Do 400 tys. dla najlepszych start-upów. StartSmart CEE ogłasza nabór
StartSmart CEE rusza z nową edycją programu akceleracyjnego Spring 2024. To szansa dla start-upów z Polski oraz krajów Europy Środkowo-Wschodniej na rozwój, wdrożenia innowacji w czołowych podmiotach na rynku i granty w wysokości nawet 400 tys zł. Rejestracja właśnie się rozpoczęła i potrwa do 25 lipca.
StartSmart CEE ogłasza nabór do szesnastej edycji programu akceleracyjnego dla start-upów. To jedna z największych tego typu inicjatyw w tej części Europy – do tej pory wzięło w niej udział ponad 3000 początkujących firm technologicznych z 50 państw, a przeszło 300 uzyskało wsparcie. Partnerzy edycji Spring 2024, Warner Bros. Discovery Polska, PZU, MASPEX, Polpharma, Rossmann, CVC Capital Partners, Smart Soft Solutions oraz EFL (Grupa Credit Agricole) wskazali obszary, w których poszukują innowacyjnych rozwiązań.
StartSmart CEE ogłasza nabór dla start-upów. Mentoring, szkolenia i do 400 tys. na wdrożenia
Start-upy z sektorów: Food & Agritech, Health Tech & Insurtech, Retail Tech, Big Data & Artificial Intelligence, Media & Content Transformation, Energy Efficiency & Environmental Sustainability, Customer Engagement, Social Impact mają unikalną szansę na dostęp do mentoringu oraz szkoleń i globalnej sieci kontaktów skupionych wokół najlepszej uczelni technicznej świata, Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Uczestnicy programu zdobędą nie tylko dostęp do mentoringu oraz wsparcie w budowaniu biznesu, ale też mają szansę na pozyskanie grantów na komercyjne wdrożenia w wysokości nawet 400 tys. zł. Dodatkowa nagroda, CVC Young Innovator Award, zostanie przyznana start-upowi, z najwyższym wpływem społecznym (social impact), którego kluczowy członek zespołu ma mniej niż 30 lat. Jej wysokość to 120 tys. zł.
StartSmart CEE Spring 2024 Acceleration Program. Przebieg programu i dwie ścieżki akceleracji
Rejestracji można dokonać do 25 lipca poprzez formularz aplikacyjny dostępny na stronie www.startsmartcee.org. Spośród zgłoszeń zostanie wybranych do 25 start-upów, które wejdą do finałowego etapu. Program jest realizowany w dwóch niezależnych ścieżkach #ReThink oraz Pilot Ready, które będą odpowiednio adresowane do poziomu rozwoju start-upów. Pierwsza z nich zapewnia odpowiednią edukację biznesową i kompleksowy mentoring dla startupów na wcześniejszej fazie rozwoju (MVP) tak, by przygotować produkt do szybszego wejścia na rynek, uzupełnić braki kompetencji biznesowych w zespole oraz przygotować start-up do pracy z klientami (korporacjami).
Ścieżka #PilotReady jest z kolei przygotowana z myślą o start-upach na tzw. growth stage, które poszukują klientów i chcą się skalować na nowych rynkach. W jej ramach młodzi przedsiębiorcy otrzymują dedykowany mentoring i udział w wybranych warsztatach oraz pracują bezpośrednio z partnerami korporacyjnymi programu nad Proof of Concept, który ma doprowadzić do komercyjnej współpracy.
StartSmart CEE. Eksperci, fundusze i korporacje w jednym miejscu
Celem StartSmart CEE jest wspieranie rozwoju przedsiębiorczości w Europie Środkowo-Wschodniej i budowanie ekosystemu innowacji, w którym będą powstawać i rozwijać się start-upy. W dotychczasowe 15 edycji programu akceleracyjnego zaangażowało się ponad 220 mentorów i ekspertów, a także 300 funduszy inwestycyjnych i aniołów biznesu oraz ponad 50 partnerów korporacyjnych.
Partnerami merytorycznymi tej edycji są Kancelaria EUPatent, Hasik Rheims i Partnerzy, HR Hints, Kingmakers oraz TaxLab. Program jest dofinansowywany z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) w ramach działania Startup Booster Poland – Smart UP realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) od grudnia 2023 do października 2024. Całkowita wartość projektu to 10,863,472 PLN

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.