Komunikaty PR

Jak działa telemedycyna w Polsce? SiDLY publikuje raport za II kwartał 2022 r.

2022-08-11  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Barbara Kurzejewska
Made in PR

Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Do pobrania Raport ( 3.48 MB )

W drugim kwartale bieżącego roku Telecentrum Medyczne SiDLY przeprowadziło aż 466 akcji ratunkowych na terenie całego kraju. Pod opieką ratowników medycznych znalazło się w tym czasie blisko 20 tysięcy seniorów – podopiecznych Miejskich i Gminnych Ośrodków Pomocy Społecznej, którzy mogli skorzystać z teleopieki m.in. w ramach rządowego projektu Korpus Wsparcia Seniorów. ¼ wszystkich wezwań pochodziła od podopiecznych z województwa dolnośląskiego i mazowieckiego.

Korpus Wsparcia Seniorów (KWS) jest elementem polityki społecznej Państwa w zakresie wsparcia działań na rzecz seniorów. Finansowany jest ze środków Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, a jego bezpośrednimi beneficjentami są osoby w wieku pow. 65 roku życia, niesamodzielne ze względu na wiek lub stan zdrowia. W ramach projektu seniorzy zostali wyposażeni w opaski telemedyczne SiDLY z funkcją wzywania pomocy oraz otoczeni całodobową opieką ratowników medycznych.

Idea działania teleopieki

W ramach KWS seniorzy otrzymali opaski telemedyczne SiDLY, wyposażone wyłącznie w jeden przycisk SOS, służące do kontaktu z ratownikami medycznymi Telecentrum Medycznym. Opaska powstała z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa seniorom, a jej proste i intuicyjne użytkowanie jest szczególnie istotne w  sytuacjach nagłego  pogorszenia stanu zdrowia. Aby skontaktować się z ratownikiem medycznym, seniorzy nie muszą posiadać telefonu czy zastanawiać się nad wybraniem odpowiedniego przycisku. Po wciśnięciu przycisku SOS lub automatycznym wyzwoleniu alarmu upadku i bezruchu, opaska połączy użytkownika z ratownikiem, który przeprowadzi wywiad dotyczący aktualnej sytuacji oraz podejmie decyzję o dalszych krokach – powiadomieniu bliskich, wezwaniu zespołu ratownictwa medycznego bądź udzieleniu porady.  Pomocne w ocenie sytuacji niebezpiecznej są poglądowe pomiary tętna i saturacji, a także możliwość lokalizacji opaski.

Akcje ratunkowe

W II kwartale br. Telecentrum Medyczne SiDLY przeprowadziło 466 akcji ratunkowych na terenie całego kraju. Najwięcej wezwań alarmowych odnotowano w woj. dolnośląskim (67), mazowieckim (64) i podkarpackim (51). Ratownicy medyczni SiDLY najczęściej reagowali w sytuacjach nagłych skoków ciśnienia, wykrycia upadku i bezruchu, bólów w klatce piersiowej czy podejrzenia wystąpienia udaru.

Korzystanie z usługi telemedycyny wpływa realnie nie tylko na poczucie bezpieczeństwa seniorów, ale również ich bliskich – Gdyby nie opaska SiDLY, moja mama nie otrzymałaby pomocy na czas. Nie mieszkam z mamą a opaska powoduje, że jestem spokojna. Dziękuję ratownikom za pomoc jaką okazują. Cieszę się, że nasz samorząd korzysta z programu – mówi Pani Alina z Barlinka w województwie zachodniopomorskim.

Program Korpus Wsparcia Seniorów wpływa na poprawę bezpieczeństwa i komfortu życia osób starszych. System teleopieki SiDLY przyczynia się do wydłużenia okresu samodzielności seniorów we własnym domu oraz daje możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym – to ważne aspekty w kontekście długofalowych działań gminy na rzecz seniorów oraz wydłużenia okresu, w którym seniorzy mogą pozostać w swoim lokalnym środowisku. Projekt potrwa do końca 2022 roku.

-------------------------------------

SiDLY jest polską firmą, oferującą usługę teleopieki na bazie własnego, autorskiego rozwiązania w formie opaski na nadgarstek. Korzysta z niej już ponad 50 000 osób i 600 jednostek samorządowych w każdym województwie. Każdego miesiąca opaski telemedyczne dokonują średnio 1 300 000 pomiarów, a ratownicy medyczni odbierają 6 i pół tysiąca wezwań wysyłanych za pośrednictwem opaski. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.