Komunikaty PR

S.Pellegrino Young Chef 2022-23: Rozstrzygnięcie półfinału dla naszego regionu!

2022-11-18  |  14:00
Biuro prasowe

Najznamienitsi młodzi szefowie kuchni z różnych zakątków świata już od 2 miesięcy rywalizują w regionalnych finałach konkursu S.Pellegrino Young Chef. W trakcie półfinałów kucharze z danego regionu dają popis swojej kulinarnej kreatywności 
i walczą o prestiżowe nagrody. W środę 8.11.2022 zakończyła się część dla Europy Południowo-Wschodniej oraz basenu Morza Śródziemnego, w której udział brał reprezentant Polski – Paweł Szulżycki.

 

Z inicjatywy S.Pellegrino, marki naturalnej wody mineralnej, od 10.09.2022 r. do 31.01.2023 r. na całym świecie trwają regionalne finały, których celem jest wyłonienie międzynarodowych talentów kulinarnych. To oni, 15 najlepszych, wezmą udział w odbywającym się w przyszłym roku Grand Finale w Mediolanie. Ich kulinarne zdolności zostaną sprawdzone przez Grand Jury – najbardziej znanych i cenionych szefów kuchni na świecie. Mistrzowie ocenią popisowe dania finalistów i wydadzą ostateczny werdykt na podstawie 3 Złotych Zasad, które z kolei punktowane są w dziesięciostopniowej skali. Suma punktów pozwoli wyłonić osobę, która otrzyma tytuł S.Pellegrino Young Chef Academy Award 2022-23.

 

W półfinale regionalnym Polskę reprezentował Paweł Szulżycki, młody szef kuchni z Gorzowa Wielkopolskiego. Nazwę i koncept swojego popisowego dania zaczerpnął od obrazu, wyrażając tym samym przekonanie, iż kulinaria to nie tylko pasja, lecz również sztuka, choć zamiast w galeriach i muzeach – prezentowana jest na stołach i w restauracjach. Wszyscy jesteśmy artystami! – podkreślił. Naszego kucharza wspierał jego mentor – Bartosz Szymczak. Na miejscu był również lokalny ambasador marki San Pellegrino – Matteo Brunetti, rzymianin, który po udanym występie w finale programu kulinarnego na dłużej zadomowił się w Polsce i tworzy treści w Internecie, promujące włoską kuchnię, kulturę i styl życia. To dzięki niemu mogliśmy poznać kulisy całego konkursu, podziwiać z bliska dania oraz uczestniczyć wirtualnie w relacji z gali finałowej.  

 

Finał Regionalny w Zagrzebiu

 

Do tej pory półfinały odbyły się już w 10 regionach na świecie, w tym m.in. w Europie Zachodniej, Europie Środkowej, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, USA czy Chinach. 8.11.2022 r. w Zagrzebiu nastąpił oficjalny półfinał dla kolejnej grupy – tym razem Europy Południowo-Wschodniej i państw basenu Morza Śródziemnego.

 

S.Pellegrino Young Chef to niepowtarzalna szansa na zyskanie rozpoznawalności oraz zawalczenie o tytuł najlepszego młodego szefa kuchni na świecie. Sam udział w konkursie jest wyjątkowym wyróżnieniem. Zawody sprawdzają zarówno techniczne umiejętności, jak i kreatywność młodych kucharzy. Podobnie jak podczas nadchodzącego Grand Finale, w finałach regionalnych kulinarne kreacje zostały ocenione w dziesięciostopniowej skali, w trzech kryteriach obejmujących umiejętności techniczne, kreatywność i wizję. Przedstawicielem Polski był wybitny szef – Paweł Szulżycki. Jesteśmy niesamowicie dumni z jego bardzo dobrego występu – zaznaczyła Marta Foryś, Brand Manager marek San Pellegrino, Acqua Panna oraz Perrier. 

 

Decyzją jury regionalny etap konkursu 8.11 wygrał Gregory Kikis z Grecji i to właśnie on będzie reprezentował nasz region na finale w Mediolanie. Otrzymał również jedną z Nagród Specjalnych. Finalista zdobył uznanie jury swoim popisowym daniem „The Story of Cod”.

 

Podczas konkursu przyznano 3 Nagrody Specjalne:

 

  • Fine Dining Lovers Food For Thought Award, przyznawaną przez czytelników magazynu “Fine Dining Lovers” – którą otrzymał Gregory Kikis z Grecji za danie „The Story of Cod”
  • S.Pellegrino Award For Social Responsibility za odpowiedzialność społeczną – której laureatem został Ziga Koprivic ze Słowacji za danie “Just the two of us” 
  • Acqua Panna Award For Connection in Gastronomy – przyznaną przez mentorów konkursu Iwanowi Tartaro z Chorwacji za danie „Grounded Roots”

 

Polska reprezentacja w Grand Jury

 

W trakcie półfinałów dla naszego regionu, nie zabrakło również polskiej reprezentacji 
w składzie jury. Przedstawicielką Polski wśród zespołu sędziów została Iwona Niemczewska, która z pasji do gotowania porzuciła zawód prawniczki. Jako kuchenna wirtuozka i właścicielka szczecińskiej restauracji „Z drugiej strony lustra”, specjalizuje się ona w komponowaniu dań w stylu fine dining oraz slow food – z użyciem starannie wyselekcjonowanych i naturalnych składników. Do mistrzostwa Iwona Niemczewska, nagrodzona tytułem Kobiety Szefa 2018 Gault & Milau Polska, doszła zarówno dzięki stażom w cenionych i mogących pochwalić się gwiazdkami Michelin restauracjach (Hibiscus, Murano, Club Gascogne), jak i dzięki podróżom po gastronomicznym szlaku. Podczas swoich wyjazdów często odwiedza gwiazdkowe restauracje, gdzie na bieżąco śledzi trendy i nowoczesne techniki fine dining. Te doświadczenia pozwoliły jej ukształtować swoją własną wizję kulinarną, którą dzieli się z innymi również jako trener i sędzia kulinarny.

 

 

Więcej informacji na temat konkursu S.Pellegrino Young Chef 2022-23 na: 

https://www.sanpellegrinoyoungchefacademy.com/

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność? Biuro prasowe
2024-10-28 | 15:00

Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność?

Sezon jesienny trwa w najlepsze. Kiepskie warunki pogodowe, niskie temperatury, a także początek sezonu grypowego, kiedy wirusy rozpoczynają swoje triumfalne żniwa, stanowią spore
Hobby Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”
2024-10-21 | 13:00

Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”

W ramach kampanii “Prosta Decyzja - Epicki Wybór” Pepsi Zero Cukru przedstawia nowy podcast zatytułowany „OD ZERA”. Pierwszy odcinek pojawił się 16 września, a
Hobby Polska baristka na międzynarodowej arenie!
2024-09-23 | 11:00

Polska baristka na międzynarodowej arenie!

Już za kilka dni w Londynie Coffee Masterzy z regionu Europy i Afryki w Starbucks staną jak co roku do rywalizacji o tytuł najlepszego. Nasz kraj reprezentować będzie utalentowana Wiktoria

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.