Głośnik mobilny z dźwiękiem przestrzennym Hama Pipe 2.0 rozkręci każdą imprezę
Do oferty marki trafił właśnie głośnik Bluetooth, oferujący moc 24 W i dźwięk dookólny. Podłączymy go też do smartfona, tabletu lub komputera kablem jack 3,5 mm. Ma wyświetlacz z diodami LED, może grać nawet do 16 godzin i jest odpory na pył czy deszcz.
Portfolio niemieckiego producenta właśnie poszerzyło się o następny głośnik bezprzewodowy. Model Pipe 2.0, jak na urządzenie mobilne przystało, cechuje się niewielkimi gabarytami (wymiary 25,2 x 16,6 x 10 cm) i wagą 580 g. Dla zwiększenia wygody na podłużnej, okrągłej obudowie nie mogło oczywiście zabraknąć uchwytu do przenoszenia.
Głośnik stanowi odpowiedź na częsty brak basu w sprzęcie tego rodzaju. Oferuje on dźwięk, rozchodzący się w 360° w całym pomieszczeniu. Moc 24 watów w zupełności wystarcza, żeby wypełnić ulubionymi melodiami czy wokalem całe mieszkanie. Warto dodać, że dwa takie głośniki da się sparować ze sobą poprzez Bluetooth, umieścić je na przyjęciu w dowolnych miejscach i łatwo uzyskać prawdziwy efekt stereo. Producent pomyślał też o wbudowanym mikrofonie, dzięki czemu w przypadku połączenia telefonicznego w zasięgu użytkownika jest swobodne prowadzenie rozmów.
Do wyboru mamy dwa tryby użytkowania - wewnętrzny, idealny na domowe przyjęcie i zewnętrzny, powstały z myślą o pikniku, grillowaniu czy imprezowaniu w plenerze. Do tego ostatniego zachęca wodoodporność klasy IPX4, co oznacza, że najnowszej propozycji z segmentu audio od marki Hama niestraszne są pył, zachlapanie czy lekkie oberwanie chmury. Między trybami przełącza się pojedynczym przyciskiem, zaś główna różnica polega na różnym rozmieszczeniu akcentów niskich i wysokich tonów.
Głośnik paruje się ze smartfonem, tabletem czy laptopem za pomocą modułu Bluetooth 5.0, a jego zakres działania wynosi 10 m. Litowo-jonowa bateria o pojemności 2000 mAh wystarcza nawet na 16 godzin ciągłej muzycznej zabawy, co oczywiście zależy od ustawionego poziomu głośności. Do pełna da się ją naładować poprzez dołączony obustronny kabel USB-C, co zajmuje około 4 godziny. O stanie naładowania poinformuje nas wyświetlacz z migającymi diodami LED. Gdy jednak nie mamy jak zasilić sprzętu energią, nic straconego. Wystarczy podłączyć go do urządzenia wyjściowego za pomocą dołączonego do zestawu kabla 3,5 mm jack. Na górze obudowy znajdziemy przyciski do sterowania utworami i głośnością.
Do wyboru dostajemy czarną lub białą wersję kolorystyczną.
Głośnik Hama Pipe 2.0 wyceniono na 329 zł.
Wszystkie detale na temat tej nowości produktowej poznamy z oficjalnej strony producenta https://hamamobile.pl.
Najważniejsze funkcjonalności głośnika Pipe 2.0 zawarto również na filmiku promocyjnym: https://www.youtube.com/watch?v=fhUjAnT7F-Q

Fresh ‘n Rebel z premierą słuchawek Clam i Code Junior

Wszechstronność i nowoczesność: premiera wzmacniacza Unitra WSH-605

Pierwsze urządzenia audio zasilane panelem fotowoltaicznym. Premiera Urbanista
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE
Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Robotyka i SI
Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować rolnictwo. Pomaga w zbiorach i dzięki niej koszty działania gospodarstw są niższe

Algorytmy sztucznej inteligencji są dziś wykorzystywane m.in. do analizy zdjęć roślin, prognozowania plonów czy automatycznego sterowania maszynami. AI wspiera dziś produkcję rolną na wielu poziomach – od siewu po zbiór, a nawet sprzedaż, pomaga też ograniczyć koszty i adaptować się do zmian klimatu. Dlatego, choć teraz w Polsce z nowych technologii korzystają przede wszystkim właściciele największych gospodarstw, skala wykorzystania AI szybko rośnie.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.