Prestiżowy konkurs Falling Walls Lab w Warszawie. Zgłoś się!
Działasz w środowisku studenckim, świecie nauki, sektorze B+R, na rynku edukacji lub w biznesie? W trzy minuty opowiedz, jaki masz pomysł, aby zburzyć istniejący mur – w branży technologicznej, gospodarce, społeczeństwie czy nauce. Dołącz do międzynarodowej sieci złożonej z ponad tysiąca przedsiębiorczych, pełnych energii i inwencji specjalistów z 75 krajów. Zaciekaw swoim pomysłem jury i jedź na finał do Berlina.
Ruszył nabór do prestiżowego konkursu dla studentów, doktorantów, naukowców i autorów pomysłów, które są szansą na pokonanie istniejących ograniczeń – w nauce, społeczeństwie, gospodarce czy branży technologicznej. Zwycięzca warszawskiego konkursu wygra m.in. podróż do Berlina i udział w kilkudniowej prestiżowej konferencji Falling Walls (7-9 listopada 2022 r.), która jest organizowana już po raz czternasty. Zobacz wideo z zeszłorocznego finału w Berlinie: https://youtu.be/Yt0zenn0uRw.
– Falling Walls to obecnie jedna z największych sieci integrujących ambitnych i myślących przyszłościowo specjalistów z sektora akademickiego, pozarządowego i biznesu z całego świata. To możliwość poznania międzynarodowych autorytetów zarówno ze środowiska naukowego, jak i firm technologicznych. Są tam przedstawiciele z Harvardu, Stanforda, Cambridge czy Oxford – tłumaczy Natalia Osica, inicjatorka tegorocznej warszawskiej edycji Falling Walls Lab i założycielka firmy pro science, której celem jest zburzenie murów między biznesem i społeczeństwem a sektorem akademickim.
– Od 10 lat marzę o tym, aby ściągnąć namiastkę tego niezwykłego wydarzenia do Polski. I bardzo się cieszę, że w tym roku wspólnie z moim zespołem robimy to! Falling Walls jest znane w Europie, ale w Polsce mało kto słyszał o tej platformie wymiany myśli i kontaktów. W rezultacie udział naszego środowiska akademickiego i B+R jest w niej niewielki. Wierzę, że dzięki Falling Walls Lab Warsaw zmienimy ten stan rzeczy – dodaje Osica. Warto dodać, że choć marka Falling Walls nie jest jeszcze w Polsce rozpoznawalna, konkurs przyciągnął już niemal 20 partnerów merytorycznych.
Nie musisz być naukowcem czy studentem, aby się zgłosić
Liczy się pomysł na zburzenie istniejącego muru i umiejętność przedstawienia swojej koncepcji w trzy minuty – przed międzynarodowym jury w języku angielskim. Do konkursu może się zgłosić przedstawiciel każdej z dziedzin, np. nauk ścisłych i przyrodniczych, inżynieryjno-technicznych, medycznych i o zdrowiu, rolniczych, społecznych, humanistycznych, jak i z obszaru art and science. Udział w konkursie mogą wziąć studenci programów licencjackich i magisterskich, doktoranci, doktorzy, osoby rozpoczynające karierę zawodową, przedsiębiorcy, osoby, które zajmują się edukacją, zarządzają nauką i innowacjami. Wystarczy spełnić minimum jeden z wymogów formalnych:
- doktoryzować się nie więcej niż 5 lat temu (tj. po 01.01.2017 r.)
- mieć tytuł magistra uzyskany maksymalnie 7 lat temu (tj. po 01.01.2015 r.)
- mieć tytuł licencjata uzyskany maksymalnie 10 lat temu (tj. po 01.01.2012 r.)
- mieć status studenta i/lub być na stażu podoktorskim
Zgłoś się do 30 czerwca, weźmiesz udział w szkoleniu z autoprezentacji
Jeśli zarejestrujesz się w terminie do 30 czerwca 2022 r. otrzymasz książkę „Sztuka promocji nauki. Praktyczny poradnik dla naukowców” (wydawca: Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy) i zaproszenie do udziału w szkoleniu z zakresu wystąpień publicznych. Szkolenie organizuje pro science – firma, która specjalizuje się w budowaniu widoczności naukowców i innowatorów. To będzie dla Ciebie również możliwość uzyskania indywidualnej konsultacji dotyczącej budowania profesjonalnego wizerunku. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat.
Zgłoszenie możesz przesłać również w trybie późniejszym – do 15 sierpnia 2022 r. Jednak książka i udział w szkoleniu są zarezerwowane dla tych, którzy zrobią to do 30 czerwca.
Finał 15 września na Politechnice Warszawskiej
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego zajmuje 10 minut. Wystarczy kliknąć tu: https://falling-walls.com/lab/apply/warsaw/. Do warszawskiego finału konkursu Falling Walls Lab zakwalifikuje się maksymalnie 20 pomysłodawców, którzy 15 września 2022 r. zaprezentują swoje pomysły w formie trzyminutowych wystąpień w języku angielskim przed międzynarodowym jury. Falling Walls Lab Warsaw odbędzie się w gmachu Politechniki Warszawskiej.
Zwycięzca lub zwyciężczyni dołączy do międzynarodowej sieci i w listopadzie wystąpi w Berlinie
Zwycięstwo w warszawskim Falling Walls Lab oznacza podróż do Berlina i szansę na zdobycie tytułu “Breakthrough Winner of the Year” w kategorii “Emerging Talents”, udział w konferencji Falling Walls (7-9 listopada 2022 r.), jak i w warsztatach oraz spotkaniach organizowanych specjalnie dla zwycięzców ze wszystkich krajów. Wystąpienie podczas berlińskiego finału zostanie nagrane i uwiecznione w formie prezentacji wideo w internetowej bibliotece treści Falling Walls, co zwiększy widoczność innowatora i jego pomysłu w międzynarodowym środowisku. Udział w finale w stolicy Niemiec oznacza także dołączenie do globalnej sieci Falling Walls Connect, która integruje obecnie ponad tysiąc innowatorów z całego świata.
Falling Walls Lab w Warszawie
Inicjatorem i organizatorem Falling Walls Lab w Warszawie jest pro science, a gospodarzem konkursu – Politechnika Warszawska. Na świecie przedsięwzięcie koordynuje fundacja Falling Walls z siedzibą w Berlinie, która od 14 lat działa pod auspicjami niemieckiego ministerstwa nauki, Fundacji Roberta Boscha oraz licznych instytucji akademickich, fundacji i przedsiębiorstw.
Zapisy: https://falling-walls.com/lab/apply/warsaw/.
Więcej informacji: www.fallingwallslab.pl, https://www.facebook.com/fallingwallslabwarsaw.
Patronat honorowy:
- Urząd Patentowy RP
- Ambasada Niemiec w Polsce
Partnerzy merytoryczni:
- Konsorcjum ENHANCE: Politechnika w Berlinie, Politechnika w Akwizgranie (RWTH), Politechnika Chalmersa w Göteborgu (CTH), Norweski Uniwersytet Naukowo-Techniczny w Trondheim (NTNU), Politechnika w Mediolanie, Politechnika w Walencji, Politechnika Warszawska
- Stowarzyszenie Top 500 Innovators
- Porozumienie Akademickich Centrów Transferu Technologii PACTT
- Fundacja Przedsiębiorczości Technologicznej
- Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce
- Komisja Fulbrighta
- Polska Sieć Kobiet Nauki
- Stowarzyszenie ML in PL
- Szkoła Pionierów PFR
- Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy
- Fundacja Science PRO
- Stowarzyszenie Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów "PolDoc”
- Fundacja Marsz dla Nauki
- Fundacja Polonium
Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
Do 12 października trwa nabór zgłoszeń do konkursu Złoty Medal Chemii 2024!
Smart Vegetables Innovations inwestuje w innowacje i edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.