Polska premiera pierwszej hulajnogi z wyjmowaną baterią od Red Bull Racing

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Według prognoz wartość światowego rynku hulajnóg elektrycznych może wzrosnąć o 108 proc. na przestrzeni 6 lat. Do polskiej sprzedaży wchodzi pierwsza hulajnoga z wyjmowaną baterią o pojemności 10 000 mAh od Red Bull Racing – marki znanej z wyścigów Formuły 1. Rozwiązanie to pozwala na ładowanie akumulatora bez konieczności wnoszenia do wnętrza całego pojazdu. Model TAKE UP charakteryzuje mocny silnik 500 W, pompowane 10-calowe koła, przedni amortyzator, podwójny hamulec oraz wbudowany tempomat.
Przewiduje się, że wartość światowego rynku hulajnóg elektrycznych wzrośnie z 17,98 mld dolarów w 2022 r. do 37,44 mld dolarów do 2028 r. Jednocześnie z prognoz wynika, że rynek ten od 2021 do 2028 r. może wygenerować przychody w wysokości ponad 10,3 mld dolarów. Elektryczne hulajnogi są coraz popularniejsze także w polskich miastach, stają się coraz częściej alternatywnym środkiem transportu do jazdy samochodem po zakorkowanych ulicach lub poruszania się zatłoczoną komunikacją miejską. Na naszym rynku swoją premierę ma pierwsza hulajnoga z wyjmowaną baterią marki znanej z wyścigów Formuły 1 – Red Bull Racing, której polskim dystrybutorem jest firma 4cv.
Mocny silnik 500 W i wyjmowana bateria 10 000 mAh
Hulajnoga Red Bull Racing TAKE UP posiada mocny 500 W silnik, a maksymalna prędkość jazdy została przez producenta dla bezpieczeństwa ograniczona zgodnie z obowiązującymi przepisami do 20 km/h. Pojazd wyposażony jest w baterię litową o pojemności 10 000 mAh – wygodę codziennego użytkowania podnosi zastosowane rozwiązanie, umożliwiające wyjęcie jej z ramy hulajnogi i ładowanie bez konieczności wprowadzania pojazdu do mieszkania czy biura. Bateria po pełnym naładowaniu, które trwa ok. 6-7 godz., pozwala na przejechanie dystansu nawet do 40 km.
Pompowane 10-calowe koła i podwójny hamulec
Pojazd Red Bull Racing został wyposażony w pompowane 10-calowe koła, które w połączeniu z amortyzatorem z przodu hulajnogi gwarantują bardzo wygodną jazdę, zarówno po typowo miejskim terenie, jak i mniej równych ścieżkach. Niezawodność modelu TAKE UP podnosi podwójny hamulec – przedni bębnowy oraz tylny tarczowy. Funkcjonalność oraz wygodę jazdy dopełnia wbudowany tempomat, który ułatwia pokonywanie długich odcinków przy zachowaniu stałej prędkości jazdy.
Wygodna i bezpieczna jazda (niemal) przez cały rok
Hulajnoga przystosowana jest do użytkowania w temperaturach między 0 a 40°C, a dodatkowo posiada silne oświetlenie, więc bez przeszkód można z niej korzystać od wczesnej wiosny, przez najupalniejsze dni lata, aż do później jesieni. Dzięki szerokiemu zakresowi dozwolonej wilgotności podczas jazdy pojazd może być użytkowany zarówno w suche, jak i deszczowe dni.
Hulajnoga Red Bull Racing TAKE UP posiada funkcję składania, uchwyt na telefon oraz gniazdo ładowania USB. Pojazd w charakterystycznej dla marki znanej z wyścigów F1 czerwono-granatowej kolorystyce dostępny jest w sklepie Max Elektro w cenie 3 499 zł.

Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność?

Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”

Polska baristka na międzynarodowej arenie!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.