McCANN Poland nr 1 na świecie w rankingu Cannes Lions for Good
McCANN Poland został uznany agencją kreatywną roku w kategorii Cannes Lions for Good 2023 podczas tegorocznego Cannes Lions International Festival of Creativity. Agencja została wyróżniona za innowacje i kreatywność mające ogromny wpływ nie tylko na biznes, ale również zmieniające rzeczywistość wokół nas. Podczas Festiwalu w Cannes, za kampanie "Where to Settle" - w Polsce znaną jako „Gdzie Zamieszkać” - realizowaną dla Mastercard, McCANN Poland otrzymał w sumie 9 Lwów - Titanium, Grand Prix oraz dwa złote, dwa srebrne i trzy brązowe.
Od momentu wybuchu wojny za naszą wschodnią granicą, Polacy dają niesamowity przykład tego, w jaki sposób można bezinteresowne oferować pomoc uchodźcom z Ukrainy. Również nasz rząd wyróżnił się na tle światowej mobilizacji, wspierając Ukrainę w dążeniu do wolności i autonomii państwowej. Jestem szalenie dumny z tego, że sektor prywatny i branża kreatywna bardzo mocna zaangażowały się w szukaniu rozwiązań na kryzys uchodźczy, czego dowodem są liczne inicjatywy wspierające Ukrainę i jej obywateli, które pojawiły się na przestrzeni ostatniego roku. Kampania McCANN Poland „Gdzie Zamieszkać” - stworzona wspólnie z naszym wieloletnim klientem Mastercard - jest doskonałym przykładem tego, jak wykorzystanie danych, technologii i marketingu ma realny wpływ na pomoc w tej trudnej sytuacji nie tylko uchodźcom, ale również i gospodarzom. Wyjątkowość naszej holistycznej kampanii polegała na tym, aby uchodźców wprowadzić do naszego społeczeństwa, by byli przydatni, pomocni, chciani - i co kluczowe - aby ich pojawienie się w Polsce miało pozytywny wpływ na naszą gospodarkę. Zrealizowane cele i osiągnięte wyniki naszej akcji przeszły wszelkie oczekiwana. Obrazuje to właśnie liczba przyznanych nagród na festiwalu w Cannes, która ostatecznie przełożyła się w rankingu na pierwsze miejsce na świecie w obszarze Good, jednoznacznie potwierdzając, że warto dbać o dobro, bo ono do nas wraca. - powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.
Narzędzie Mastercard powstało we współpracy z McCANN Poland. Agencja odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w mediach społecznościowych.
Zajęcie przez McCANN Poland pierwszego miejsca w obszarze Good na Cannes Lions International Festival of Creativity to historyczny moment dla całego rynku kreatywnego w Polsce. To ogromny powód do dumy i satysfakcji, że polska agencja otrzymała ten prestiżowy tytuł. Wojna w Ukrainie oraz działania na rzecz uchodźców pokazały, jak ważne dla sektora biznesowego jest zaangażowanie społeczne i jak wiele korzyści może ono przynieść. „Where to Settle” to wyjątkowe narzędzie o ogromnym wpływie społecznym odpowiadające realnym potrzebom uchodźców i społeczności lokalnych. W przyszłości, wspólnie z naszym partnerem Mastercard, chcemy dzielić się naszym doświadczeniem oraz inspirować do tworzenia kolejnych, kreatywnych i odważnych kampanii w ramach obszaru ESG. Wiemy też, że w planach jest implementacja platformy przez Mastercard i ich partnerów na kolejne rynki. Stąd wierzę, że dzięki sukcesowi na Festiwalu w Cannes, nasze narzędzie zostanie wykorzystane w innych krajach wspierając uchodźców szukających schronienia poza granicami Polski. – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland
Terrano S/R – wiele możliwości w minimalistycznym designie
IPG Health poszerza specjalistyczną ofertę w Polsce
Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.