat będą musiały konkurować z tymi, które przygotowują podmioty niewyspecjalizowane lub nawet modele językowe, bazujące często na niepewnych źródłach.

Transport

Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe

Tempo rozbudowy infrastruktury ładowania w Polsce wciąż jest zbyt wolne i pozostaje jedną z największych barier w rozwoju rynku samochodów elektrycznych – wskazują eksperci. Chętnych na budowę takich instalacji nie brakuje, ale problemem jest długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe. Proces uruchamiania nowych punktów ładowania przeciąga się nawet do dwóch–trzech lat, a można by go skrócić co najmniej o połowę.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.