Grupa Publicis będzie zarządzać budżetem mediowym MediaMarkt Polska!
Od października 2022 r. MediaMarktSaturn używa terminu "Experience Electronics" do opisania swojego repozycjonowania oraz szerokiego zakresu usług oferowanych klientom. W ramach towarzyszącej temu procesowi kompleksowej transformacji marketingowej firma zainicjowała kolejny etap, przyznając międzynarodowy budżet mediowy Grupie Publicis. Ten krok przenosi marketing firmy na wyższy poziom komunikacji skoncentrowanej na kliencie.
Od uruchomienia ogólnoeuropejskiej kampanii marki "Let's GO!" w październiku 2022 r., firma nieustannie pracuje nad rozwojem swojej marki. Teraz, z nową agencją medialną, która po raz pierwszy działa ponad granicami państw, pełne możliwości mają być również wykorzystywane w sektorze mediów. Proces przetargowy na nową agencję medialną, który zakończył się niedawno, był największym międzynarodowym przetargiem w historii MediaMarktSaturn i trwał prawie osiem miesięcy. Wzięły w nim udział cztery główne sieci agencji mediowych.
Doświadczenia klienta na pierwszym miejscu
Jesienią 2022 r. MediaMarktSaturn uruchomił pierwszą międzynarodową koncepcję kampanii we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność. Firma prowadziła z powodzeniem swoją strategię najlepszych doświadczeń poprzez storytellingowe kampanie, takie jak Walentynki czy Boże Narodzenie bądź kolorową komunikację Black Friday oraz nowy projekt marki w erze cyfrowej, z naciskiem na kultowy "wir marki". W centrum uwagi jest doświadczenie klienta i osobiste porady.
Nasza marka jest centralnym punktem, jeśli chodzi o dalsze wzmacnianie naszych celów. Tworzymy Experience Electronics, aby wzbogacić życie ludzi. Teraz robimy kolejny logiczny krok w kierunku zostania Experience Champion, również w odniesieniu do mediów – stwierdza Michael Schuld, CCMO MediaMarktSaturn.
Nowy poziom, nowe możliwości
Konfiguracja z międzynarodową siecią medialną Publicis zapewnia równowagę między globalnym, wydajnym zarządzaniem mediami, a lokalnie dostosowaną taktyczną realizacją. Dzięki nowej platformie opartej na danych MediaMarktSaturn ma możliwość pełnego wykorzystania potencjału: od tworzenia i wykorzystywania insightów do zoptymalizowanego planowania, przez doskonałe targetowanie w różnych kanałach, po kompleksową analitykę i raportowanie. Konsolidacja sieci agencji umożliwia nowy poziom wymiany między jedenastoma krajami MediaMarktSaturn, a nowe możliwości technologiczne w obszarze ad-tech-stack powinny zapewnić bardziej efektywne wykorzystanie budżetu mediowego i ciągłą optymalizację wyników kampanii w czasie rzeczywistym.
-Tworzymy doskonale połączony fundament, który daje nam nową inteligencję i nowy dostęp do analiz. To jeszcze bardziej wzmocni nasz marketing w sposób oparty na danych. Nowa agencja mediowa będzie zarządzać wielomilionowym budżetem i rozpocznie działalność w październiku 2024 roku. Konkurs wspierała firma konsultingowa BRAIN z Monachium, specjalizująca się w zarządzaniu mediami na szczeblu krajowym i międzynarodowym – mówi Michael Schuld, CCMO MediaMarktSaturn.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

„Lorenz. W naszych rękach”. Marka Lorenz z nową ramą komunikacyjną

Maczfit z nowym Prezesem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.