Harmonia dźwięku i kojącego światła. Oto głośnik Hama Shine 2.0
Najnowszy głośnik Bluetooth od tego producenta wyróżnia się 5 różnymi trybami iluminacji i 30 W mocy dookólnego dźwięku. Wodoodporny głośnik jest ładowany przez złącze USB-C i może grać nieprzerwanie przez 12 godz. To doskonała muzyczna propozycja na imprezę, szczególnie z możliwością sparowania ze sobą dwóch sztuk, by uzyskać prawdziwy efekt stereo.
Niemiecki producent zdecydował się postawić na syntezę wrażeń muzycznych i wizualnych, które zamknął w niewielkiej obłej obudowie (wysokość 19,5 cm, szerokość 9,5 cm, głębokość 9,6 cm) głośnika mobilnego. Na górze umieszczone są wykończone gumowym materiałem przyciski do obsługi sprzętu (m.in. włącz/wyłącz, następny/poprzedni utwór, regulacja poziomu głośności czy wybór trybu pracy). Nie mogło zabraknąć uchwytu do przenoszenia głośnika. Całość waży jedynie 700 g, a do wyboru mamy dwie wersje kolorystyczne - czarną i białą.
Najpierw omówmy niezbędne aspekty techniczne. Głośnik mobilny Hama Shine 2.0 oferuje 30 watów mocy, co zupełnie wystarczy żeby nagłośnić duże pomieszczenie. Sprawdzi się też w plenerze – na działce, plaży lub podczas pikniku w parku. Litowo-jonowa bateria o pojemności 2000 mAh pozwala urządzeniu po naładowaniu do pełna na nieprzerwaną pracę przez 12 godzin. Sam proces zasilania energią trwa trzy godziny, a ładowanie przeprowadza się poprzez obustronne złącze USB typu C (kabel jest dołączony do zestawu). Na obudowie znajdziemy też oczywiście wskaźnik poziomu naładowania. Jeśli nie chcemy czekać na naładowanie, nadal możemy korzystać z głośnika i podpiąć go do urządzenia docelowego (laptopa, smartfona czy tabletu) dzięki klasycznemu wejściu Jack 3,5 mm. Z kolei technologia Bluetooth w wersji 5.0 zapewnia do 10 metrów zasięgu.
Dźwięk przestrzenny, rozchodzący się po całym pomieszczeniu, uaktywnia się po włączeniu przełącznika Xtra bass. Ciekawym atutem tej nowości produktowej jest możliwość szybkiego sparowania ze sobą dwóch głośników, by cieszyć się realnym efektem stereofonicznym. Łącznie daje to niebagatelny wynik 60 W mocy!
Marka pomyślała też o wszystkich, dla których ważny jest nie tylko dźwięk, ale też nastrój, budowany przez otaczające oświetlenie. Głośnik dysponuje wbudowanym oświetleniem LED z 5 trybami pracy do wyboru. Tak oto można dopasować rodzaj iluminacji do swojej ukochanej muzyki, co gwarantuje niepowtarzalną atmosferę. Dodatkową zaletą jest uzyskanie skromnego, „grającego” źródła światła w ciemnym pokoju.
A co z plenerem i bezpieczeństwem sprzętu? Bez obaw, gdyż prezentowany głośnik może pochwalić się odpornością na wodę, pył i kurz na poziomie IPX4. Niestraszny będzie mu więc lekki deszcz, tak samo jak zachlapanie.
Głośnik Hama Shine 2.0 wyceniono na około 349 zł.
Gwarancja producenta sięga dwóch lat.
Ze wszelkimi szczegółami zapoznamy się na oficjalnie stronie https://hamamobile.pl.

Fresh ‘n Rebel z premierą słuchawek Clam i Code Junior

Wszechstronność i nowoczesność: premiera wzmacniacza Unitra WSH-605

Pierwsze urządzenia audio zasilane panelem fotowoltaicznym. Premiera Urbanista
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.