Komunikaty PR

Czy doradcy zawodowi są jeszcze potrzebni?

2023-09-19  |  15:34
Biuro prasowe

Ponad 60 proc. młodych ludzi w wieku 18-25 lat ma utrudniony dostęp do pracy z powodu braku niezbędnych informacji, jak wynika z danych polskiego start-upu Jobbli. Głównie z myślą o nich i osobach ze specjalnymi potrzebami, ale też wypalonych zawodowo i myślących o przebranżowieniu, powstała wykorzystująca zaawansowaną technologię AI platforma, oferująca bezpłatnie możliwość wykonania testu profilującego i udzielająca rekomendacji na temat kierunków kariery. Według danych Jobbli, osoby poniżej 25 lat chętnie wybrałyby pracę wywierającą pozytywny wpływ na środowisko. Aż połowa osób, które dopiero znalazły pierwszą pracę lub właśnie jej szukają obawia się, że w przyszłości w obowiązkach zastąpi ich sztuczna inteligencja.  

Na polskim rynku wystartował nowy start-up Jobbli, który zaprezentował najnowocześniejszą, zautomatyzowaną platformę doradztwa zawodowego, która z pomocą technologii AI pomoże użytkownikom wybrać najlepszą ścieżkę kariery i poradzić sobie z poczuciem zagubienia podczas szukania pierwszej pracy czy, wśród osób już pracujących, z poczuciem wypalenia zawodowego. 

Na platformie można bezpłatnie wykonać test zawodowy, którego rezultatem jest opracowany z użyciem sztucznej inteligencji szczegółowy raport, określający nie tylko rekomendacje trzech najlepszych kierunków kariery z opracowanej przez twórców Jobbli bazy niemal 300 zawodów przyszłości, ale też profil użytkownika, jego indywidualne predyspozycje, obszary wymagające rozwoju wraz ze wskazaniem, jak nad nimi pracować, a także porady, jak przełożyć te informacje na swoje CV. Wypełnienie testu trwa ok. 7 minut, a wynik otrzymuje się na podanego maila w ciągu 24 godzin. W wersji płatnej można dodatkowo zapoznać się z bardziej szczegółowymi informacjami na temat rekomendowanych zawodów. 

Platforma została udostępniona po testach i w najbliższym czasie będzie rozwijana i wzbogacana o kolejne funkcje. Do końca roku znajdą się na niej także rekomendowane do rozpoczęcia pracy w wybranym zawodzie kursy online, oparty na sztucznej inteligencji czatbot służący jako wirtualny doradca oraz forum z udziałem ekspertów dziedzinowych, wspierających członków społeczności Jobbli na ich drodze do nowej kariery. Użytkownicy niepełnosprawni oraz neuroatypowi będą mieli również możliwość filtrowania dopasowanych zawodów pod kątem ich potrzeb w miejscu pracy. W ciągu tylko dwóch miesięcy platforma zyskała już 23,5 tys. użytkowników

Aż 62 proc. ludzi w wieku 18-25 lat ma utrudniony dostęp do pracy z powodu asymetrii informacyjnej. Często nie są pewni swoich kompetencji i nie do końca wiedzą, czym chcieliby i mogliby się zajmować. Zakładaliśmy Jobbli głównie z myślą o nich, jednak nasze rozwiązania są równie przydatne i skuteczne w przypadku zmagających się z tymi samymi wątpliwościami osób neuroatypowych, wypalonych zawodowo czy rozważających przebranżowienie, niezależnie od wieku i doświadczenia zawodowego - mówi Alicja Marchewka, CEO Jobbli - Stawiamy na personalizację i jak najlepsze dopasowanie rekomendacji do użytkownika - jego stylu, wartości, umiejętności i zainteresowań. Jesteśmy przeciwni szufladkowaniu. Pomagamy znaleźć pracę, która każdemu pozwoli żyć tak, jak chce, na swoich zasadach. Sama pochodzę z małej miejscowości i wiem, jak bardzo trudno jest odnaleźć własną drogę i zrozumieć, jakie kroki na niej stawiać. Obecnie studiuję na jednej z najlepszych uczelni na świecie i jednocześnie prowadzę Jobbli, ale dotarcie do tego miejsca wymagało ode mnie wielu eksperymentów, od pracy w korpo przez prowadzenie fundacji po dwanaście przeprowadzek w ciągu sześciu lat.

 

Młodzi ludzie chcą swoją pracą wywierać pozytywny wpływ na społeczeństwo

Jak wynika z danych dotychczas zebranych przez Jobbli na podstawie odpowiedzi osób, które w testowej fazie platformy skorzystały z raportu rekomendacji zawodów dopasowanych do ich profilu, osoby szukające stażu, wykonujące swoją pierwszą pracę oraz dopiero jej poszukujące częściej chciałyby zajmować się czymś wywierającym pozytywny wpływ na społeczeństwo - odpowiednio jest to 40 proc., 38 proc. i 25 proc. Wszystkie te osoby są poniżej 25 roku życia. Natomiast do poziomu satysfakcji z wykonywanego zawodu największą wagę przywiązują osoby w wieku pomiędzy 26 a 29 lat.

Przyszłe zarobki przy szukaniu pracy mają duże znaczenie dla większości osób w grupach wiekowych 22-25 lat (93 proc.), poniżej 18 lat (82 proc.) oraz 25-39 lat (60 proc.). Na możliwości pracy zdalnej szczególnie zależy młodym ludziom w wieku od 22 do 29 lat i tym poszukującym stażu.

Obawa, że w przyszłości zastąpi ich w obowiązkach sztuczna inteligencja, najczęściej występuje wśród osób, które dopiero znalazły swoją pierwszą pracę lub jeszcze jej szukają (po 50 proc.). Jeśli chodzi o grupy wiekowe, to taka możliwość najbardziej niepokoi ludzi w wieku 40-49 lat (67 proc.) oraz poniżej 21 lat (50 proc.). 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Transport

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.

Edukacja

Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.