21 projektów zgłoszonych do wyzwań BGK podczas hackathonu Hack Yeah
10-12 grudnia 2021 r. uczestnicy HackYeah – największego stacjonarnego hackathonu w Europie – zmierzyli się z zadaniami przygotowanymi przez organizatorów i Partnerów. Bank Gospodarstwa Krajowego, partner główny wydarzenia, przygotował dla pasjonatów programowania dwa wyzwania o łącznej puli nagród w wysokości 100 tys. zł.
W głównym zadaniu, które przygotował zespół Banku Gospodarstwa Krajowego uczestnicy mieli stworzyć narzędzie dla przedsiębiorców, samorządów, instytucji publicznych i osób prywatnych, które pozwoli wyszukiwać programy wsparcia finansowego na podstawie NIP-u, REGON-u i PKD firmy. Dodatkową funkcjonalnością, miałaby być możliwość identyfikacji firm, których profil działalności jest zgodny z Ideą 3W – koncentruje się ona na zasobach, wokół których biznes, nauka, administracja i społeczeństwo powinny budować swoją strategię zielonej przemiany – na wodzie, bez której nie byłoby życia na Ziemi, na wodorze, który jest przyszłością energetyki oraz na nowych technologiach karbonowych i ich potencjale.
Na nagrodę główną w tym wyzwaniu bank przeznaczył 40 tysięcy złotych. Do wyzwania swoje rozwiązania zgłosiło 5 zespołów, a zwycięski projekt należał do drużyny Bards.AI.
W drugim zadaniu uczestnicy mieli opracować rozwiązania dla wszystkich miłośników i posiadaczy zwierzaków domowych, dzięki któremu podzielą się karmą, zabawkami i innymi akcesoriami dla swoich pupili. Z aplikacji korzystałyby osoby prywatne, schroniska dla zwierząt, fundacje, gminy i sklepy prowadzące sprzedaż artykułów dla zwierząt. Każdy użytkownik, który posiada nadwyżki karmy czy akcesoriów może zgłosić w aplikacji rodzaj i ilość produktów, którymi może się podzielić. Analogicznie osoby, które potrzebują wsparcia będą mogły zgłosić czego poszukują. Użytkownicy będą mogli wystawiać przedmioty odpłatnie lub darmowo.
W wyzwaniu wzięło udział 16 zespołów. Jury konkursowe główną nagrodę w postaci 30 tysięcy złotych przyznało drużynie Kraken_team.
W tym roku na hackathon HackYeah zarejestrowało się 1500 uczestników. 90 zespołów złożyło prawie 100 projektów, z czego 1/5 była odpowiedzią na dwa wyzwania Banku Gospodarstwa Krajowego.
HackYeah co roku przyciąga tłumy zafascynowanych uczestników, którzy stają przed zadaniem rozstrzygnięcia określonego problemu i stworzenia dającego się wdrożyć rozwiązania. W tym roku wydarzenie odbyło się w formie hybrydowej – online, z dowolnego miejsca na świecie oraz stacjonarnie w katowickim Spodku. Przewidziana przez organizatora pula nagród wynosiła 570 tysięcy złotych. Główny Partner wydarzenia, Bank Gospodarstwa Krajowego, przygotował dwa zadania, w których nagrodą było łącznie 100 tysięcy złotych.

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.