Komunikaty PR

Digitalizacja to nowy trend na rynku najmu?

2023-10-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Warszawa, 24 października – od pandemii cyfryzacja na świecie zdecydowanie przyspieszyła, jednak na rynku najmu wciąż pozostaje duże pole do zagospodarowania. Stwarza to okazję dla firm i startupów technologicznych, które znalazły niszę na rynku. Odchodząc od papieru i długopisu oferują swoim klientom cyfrowe platformy i aplikacje do zarządzania najmem. W ten trend świetnie wpisuje się Milluu – cyfrowa platforma przenosząca wynajem online.

Potrzeba digitalizacji rynku najmu jest odpowiedzią na coraz młodszy profil najemcy – jak wynika z raportu PKO BP „Puls Nieruchomości: Mieszkanie nie jest na całe życie”, osoby przed 30. rokiem życia stanowią blisko ¾ wszystkich wynajmujących.

Potrzeby młodego najemcy świetnie poruszającego się po cyfrowym świecie ścierają się z właścicielami mieszkań na wynajem, których średnia wieku oscyluje wokół 50 – 60 lat, co sprawia, że tego typu rozwiązania niekoniecznie do nich przemawiają. W celu upowszechnienia digitalizacji, dużą rolę powinna odegrać edukacja i ukazywanie zalet cyfrowych rozwiązań.

Według Monitora Transformacji Cyfrowej Biznesu 2023 na ten moment, już 68% firm z branży nieruchomości i budownictwa wdrożyło do swoich działań rozwiązania mobilne, a 45% korzysta z zasobów automatyzacji i robotyzacji. Zmiany są więc nieuniknione.

Przykładem nowoczesnych technologii na rynku najmu jest startup Milluu, przenoszący wynajem online. „Wynajmij mieszkanie bez wychodzenia z domu” to jedno z haseł jakim Milluu komunikuje digitalizację na rynku najmu. Podpisanie umowy, cyfrowe wizyty z podglądem na żywo dla właściciela, wynajem przez aplikację i dalszy kontakt z najemcą w aplikacji to nowa jakość jaka wyłania się spośród całej rzeszy firm oferujących zarządzanie najmem.

„Przyjęcie technologii cyfrowych przez platformy takie jak Milluu znacząco uprościło sposób wynajmu mieszkań. Dzięki cyfrowemu zarządzaniu umowami i płatnościami, proces stał się znacznie mniej czasochłonny i stresujący” – mówi Agnieszka Józefiak, najemczyni korzystająca z platformy Milluu.

„Platforma Milluu ułatwia zarządzanie moimi nieruchomościami. Dzięki aplikacji, mogę szybko sprawdzić profil potencjalnych najemców oraz zarządzać umowami z poziomu aplikacji, bez spotkań twarzą w twarz” – dodaje Tomasz Czarnecki, właściciel kilku mieszkań na wynajem, również korzystający z platformy Milluu.

Kierunek zmian został wytyczony. Technologiczne startupy zmieniają rynek nieruchomości. Mówi się wręcz o nowym segmencie property – technology. Ten kto nie nadąży za trendem, przestanie się liczyć…

Po więcej informacji zapraszamy na stronę: www.milluu.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami Biuro prasowe
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.