VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich dziennikarzy uważa, że bariery społeczne uniemożliwiają nam osiągnięcie porozumienia i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju – nawet wtedy, gdy są one absolutnie konieczne. Podziały nie tylko hamują rozwój, ale też oddalają nas od siebie. W czasach, kiedy polaryzacja polskiego społeczeństwa przybiera nieznane dotąd rozmiary, rola mediów w kształtowaniu otwartego społeczeństwa i burzeniu barier komunikacyjnych jest nie do przecenienia.
VOICE IMPACT AWARD - media, środowisko akademickie i biznes razem, by burzyć bariery
Voice Impact Award to o ogólnopolski konkurs grantowy skierowany do dziennikarzy i studentów dziennikarstwa. To inicjatywa, w ramach której najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce wraz z Uniwersytetem Warszawskim i T-Mobile łączą siły, aby zachęcać media i studentów dziennikarstwa do budowania pozytywnych postaw społecznych poprzez tworzenie materiałów, pokazujących, jak możemy burzyć bariery w polskim społeczeństwie. To przestrzeń dla odważnych głosów, które wierzą, że media mogą inspirować do zmian i realnie kształtować bardziej otwarte społeczeństwo. To także szansa na publikację stworzonych materiałów w najbardziej opiniotwórczych mediach w Polsce oraz zdobycie nagród finansowych i rzeczowych.
WYRÓŻNIKI
- Wpływ na otaczający nas świat – poruszane tematy i rozwiązania, wykraczające poza polaryzacyjny schemat, mogą realnie kształtować rzeczywistość i pomóc burzyć bariery w polskim społeczeństwie.
- Renomowani partnerzy – preselekcji anonimowo zgłaszanych prac dokona kadra Uniwersytetu Warszawskiego, zaś 10 najlepszych tekstów wyłoni grono redaktorów naczelnych najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.
- Ekspozycja i promocja zwycięskich prac – 10 najlepszych tekstów zostanie opublikowanych
- i wypromowanych w szeroko zasięgowych mediach oraz kanałach T-Mobile Polska.
- Szansa na rozwój i nagrody – na autorów najlepszych tekstów czekają granty oraz nagrody rzeczowe o łącznej wartości ponad 80 000 zł.
JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU
Aby wziąć udział w Voice Impact Award, należy napisać nowy tekst – reportaż, artykuł newsowy, wywiad lub felieton, który pokazuje przykłady przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych lub komunikacyjnych. To nie muszą być globalne wyzwania – wystarczy opisanie niezauważonego wcześniej zjawiska lub nowe spojrzenie na dobrze znany problem. Tematem prac mogą być konkretne inicjatywy, rozwiązania, osoby, organizacje lub innowacyjne projekty, które realnie zmieniają naszą rzeczywistość.
Zgłoszenia można przesyłać do 4 maja poprzez formularz na stronie konkursowej.
NAGRODY
Na autorów zwycięskich prac czekają nagrody finansowe w wysokości:
I miejsce: 30 000 zł,
II miejsce: 20 000 zł,
III miejsce: 10 000 zł,
- ekspozycja i promocja 10 najlepszych tekstów – zostaną one opublikowane i wypromowane w mediach partnerujących konkursowi (Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl i XYZ.pl) oraz kanałach T-Mobile Polska,
- nagrody rzeczowe dla studentów – 3 najlepsze prace nadesłane przez studentów otrzymają „zestawy startowe dziennikarza”, na które składają się:
- iPad Pro 11 cali, Wi-Fi + Cellular, 256 GB,
- roczna subskrypcja Perplexity Pro.
ROLA REDAKCJI, UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO ORAZ T-MOBILE
Redakcje: wśród partnerów konkursu Voice Impact Award znalazły się najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka.pl, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl oraz XYZ.pl. Redaktorzy naczelni tych tytułów zasiądą razem w jury, wspierając ideę burzenia barier. Wszystkie zgłoszone prace będą oceniane anonimowo.
Uniwersytet Warszawski: Po stronie akademickiej w projekt zaangażowany jest Uniwersytet Warszawski – uczelnia, która na co dzień kształtuje postawy i warsztat przyszłych dziennikarzy. Wspólnie z UW powołaliśmy również osobną kategorię konkursową, by już na etapie edukacji inspirować studentów do odkrywania nowych perspektyw w dziennikarstwie.
T-Mobile Polska: jest organizatorem konkursu i inicjatorem platformy #BurzymyBariery, której celem jest inspirowanie do burzenia podziałów i budowania bliskości pomiędzy ludźmi. Częścią kampanii jest ogólnopolski konkurs grantowy – Voice Impact Award.
Więcej informacji o konkursie oraz regulamin.
Źródło: T-Mobile

„Lorenz. W naszych rękach”. Marka Lorenz z nową ramą komunikacyjną

Maczfit z nowym Prezesem

Grupa Publicis będzie zarządzać budżetem mediowym MediaMarkt Polska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Prawo
UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.