TP-Link Archer TX201 – karta sieciowa PCI-E 2,5Gb/s
TP-Link prezentuje kartę sieciową Archer TX201, która pozwala na uzyskanie prędkości transmisji do 2,5Gb/s oraz wykorzystanie pełni możliwości sieci przewodowej i łącza światłowodowego.
Archer TX201 to karta sieciowa ze złączem PCI-E przeznaczona do komputerów stacjonarnych. Produkt zaprojektowano z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach, jak gracze i streamerzy. Urządzenie gwarantuje minimalne opóźnienia w transmisji i brak lagów. Produkt będzie także idealnym rozwiązaniem dla użytkowników, którzy przesyłają duże pliki w sieci lokalnej, na przykład korzystając z serwera NAS.
Technologia 2,5GBase-T zapewnia płynne połączenia o prędkościach dochodzących do 2,5 Gb/s. Karta sieciowa automatycznie negocjuje prędkość połączeń, dzięki czemu jest wstecznie kompatybilna ze starszymi standardami sieciowymi – Gigabit Ethernet oraz Fast Ethernet. Produkt wspiera technologię QoS, która pozwala ustalić priorytety dla konkretnych użytkowników w sieci bądź programów. Karta sieciowa jest w pełni zgodna z systemami Windows 11/10/8.1/8/7, Windows Server 2022/2019/2016/2012/2008 R2 oraz z systemem Linux. Urządzenie wyposażono w funkcję Wake On LAN, która pozwala zdalnie wyłączać i włączać komputer.
W zestawie, oprócz standardowego śledzia, znajduje się również śledź low-profile przeznaczony dla komputerów z obudową mini tower.
Karta sieciowa TP-Link Archer TX201 jest już dostępna w sprzedaży w cenie ok. 110 zł.
Produkt objęty jest 36-miesięczną gwarancją. Więcej informacji na temat Archera TX201 dostępnych jest na stronie internetowej.
Wszechstronność i nowoczesność: premiera wzmacniacza Unitra WSH-605
Pierwsze urządzenia audio zasilane panelem fotowoltaicznym. Premiera Urbanista
Słuchawki mobilne Hama Freedom Athletics II. Dźwięk nowych rekordów sportowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.