Komunikaty PR

Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach

2024-04-11  |  12:00
Biuro prasowe

PPG podsumowała realizację kolejnego projektu COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont na Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu. Projekt objął odnowienie dużej sali rehabilitacyjnej, sali terapeutycznej z 12-oma stanowiskami do przeprowadzania zabiegów, jadalnię, hol i korytarz oraz 10 pokoi dla pacjentów. Łączna wartość projektu wyniosła 250 tys. PLN.

Oddział dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu rehabilituje i leczy dzieci cierpiące na wrodzone wady rozwojowe układu nerwowego, zaburzenia koordynacji ruchowej czy trwałe dysfunkcje ruchowe. Każdego roku z opieki szpitala w Jaworzu korzysta ponad 2 tys. pacjentów.

„Beskidzki Szpital Rehabilitacyjny w Jaworzu posiada trzy oddziały: neurologiczny, pulmonologiczny i ogólnoustrojowy. Jesteśmy jednym z głównych ośrodków leczniczo-rehabilitacyjnych dla dzieci w tej części Polski, mamy ponad 90 łóżek. Proces terapii nie jest łatwy, dzięki tak dużemu remontowi będzie on przebiegał w bardziej przyjemnych i komfortowych warunkach, a kolorowe malunki w odnowionych pomieszczeniach będą sprzyjać przyjaznej i radosnej atmosferze i sprawią, że rehabilitacja będzie jeszcze bardziej skuteczna. Jesteśmy wdzięczni pracownikom PPG Cieszyn za wsparcie naszych młodych pacjentów i przyczynienie się do rozwoju całej placówki” – powiedział Marek Koch, Dyrektor Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu. 

Partnerem formalnym PPG przy realizacji projektu była Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem” z Cieszyna. W trwający ponad 3 tygodnie remont zaangażowało się 30 wolontariuszy PPG, którzy aktywnie uczestniczyli w pracach porządkowych oraz malowaniu ścian. Jednym z etapów projektu było wspólne malowanie murali przez pracowników-wolontariuszy z firmy PPG pod profesjonalnym nadzorem autorki koncepcji - artystki Agnieszki Sojki-Swobody Podczas prac remontowych wykorzystano łącznie ok. 460 litrów farb, w tym produkty należącej do PPG marki Tikkurila Optiva 5 - najnowszej generacji, matowe, wodorozcieńczalne, plamoodporne farby, opracowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii enkapsulacji zwiększającej właściwości barierowe pomalowanej powierzchni. 

„PPG na całym świecie Chroni i upiększa świat, zgodnie z misją pozytywnego wpływania na społeczności lokalne, w których funkcjonują nasze zakłady produkcyjne i biura. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych pracowników z zakładu w Cieszynie i efektów ich pracy – oddziały dla dzieci w szpitalu w Jaworzu nie tylko są piękniejsze, pełne kolorów, lecz przede wszystkim - w nowej odsłonie – mogą korzystnie wpływać na lepsze doświadczenia młodych pacjentów i cały proces ich leczenia” – powiedziała Joanna Sproncel-Bagrowska, Dyrektor Zakładu PPG Cieszyn SA.

Celem programu Colorful Communities jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie (w Polsce 8 lokalizacji, w tym 4 fabryki). W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano ponad 500 projektów w prawie 50 krajach, w których udział wzięło blisko 25 000 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 8,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów, a w ostatnim kwartale 2023 roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy.

Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb, lakierów i powłok specjalistycznych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów. W 2022 roku firma zainwestowała 16,2 miliona dolarów, wspierając setki organizacji w ponad 35 krajach. Inwestując w edukację, PPG pomaga rozwijać wykwalifikowaną kadrę oraz przyszłych innowatorów w dziedzinach związanych z powłokami i produkcją. Ponadto firma daje swoim pracownikom możliwość zaangażowania w ważne dla nich sprawy poprzez wspieranie ich wysiłków w ramach wolontariatu oraz działań charytatywnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność? Biuro prasowe
2024-10-28 | 15:00

Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność?

Sezon jesienny trwa w najlepsze. Kiepskie warunki pogodowe, niskie temperatury, a także początek sezonu grypowego, kiedy wirusy rozpoczynają swoje triumfalne żniwa, stanowią spore
Hobby Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”
2024-10-21 | 13:00

Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”

W ramach kampanii “Prosta Decyzja - Epicki Wybór” Pepsi Zero Cukru przedstawia nowy podcast zatytułowany „OD ZERA”. Pierwszy odcinek pojawił się 16 września, a
Hobby Polska baristka na międzynarodowej arenie!
2024-09-23 | 11:00

Polska baristka na międzynarodowej arenie!

Już za kilka dni w Londynie Coffee Masterzy z regionu Europy i Afryki w Starbucks staną jak co roku do rywalizacji o tytuł najlepszego. Nasz kraj reprezentować będzie utalentowana Wiktoria

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.