Konkurs dla start-upów „Idea 3W dla Zdrowia”
Zespół 3W organizuje konkurs dla start-upów na najlepszy elevator pitch – „Idea 3W dla Zdrowia”. Szczególnie poszukiwane są projekty technologiczne, które wykorzystują przynajmniej jeden z trzech zasobów – wodę, wodór, węgiel oraz pozytywnie wpływają na jakość życia i zdrowia człowieka. Zgłoszenia można wysyłać do 9 marca br. Nagrodą w konkursie będzie prezentacja projektu podczas III Kongresu 3W.
Pomysły na oczyszczanie wody, by tej nadającej się do picia nam nie brakowało, autobusy na wodór, by w miastach powietrze było czystsze, czy grafenowe biosensory do monitorowania glukozy we krwi – to tylko kilka przykładów rozwiązań, które wykorzystują zasoby 3W i mogą mieć wpływ na jakość życia każdego z nas.
– Mamy w naszym kraju wielu utalentowanych naukowców, ambitnych studentów, odważnych przedsiębiorców z wizją i pomysłami, które mogą zmienić nasze codzienne życie. Tworzymy im przestrzeń, gdzie mogą zaprezentować swoje pomysły – zachęca do udziału w konkursie Adam Żelezik, dyrektor Departamentu 3W w BGK.
Kogo szukamy?
Konkurs przeznaczony jest dla przedsiębiorców, start-upów, naukowców i studentów, którzy realizująprojekty zgodne z Ideą 3W oraz są autorami projektów lub pomysłodawcami technologii wykorzystujących jeden z trzech zasobów – wodę, wodór i węgiel – a które mogą pozytywnie wpływać na jakość życia i zdrowie człowieka.
Kapituła będzie oceniać wideo z elevator pitch. Uczestnicy, którzy najlepiej zaprezentują w wideo swój projekt związany z 3W, wystąpią w Warszawie przed szerokim audytorium podczas III Kongresu 3W. Ubiegłoroczna edycja imprezy organizowanej przez BGK zgromadziła prawie 500 słuchaczy i 100 mówców. Wydarzenie obserwowali dziennikarze z 35 redakcji. Wideo z relacją można obejrzeć tutaj.
Jak wziąć udział w konkursie?
Na początek wystarczy przygotować opis projektu w formie tekstowej, wysłać go do 9 marca poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie: https://forms.office.com/e/rAgMFMYcfG wraz z danymi do kontaktu.
Z nadesłanych zgłoszeń Kapituła konkursu do 10 marca wybierze do dziesięciu projektów i zaprosi ich autorów do nagrania krótkiej wideo prezentacji tzw. elevator pitch. Nagrania odbędą się 17 marca br. we Wrocławiu, podczas konferencji „Zielona uczelnia w zielonym mieście” organizowanej przez Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu.
Ogłoszenie Laureatów odbędzie się najpóźniej 31 marca 2023 r., a najlepsze nagrania będą opublikowane na profilu LinkedIn Idea 3W.
Regulamin konkursu dostępny jest obok tekstu

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.