Polska baristka na międzynarodowej arenie!
Już za kilka dni w Londynie Coffee Masterzy z regionu Europy i Afryki w Starbucks staną jak co roku do rywalizacji o tytuł najlepszego. Nasz kraj reprezentować będzie utalentowana Wiktoria Piasecka – najlepsza polska baristka w 2024! Starbucks Barista Championship odbędzie się w dniach 25-27 września, a miłośnicy kawy będą mogli śledzić zmagania na profilach marki na platformach społecznościowych. To niepowtarzalna okazja, by podejrzeć najlepszych baristów w akcji!
Wiktoria Piasecka dołączyła do Starbucks we wrześniu 2021 roku, mając już za sobą doświadczenie w pracy w innych kawiarniach. Chciała rozwijać się w branży, a elastyczny grafik i możliwości, jakie oferował Starbucks, były dla niej idealnym rozwiązaniem. Wybór padł na poznańską Kaponierę.
„To, co najbardziej cenię sobie w tej pracy, to proces przygotowywania napojów, które zawsze tworzę z najwyższą starannością, dbając o smak, standardy oraz estetykę. Ogromną satysfakcję przynosi mi też widok uśmiechu u Gości oraz docenienie mojej pracy.” - mówi o sobie Wiktoria.
Pasja, która napędza sukces
Dzięki zachętom kierownika kawiarni, w 2022 roku Wiktoria po raz pierwszy wzięła udział w regionalnym etapie Barista Championship. Tam poznała Karola Oberdę, zeszłorocznego Championa Polski. Jego rozwój jako Championa, podróże na plantację, czy do palarni kawy, możliwości poznania procesu powstawania kawy od podszewki i doskonalenie nowych technik, zainspirowały Wiktorię do ponownego startu.
Ogromne wsparcie ze strony zespołu i managera zmotywowały ją do doskonalenia swoich umiejętności, co zaowocowało świetnym przygotowaniem do poznańskiego etapu Barista Championship.
„Niesamowicie cieszę się na wyjazd do Londynu na etap międzynarodowy. Nie mogę się też doczekać wizyty w palarni kawy w Amsterdamie, która jest częścią możliwości, jakie daje ten wyjazd, a także poznania innych Partnerów z Afryki i Europy. Moim celem jest zdobycie nowych doświadczeń, wiedzy, a przy okazji – świetna zabawa” – mówi Wiktoria.
Międzynarodowa rywalizacja na najwyższym poziomie
„Barista Championship to nie tylko rywalizacja, ale także niesamowita szansa na rozwój. To możliwość głębszego zrozumienia kawy, poznania nowych technik, a także wymiany doświadczeń z innymi baristami. Dzięki takim wydarzeniom nasi Partnerzy stają się prawdziwymi ekspertami w dziedzinie tworzenia kawy.” – mówi Vedran Modric, Dyrektor Regionalny Starbucks Polska.
Barista Championship to jedno z najważniejszych wydarzeń w kawowym kalendarzu Starbucks. W tym roku, Wiktoria Piasecka zmierzy się aż z 38 najlepszymi baristami z różnych krajów, walcząc o tytuł najlepszego w regionie EMEA. Po raz pierwszy w historii, wydarzenie będzie transmitowane na żywo, co daje szansę na śledzenie zmagań również dla polskich fanów kawy.
Kibicujmy Wiktorii w jej drodze na szczyt światowej sceny baristycznej i pamiętajmy, że najlepszą kawę serwują mistrzowie z pasją! Tymczasem Wiktorię i jej zespół można spotkać w kawiarni Kaponiera w Poznaniu, gdzie na co dzień serwuje Gościom ich ulubione napoje.
Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność?
Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”
Nickelodeon Fandays w Majaland Gdańsk!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.