Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations
Warszawa, 27 czerwca 2023 r.
Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations
Od dziś do 8 września br. można przesyłać zgłoszenia do kolejnej edycji Konkursu PR Wings, w którym co roku wyłaniane i nagradzane są najbardziej innowacyjne i pionierskie projekty oraz przedsięwzięcia z zakresu komunikacji i public relations. W konkursie, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), wziąć udział mogą wszystkie podmioty komunikujące się publicznie w Polsce. PR Wings cechuje się otwartością na współczesne środowisko komunikacji oraz wysoką wiarygodnością procesu wyłaniania najlepszych projektów.
Konkurs PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk w zakresie public relations i komunikacji. Ma też na celu doskonalić rynek usług PR w Polsce. W konkursie mogą brać udział zarówno polskie firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, jak i krajowe urzędy oraz instytucje publiczne, inne podmioty trzeciego sektora, pozarządowe i samorządowe, które przeprowadziły działania komunikacyjne w Polsce lub za granicą. Warto podkreślić, że jedna z kategorii konkursowych dotyczy projektów zrealizowanych przez polskie podmioty właśnie na rynkach międzynarodowych.
Zgłoszone projekty oceni Jury składające się z 60 niezależnych ekspertów cieszących się autorytetem i wszechstronnym dorobkiem z dziedziny komunikacji. Tworzą je specjaliści reprezentujący firmy komercyjne, instytucje publiczne, samorządy i NGO, media, organizacje branżowe i biznesowe oraz środowisko naukowe. Obiektywizm i wiarygodność nagród PR Wings zapewnione są dzięki formule głosowania, w której kluczowa jest rola niezależnego Audytora. W każdej spośród dwunastu kategorii zostanie wyłoniony jeden zwycięski projekt. Rolę audytora w tegorocznej edycji konkursu ponownie przyjęła kancelaria Osborne Clarke.
– Ostatnia edycja PR Wings dowiodła, że rynek potrzebuje tego projektu. W 2022 r. do konkursu wpłynęło blisko 130 zgłoszeń, wśród których znalazły się działania realizowane przez agencje lub samodzielnie przez samorządy, NGO-sy, instytucje publiczne, a także międzynarodowe korporacje. Jury konkursu PR Wings to niezwykle doświadczone grono ekspertów z każdego obszaru rynku public relations, które wysoko stawia poprzeczkę chcącym powalczyć o statuetki. A te są potwierdzeniem najwyższej jakości działań, bo ostatecznie ze wszystkich zgłoszeń wybranych zostanie 12 najlepszych kampanii. To nie jedyne wyróżniki konkursu PR Wings, który od strony formalnej jest bardzo przyjazny i otwarty dla wszystkich podmiotów zainteresowanych przesłaniem zgłoszenia – powiedziała Emilia Hahn, prezeska zarządu SAPR.
W PR Wings 2023 wyróżnione zostaną najlepsze projekty komunikacyjne oraz zjawiska z 2022 roku w 12 stałych kategoriach. Wachlarz nagród ma ukazać kondycję polskiej branży PR. Właśnie dlatego kategorie obejmują nie tylko kluczowe obszary public relations, jak np. PR produktowy, korporacyjny, komunikacja kryzysowa lub ESG+CSR, ale i takie zjawiska jak PR-owa Innowacja Roku (kampania nowej generacji) czy Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR).
W Konkursie zostanie też przyznana Nagroda Specjalna SAPR – jednemu projektowi wybranemu spośród wszystkich zgłoszeń. Wyróżnienie to, stanowiące Grand Prix konkursu, zostanie przegłosowane w specjalnym trybie – poprzez werdykt Jury Specjalnego, składającego się z przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR (po jednym jurorze z agencji członkowskiej). Podobnie jak w ostatnich latach, Nagroda Specjalna SAPR będzie szczególnym wyróżnieniem od społeczności specjalistów PR pracujących w agencjach zrzeszonych w Stowarzyszeniu.
Projekty można zgłaszać w trzech terminach:
- od 27 czerwca do 2 sierpnia (opłata 690 pln netto za zgłoszenie);
- od 3 sierpnia do 24 sierpnia (opłata 990 pln netto za zgłoszenie);
- od 25 sierpnia do 8 września (opłata 1 290 pln netto za zgłoszenie).
Obrady jury będą trwać w okresie wrzesień-październik oraz październik-listopad, a ogłoszenie wyników nastąp 8 listopada br. podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Warszawie.
Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć także pod adresem www.prwings.pl
KATEGORIE KONKURSU PR WINGS 2023:
- Public Affairs i Lobbying
- PR korporacyjny
- PR innowacja roku – kampania następnej generacji
- PR Produktowy
- ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny
- Komunikacja kryzysowa
- Komunikacja w social media i influencer marketing
- Angażujący event
- Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
- Komunikacja Business to Business
- Efektywność roku
- Komunikacja na rynkach międzynarodowych
JURORKI I JURORZY KONKURSU PR WINGS 2023:
- dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, prof. w Katedrze Badań Rynkowych
i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego, Uniwersytet Śląski - Kuba Antoszewski, PR Manager w Kantar Polska
- Magdalena Bajer, Menadżer ds. Komunikacji w Grupie Eurocash
- Jakub B. Bączek, właściciel JBB
- Eliza Bingul, Digital Growth Lead, EMEA w Cushman & Wakefield Polska
- Aleksandra Bojanowska, Communications Manager Poland and Sweden w Intel Corporation
- Magdalena Charczuk, Dyrektorka ds. Marketingu i Innowacji w Lagardère Travel Retail
- Klaudia Dobosiewicz, Public Affairs Lead w Sanofi
- dr Piotr Dzik, wykładowca ASP w Katowicach, marketingowiec i socjologz wieloletnim doświadczeniem
- Tomasz Frankowski, Rzecznik Prasowy, Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Transportu Kolejowego
- Lidia Garbaczuk, Dyrektor Biura Strategii Medialnych w Polskiej Agencji Prasowej
- Kuba Giedrojć, Zastępca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan
- Radosław Górecki, Communication Director, Rzecznik Prasowy w 7R
- Emil Górecki, ekspert komunikacji korporacyjnej i finansowej
- Marcin Graczyk, Rzecznik Prasowy, Pełnomocnik Zarządu PAIH do spraw promocji marki polskiej gospodarki
- Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenie KUPS odpowiedzialna za działania public relations oraz public affairs
- Wojciech Jabczynski, Rzecznik w Orange Polska
- Iwona Jacaszek-Pruś, Director Corporate Affairs w Kompania Piwowarska SA
- Paweł Jezierski, Head of Communications Commercial Europe w Goodyear
- Luiza Jurgiel-Żyła, PR Manager w Newmark Polska
- Anna Kiryjow-Radzka, Prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom", członkini Rady Nadzorczej PSPR
- Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny "Brief"
- Renata Kocemba, Marketing Manager & Communications Manager Central Europew Prologis
- Izabela Korolczyk-Szafrańska, VP & Chief Marketing Officer w InPost Group
- Aneta Korycińska, polonistka, redaktorka, oligofrenopedagożka,influencerka @babaodpolskiego
- dr inż. Jacek Kotarbiński, Pełnomocnik Prezydenta ds. Innowacji i Strategii, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
- Kamila Koźbiał, Head of Marketing East Europe w DS Smith
- Maciej Krzysztoszek, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej i ESG w Grupie AMICA
- Karolina Łuczak, Dyrektorka Komunikacji, Rzeczniczka Prasowa w Provident Polska
- Cyprian Maciejewski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
- Daniel Mackiewicz, Marketing & PR Manager w ONDE SA
- dr n. hum. Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski, Dyrektorka ds. komunikacjiw Polskie Badania Internetu
- Roman Młodkowski, Prezes Zarządu BIZNES24
- Aleksandra Mościbrodzka, Ekspertka ds. komunikacji w Polskiej Grupie Lotniczej
- Anna Olszewska, Rzeczniczka Prasowa i Dyrektorka Departamentu Komunikacji w KIR
- Kacper Peresada, dziennikarz w magazynie PRESS
- Dariusz Prosiecki, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Pracodawcy RP
- Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR w Grupie Żabka
- Przemysław Przybylski, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy w Banku Credit Agricole
- Magdalena Przysłupska, Rzeczniczka Prasowa w Fundacji DKMS
- Sylwester Puczen, Head of Communication, Elemental Holding S.A.
- Agnieszka Rejer-Mellin, Ekspertka ds. Komunikacji Zewnętrznej w Adamed Pharma S.A.
- Mateusz Rzempała, Senior PR Menager w Techland SA
- Monika Siejewicz, PR & Brand Communication Manager w LG Poland
- dr Monika Sońta, Ekspertka komunikacji organizacyjnej i socjolożka technologii, Adiunktka w Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Zarządzanie Społeczeństwem Sieciowym i Cyfrowym
- prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Profesor w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet SWPS Wrocław
- Renata Stefanowska, Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji w Business Centre Club
- Rafał Stępień, Marketing Manager w Mattel Poland
- Anna Szczerbaczewicz-Korzeniowska, Koordynatorka promocji i komunikacji w Forum Odpowiedzialnego Biznesu
- Marcin Szczupak, Dyrektor badań i rozwoju biznesu w PSMM Monitoring & More
- Małgorzata Szpejewska-Cedro, Communication Partner w Roche Polska
- Piotr Ślusarczyk, Product Menager, Key Account Manager w netPR
- Karol Tyszka, Dyrektor komunikacji i PR Manager w Polskim Towarzystwie Gospodarczym
- Katarzyna Wilczewska, Head of Corporate Communication w Pepco
- Wojciech Wojnowski, Redaktor Naczelny w Omnichannel News
- Damian Ziąber, Rzecznik Prasowy w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym
- Aleksandra Zielińska, Marketing Manager Poland & Ukraine w IVECO
- Piotr Zieliński, dziennikarz, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu, właściciel agencji doradztwa medialnego MediaLeaders
- Jędrzej Ziółkowski, Marketing Manager CEE w Panasonic
- Radosław Żuk, Prezes Zarządu, Fundacja Banku Ochrony Środowiska
Więcej informacji udziela:
Emilia Hahn, prezeska SAPR, emilia.hahn@sapr.com.pl, tel. 502 325 812
Lidia Piekarska-Juszczyk, l.piekarska@bepr.pl, tel. 691 38 12 38
O SAPR:
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.
Maczfit z nowym Prezesem
Grupa Publicis będzie zarządzać budżetem mediowym MediaMarkt Polska!
Terrano S/R – wiele możliwości w minimalistycznym designie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.