Komunikaty PR

4-dniowy tydzień pracy bardziej realny dzięki wsparciu botów

2021-12-20  |  10:00
Kontakt
Klaudia Łoś
ZOOM bsc

Wiązana 22g
04-680 Warszawa
klaudia.los|zoom-bsc.pl| |klaudia.los|zoom-bsc.pl
534 011 711
zoom-bsc.pl/
Do pobrania Inf.pras. ( 0.04 MB )

Już 68 proc. pracowników jest zdania, że skrócenie tygodnia pracy do 4 dni wpłynęłoby pozytywnie na ich zdrowie – wynika z badania Personnel Service. Jednak aby wprowadzić krótszy czas pracy, trzeba zwiększyć wydajność. Jak wskazują eksperci Abile, w tym wyzwaniu pomoże optymalizacja procesów w firmie wprowadzona za pomocą botów, czyli RPA.

Od 1 stycznia 2022 roku wypalenie zawodowe będzie uznawane za jednostkę chorobową na podstawie Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób WHO. To oznacza, że lekarze będą mogli wystawiać zwolnienia z pracy z tego powodu. Tymczasem doświadczenia pierwszych firm wprowadzających 4-dniowy tydzień pracy pokazują, że takie rozwiązanie może zmniejszyć stres w pracy. Jak jednak zmieścić tę samą liczbę obowiązków w krótszym czasie?

Rozwiązaniem na optymalizację procesów w firmie może być skorzystanie z najnowszych, technologicznych rozwiązań. – Przed wdrożeniem RPA analizujemy procesy zachodzące w danej firmie. Dzięki temu dowiadujemy się, co w danym zadaniu jest nieoptymalne oraz jak automatyzacja może je usprawnić. Przykładowo, zwykle w dziale księgowości pracuje kilkanaście osób, które muszą wykonywać żmudną pracę polegającą na przepisywaniu danych pomiędzy różnymi systemami. I zdarza się, że tym osobom trudno jest się z tym zadaniem wyrobić, nawet przy założeniu 40 godzin pracy tygodniowo. Czy jest więc możliwe skrócenie ich czasu pracy do 4 dni? Jeśli w tym procesie zastąpią ich roboty, a pracownicy będą mogli zająć się w tym czasie innymi zadaniami, to może być realne – ocenia Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting.

Robot bez długiego weekendu

Jak wskazuje ekspert, nawet jeśli firma zdecyduje się przetestować 4-dniowy tydzień pracy, „zatrudnione” w niej roboty mogą zajmować się pracą nawet w czasie nieobecności pracowników. – Robot może pracować bez wytchnienia, a liczba dni wolnych w tygodniu nie wpływa na jego efektywność. To kluczowa przewaga automatyzacji. Co nie zmienia faktu, że nie zastąpi ona w pełni pracowników, dalej będziemy ich potrzebować, szczególnie przy bardziej zaawansowanych zadaniach – dodaje Mariusz Gołębiewski.

RPA może więc nie tylko przyśpieszyć działalność przedsiębiorstwa, ale również wpłynąć pozytywnie na pracowników, zmniejszając ryzyko wypalenia zawodowego. Według najnowszego badania Saleforce przeprowadzonego w USA, dzięki automatyzacji 89% zatrudnionych jest bardziej zadowolonych ze swojej pracy, a 91% z nich twierdzi, że automatyzacja pozwala im zaoszczędzić czas i zapewnia lepszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM bsc
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Oprogramowanie Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise Biuro prasowe
2024-10-21 | 13:00

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

MiR Fleet Enterprise oznacza odejście od tradycyjnych systemów zarządzania flotą. Zbudowane do pracy na serwerach Windows i wspierające różne strategie wirtualizacji,
Oprogramowanie AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów
2024-10-21 | 12:10

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Produkt, zaprojektowany do celów komercyjnych i badawczych, zapewnia programistom konfigurowalną platformę do tworzenia aplikacji, przyspieszenia badań i skracania czasu wprowadzania na
Oprogramowanie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Media i PR

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.