Ranking słuchawek i headsetów. Najpopularniejszy sprzęt wśród Polaków
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Polakom zdecydowanie podoba się praca zdalna, co potwierdziło przeprowadzone przez polski ClickMeeting badanie „Jak oceniamy pracę zdalną po roku pandemii?”. Respondenci oceniają pracę zdalną średnio na 7 w skali 10 punktów. Ponad połowa badanych ocenia, że odkąd pracują zdalnie, ich czas pracy się wydłużył. Mimo to 72 proc. Polaków uważa, że nie dojeżdżając do pracy zyskuje na czasie, a brak bezpośredniego nadzoru zwiększa ich efektywność. Jednak praca zdalna wiążę się z koniecznością zakupu sprzętu, a 83 proc. badanych przyznaje, że pracodawca nie rekompensuje kosztów związanych z pracą z domu. Mimo to Polacy chcą inwestować w sprzęt, który podnosi ich komfort pracy.
Ranking słuchawek 2021. Apple z trzykrotnie większą liczbą wzmianek niż konkurencja
Jakie słuchawki są najpopularniejsze wśród Polaków? Z analizy wypowiedzi internautów, dokonanej za pomocą narzędzia SentiOne, w okresie od stycznia do połowy października br. wynika, że najpopularniejsze są słuchawki AirPods marki Apple. Od początku 2021 roku słuchawki tej firmy były wymieniane ponad 14 tys. razy, osiągając zasięg na poziomie 29 mln wyświetleń. Na drugim miejscu w rankingu znajduje się Samsung z 4 tys. wzmianek, a wszystkie wypowiedzi na temat słuchawek tej marki osiągnęły zasięg na poziomie 21 mln wyświetleń. Trzecie miejsce należy do firmy Huawei. Osiągnęły wynik 3 tys. wzmianek, a te – 6,5 mln wyświetleń. W rankingu zaraz za podium znalazły się słuchawki SteelSeries z liczbą 818 wzmianek i zasięgiem 6,2 mln wyświetleń. Na piątym miejscu uplasowały się słuchawki marki JBL, osiągając liczbę ponad 2 tys. wzmianek oraz niemal 5 mln wyświetleń.
Ranking headsetów 2021. Liderem Sony, na drugim miejscu Logitech
Oprócz słuchawek na popularności zyskują także headsety, zawierające słuchawki oraz profesjonalny mikrofon. Najczęściej wspominane w polskiej sieci były headsety marki Sony – 365 wzmianek generujących 464 tys. zasięgu. Drugie miejsce w rankingu należy do Logitech – headsety tej marki wymieniane były przez internautów 201 razy, osiągając zasięg 282 tys. wyświetleń. Ostatnie miejsce na podium w rankingu headsetów zajęła marka HyperX z 143 wzmiankami oraz zasięgiem na poziomie 202 tys. wyświetleń. Na czwartym miejscu w rankingu są headsety firmy Corsair, z wynikiem 52 wzmianek i 89 tys. wyświetleń. Piąte miejsce należało do marki Sennheiser, której zestawy słuchawkowe zyskały 96 wzmianek i zasięgiem 84 tys. wyświetleń.
Najbardziej rozpraszają nas cudze dźwięki z tła
Odgłosy płynące z otoczenia są jedną z kwestii, które przeszkadzają podczas wideokonferencji. Z danych uzyskanych z badania zleconego przez ClickMeeting wynika, że najbardziej rozpraszającą dla 66 proc. ankietowanych jest sytuacja, gdy uczestnicy spotkania online, którzy nie wypowiadają się w danym momencie, mają włączone mikrofony.
Na popularności zyskuje funkcja active noise cancelling (ANC) – redukcji szumów. Urządzenia z tą opcją posiadają technologię polegającą na tłumieniu odgłosów o różnym natężeniu dobiegających z zewnątrz. Hasła „redukcja szumu” i „noise cancelling” były wyszukiwane przez polskich internautów w tym roku 201 razy, uzyskując zasięg 271 tys. W 2020 roku, kiedy wiele firm przeszło na tryb pracy zdalnej, było to 493 wzmianek o zasięgu 2 mln wyświetleń. Dla porównania, w 2019 roku odnotowano 601 wzmianek, które wygenerowały zasięg 691 tys. wyświetleń.
– Użytkownicy coraz częściej wybierają wyspecjalizowany sprzęt. Sięgając po profesjonalne słuchawki mamy gwarancję lepszej jakości dźwięku, co znacząco wpływa na komfort pracy. Coraz popularniejsza opcja redukcji szumów umożliwia odcięcie się od otoczenia, co ułatwia skupienie i podnosi koncentrację, co będzie nieocenione, szczególnie jeśli pracujemy zdalnie – mówi Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager.
Analizę wypowiedzi Internautów przeprowadzono za okres styczeń-październik 2021 za pomocą narzędzia SentiOne służącego do monitorowania Internetu i automatyzacji obsługi klienta za pomocą chatbotów. SentiOne, wykorzystując autorską technologię, zbiera dane z ponad 5 milionów źródeł, takich jak social media oraz blogi, strony www, portale informacyjne, czy strony z recenzjami.
Fresh ‘n Rebel z premierą słuchawek Clam i Code Junior
Wszechstronność i nowoczesność: premiera wzmacniacza Unitra WSH-605
Pierwsze urządzenia audio zasilane panelem fotowoltaicznym. Premiera Urbanista
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.
Polityka
Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga
Najpierw wywiad z Alice Weidel, współprzewodniczącą AfD, a ostatnio wystąpienie na platformie X podczas inauguracji kampanii wyborczej – w ten sposób Elon Musk wyraża swoje poparcie dla tej niemieckiej frakcji politycznej. – Wsparcie Elona Muska nam pomaga, bo w pewnym sensie AfD poprawiła swój image za granicą – mówi Tomasz Froelich, poseł do Parlamentu Europejskiego z Alternatywy dla Niemiec. Jak wskazuje, trudno przy takim poparciu utrzymać zarzut, że AfD jest ugrupowaniem prorosyjskim.
Polityka
Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
Wielowymiarowe bezpieczeństwo skupione wokół siedmiu filarów ma być fundamentem polskiej prezydencji w UE. Kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnącego napięcia geopolitycznego czy zagrożenia hybrydowego, jest wzmocnienie bezpieczeństwa zewnętrznego i informacyjnego. Zgodnie z zapowiedziami Donalda Tuska konkurencyjność Europy ma z kolei zależeć od działań deregulacyjnych Parlamentu Europejskiego, polski rząd ma się też koncentrować na znoszeniu barier i obciążeń biurokratycznych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.