Komunikaty PR

DPD Polska po raz siódmy partnerem Festiwalu E[x]plory

2022-11-17  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kuczyńska
dfusion

Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl

DPD Polska już po raz siódmy była partnerem logistycznym Festiwalu Nauki i Technologii E(x)plory, konkursu kierowanego do młodych naukowców i innowatorów. Celem wydarzenia jest wspieranie młodych talentów w realizacji projektów naukowych i technologicznych, także na arenie międzynarodowej. W tym roku do finałowej rozgrywki zakwalifikowano 34 projekty wybrane przez jury złożone z 20 autorytetów ze świata nauki i biznesu. Jako partner konkursu DPD Polska ufundowała nagrodę specjalną - otrzymał ją zespół uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. E. Dembowskiego w Gliwicach za projekt Aqua Box pozwalający na badanie i bieżącą ocenę parametrów wody deszczowej. 

– Projekt podejmuje mniej widoczny w publicznym dyskursie, ale bardzo ważny problem oszczędzania zasobów słodkiej wody. Konieczność zbierania i ponownego wykorzystania wód opadowych to wręcz obowiązek w obliczu postępujących zmian klimatu. Wierzę, że dzięki takim projektom jak nagrodzony w tym roku przez DPD temat przebije się do powszechnej świadomości i przełoży się na zrównoważony rozwój firm i konkretne działania każdego z nas – powiedział Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska

Festiwal jest częścią święta nauki i innowacji Gdynia E(x)plory Week, które odbyło się 19-21 października w Pomorskim Parku Technologiczno-Naukowym w Gdyni. Partnerami festiwalu są m.in. Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia oraz Miasto Gdynia. Partnerem logistycznym projektu od lat jest DPD Polska, która krok po kroku realizuje założenia strategii zrównoważonego rozwoju DPDgroup. W swoich obiektach stosuje rozwiązania oszczędzające zasoby, w tym wodę, od 6 lat instaluje oświetlenie LED ograniczające zużycie energii i posiada własne instalacje fotowoltaiczne. Redukcji emisji sprzyja nowy model logistyczny polegający na decentralizacji procesów operacyjnych i włączenie do obsługi pojazdów zero i niskoemisyjnych. W barwach DPD jeździ ponad 230 elektrycznych busów kurierskich. Jako pierwsza firma kurierska uruchomiła także hub ładowarek optymalizujący pobór mocy podczas ładowania z uwzględnieniem zmiennej dostępności mocy. Spółka dynamicznie rozwija także flotę rowerową w największych miastach Polski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach Biuro prasowe
2024-04-11 | 12:00

Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach

PPG podsumowała realizację kolejnego projektu COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont na Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu
Hobby Zajęcia z Jogi Twarzy i Self - Masażu
2024-01-17 | 14:50

Zajęcia z Jogi Twarzy i Self - Masażu

Hobby Nowy wymiar zabawy fotograficznej dla dzieci ¬– LAMAX InstaKid1
2023-12-12 | 14:00

Nowy wymiar zabawy fotograficznej dla dzieci ¬– LAMAX InstaKid1

Dla wszystkich młodych pasjonatów fotografii, którzy uwielbiają uwieczniać magiczne chwile, marka LAMAX przedstawia nowy aparat dla dzieci – LAMAX InstaKid1. To

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.