Medicover przedstawia wirtualną asystentkę Annę
Medicover w ramach infolinii dla pacjentów udostępnia wirtualną asystentkę Annę. Innowacyjny bot głosowy, z którym można komunikować się po wybraniu numeru infolinii, odpowie na najpopularniejsze pytania, udzieli wskazówek dotyczących usług, a w razie potrzeby przekieruje pacjenta do konsultanta.
Z infolinii Medicover (500 900 500) korzysta miesięcznie ok. 300 tysięcy pacjentów. Aby ułatwić wymianę informacji i oszczędzić czas pacjenta, firma wdrożyła wirtualną asystentkę o imieniu Anna. Innowacyjny bot głosowy wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby można było komunikować się z nim niczym z „prawdziwym” konsultantem.
Co potrafi nowoczesny bot głosowy (tzw. voicebot)?
Anna automatyzuje wiele działań. Potrafi m.in.: udzielać podstawowych informacji (np. jak odebrać hasło do Medicover OnLine, jak zamówić dokumentację medyczną lub e-Receptę), umie łączyć pacjenta z lekarzem, by mogli odbyć teleporadę, czy łączy pacjenta z dyspozytorem Hot Line Medicover (gdy potrzebne jest uzyskanie pomocy w nagłych sytuacjach).
Wirtualna asystentka bez problemów dopyta o konkretne potrzeby pacjenta, np. z jakim lekarzem potrzebuje umówić konsultację, a także w jakiej formie miałaby odbyć się porada medyczna (stacjonarnie w centrum medycznym lub w ramach teleporady), a w konkretnych przypadkach od razu przekieruje kontakt do konsultanta. Anna jest wyposażona w narzędzia pozwalające „jej” rozpoznawać i przetwarzać ludzką mowę.
– Voicebot, bo tym jest Anna, działa w trybie ciągłym 24/7, a rozmowa jest każdorazowo personalizowana na podstawie jej przebiegu. Dzięki mechanizmom sztucznej inteligencji pacjent czuje się komfortowo w trakcie swobodnej, racjonalnej i efektywnej rozmowy, w efekcie której jego problemy są skutecznie i szybko rozwiązywane. Wirtualna Asystentka pozwala modyfikować scenariusze dialogów i dostosowywać działanie do konkretnych sytuacji. Ponadto Anna może samodzielnie autoryzować pacjentów i zapewnia pełne bezpieczeństwo danych osobowych
– informuje Aneta Stempień, Strategic Partner Director w firmie Alfavox, dostawcy rozwiązań typu Customer Experience.
– Wyposażyliśmy naszą infolinię w inteligentnego bota po to, by zapewnić pacjentom szybszy dostęp do informacji i istotnie skrócić czas ich obsługi. Dziś, po kilku tygodniach funkcjonowania wirtualnej asystentki, możemy stwierdzić, że pacjenci mają pozytywne doświadczenia związane z kontaktem z nią, a my mamy możliwość bardziej optymalnego zarządzania zasobami. Wszystko to zachęca nas do dalszego rozwijania tego narzędzia, poszerzania go o nowe funkcje i implementowania kolejnych użytecznych rozwiązań w obszarze customer experience
– komentuje Marzena Kołoszczyk, Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta w Medicover w Polsce.
Równolegle do infolinii, do użytku pacjentów Medicover pozostają portal i aplikacja Medicover OnLine. Oprócz umawiania i odwoływania konsultacji lekarskich i badań, system umożliwia szybkie pobieranie elektronicznej dokumentacji medycznej, zamawianie i pobieranie e-recept, a także pozwala na bezpośrednią komunikację z lekarzem pierwszego kontaktu i specjalistami.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.