Komunikaty PR

Innowacyjne aplikacje ułatwiające życie

2021-08-04  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Matysek
Personal PR

Grunwaldzka 44
80-241 Gdańsk
karolina.matysek|personal-pr.pl| |karolina.matysek|personal-pr.pl
+ 48 880 887 363
personal-pr.pl/

Postęp technologiczny jest ważnym elementem rozwoju cywilizacji. Coraz więcej mamy do czynienia z digitalizacją. Gazety są wydawane w formie elektronicznej, książki w formie e-booków. Wiele sklepów stacjonarnych przenosi swoją działalność do sieci. Usługodawcy coraz częściej reklamują swoje oferty w Internecie, by przyciągnąć jak największą liczbę klientów. Płatności wykonywane telefonem, zamawianie jedzenia, rezerwacje noclegów, zakup biletów – to najszybszy i najbardziej komfortowy sposób dla użytkowników smartfonów. Wystarczy kilka kliknięć w wyświetlacz telefonu.

Lwia część społeczeństwa korzysta ze smartfonów. Dla przedstawicieli zwłaszcza młodszego pokolenia, normą są płatności dokonywane za pomocy funkcji NFC lub BLIK. Mało kto nosi przy sobie gotówkę. By kupić bilet, nie trzeba ustawiać się w kolejkach do biletomatu lub okienka na stacjach kolejowych. Szybciej dokonuje się zakupu przez Internet. Nie da się przejść obojętnie obok zalet, które oferują te małe urządzenia.

Aplikacje dla żyjących w biegu

Jeszcze większym usprawnieniem są aplikacje. Cechują się intuicyjną obsługą. Oferują możliwość połączenia z kartą płatniczą. W rezultacie dokonywanie zakupów, przelewów ogranicza się do kilkudziesięciu sekund. Korzystanie z wszelkich dostępnych na rynku aplikacji proponowanych przez firmy stało się niewiarygodnym uproszczeniem procesów rezerwacji wizyt w salonach piękności, fryzjerów, trenerów personalnych itd. Dokonywanie rezerwacji tradycyjnymi metodami jak dzwonienie na podany numer, może skutkować zajętą linią telefoniczną lub brakiem odpowiedzi. Pójście w ciemno i czekanie na swoją kolej nie wchodzi w rachubę, ponieważ wszystkie terminy w danym dniu mogą okazać się zarezerwowane. Podobnie sytuacja wygląda w branży hotelarskiej. Tutaj aplikacje również spełniają swoją rolę. Zamiast po kolei przeglądać każdą witrynę internetową z ofertami, sprawdzać ceny oraz  wolne terminy, wystarczy pobrać dedykowaną w tym celu aplikację. Jeśli coś jest proste i łatwe użytkownicy o wiele chętniej wybiorą taką opcję.

– Rezerwacje usług, robienie zakupów lub zamawianie posiłków przez Internet, czy aplikacje do tego przeznaczone, stają się coraz bardziej popularne. Ich głównym atutem jest to, że dają ogromną możliwość wyboru w jednym medium. Jest to bardzo wygodne, praktyczne i proste. Aplikacje są tworzone w sposób przyjazny i intuicyjny dla użytkownika, by ten bez problemu potrafił się w niej poruszać. Również metody dokonywania płatności, przelewów stały się proste. Wszystko działa sprawnie, a wykonanie tych czynności zajmuje niewielką ilość czasu.mówi Leszek Wolany, CMO

Postęp technologiczny dotyczy również branży weterynaryjnej. Pośród ankietowanych ponad 76% odpowiedziało, że lekarz weterynarii powinien przyjmować wizyty na zapisy, żeby zredukować problem oczekiwania w kolejce. Rezerwacje znacznie ułatwiają planowanie dnia. Dla opiekunów zwierząt domowych takie medium byłoby idealnym rozwiązaniem. Skoro na co dzień większość z nich i tak korzysta z wszelkich udogodnień technologicznych, dlaczego nie mieliby również robić tego, gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo i zdrowie ich czworonożnych podopiecznych?

HiPets innowacyjna aplikacja dla miłośników zwierząt

Na rynku pojawiła się aplikacja HiPets. W swojej ofercie zawiera nie tylko możliwość umówienia swojego pupila na wizytę do weterynarza, ale także inne, jak np. behawiorysta, groomer, pet sitting lub dog walking. W planach są uwzględniane również hotele dla zwierząt oraz marketplace produktowy. Jest to pierwsza tego typu aplikacja w Polsce. Wszystkie usługi związane z zwierzętami domowymi znajdują się w jednym miejscu, co pozwala zaoszczędzić czas na przeglądanie stron internetowych oraz dzwonienie w poszukiwaniu wolnego terminu.  Na potrzeby rynku została przeprowadzone badanie, które pokazuje, że dla 37.6% opiekunów zwierząt fakt możliwości dokonania rezerwacji online ma wpływ na to, którego lekarza weterynarii wybiorą. Twórcy aplikacji dostrzegli niszę rynkową, którą mają zamiar wypełnić.

– Obserwowaliśmy zainteresowanie przede wszystkim jedną kategorią usług – ofertami związanymi z pielęgnacją i opieką nad zwierzętami domowymi mówi Dorota Rymaszewska, CEO HiPets

Przy tworzeniu aplikacji podjęto bliską współpracę z profesjonalistami z branży, tworząc radę ekspertów HiPets. Wśród nich znajdują się tacy specjaliści jak lek. wet. Natalia Strokowska – założycielka firmy Vetnolimits oraz dr Ewa Adamkiewicz – zoopsycholog, trenerka psów.

Na rynku zachodnim aplikacje zapewniające dostęp do usług dla zwierząt zostały odebrane przez ich opiekunów z wielkim entuzjazmem i szybko zyskały rozgłos oraz popularność. Analogicznie do innych aplikacji przychodzących z zachodniej granicy, jest tylko kwestią czasu, by aplikacja HiPets osiągnęła taki sam sukces w Polsce.   

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Personal PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.