Komunikaty PR

21 projektów zgłoszonych do wyzwań BGK podczas hackathonu Hack Yeah

2021-12-16  |  11:45
Biuro prasowe

10-12 grudnia 2021 r. uczestnicy HackYeah – największego stacjonarnego hackathonu w Europie – zmierzyli się z zadaniami przygotowanymi przez organizatorów i Partnerów. Bank Gospodarstwa Krajowego, partner główny wydarzenia, przygotował dla pasjonatów programowania dwa wyzwania o łącznej puli nagród w wysokości 100 tys. zł.  

W głównym zadaniu, które przygotował zespół Banku Gospodarstwa Krajowego uczestnicy mieli stworzyć narzędzie dla przedsiębiorców, samorządów, instytucji publicznych i osób prywatnych, które pozwoli wyszukiwać programy wsparcia finansowego na podstawie NIP-u, REGON-u i PKD firmy. Dodatkową funkcjonalnością, miałaby być możliwość identyfikacji firm, których profil działalności jest zgodny z Ideą 3W – koncentruje się ona na zasobach, wokół których biznes, nauka, administracja i społeczeństwo powinny budować swoją strategię zielonej przemiany – na wodzie, bez której nie byłoby życia na Ziemi, na wodorze, który jest przyszłością energetyki oraz na nowych technologiach karbonowych i ich potencjale.  

Na nagrodę główną w tym wyzwaniu bank przeznaczył 40 tysięcy złotych. Do wyzwania swoje rozwiązania zgłosiło 5 zespołów, a zwycięski projekt należał do drużyny Bards.AI.  

W drugim zadaniu uczestnicy mieli opracować rozwiązania dla wszystkich miłośników i posiadaczy zwierzaków domowych, dzięki któremu podzielą się karmą, zabawkami i innymi akcesoriami dla swoich pupili. Z aplikacji korzystałyby osoby prywatne, schroniska dla zwierząt, fundacje, gminy i sklepy prowadzące sprzedaż artykułów dla zwierząt. Każdy użytkownik, który posiada nadwyżki karmy czy akcesoriów może zgłosić w aplikacji rodzaj i ilość produktów, którymi może się podzielić. Analogicznie osoby, które potrzebują wsparcia będą mogły zgłosić czego poszukują. Użytkownicy będą mogli wystawiać przedmioty odpłatnie lub darmowo.  

W wyzwaniu wzięło udział 16 zespołów. Jury konkursowe główną nagrodę w postaci 30 tysięcy złotych przyznało drużynie Kraken_team.  

W tym roku na hackathon HackYeah zarejestrowało się 1500 uczestników. 90 zespołów złożyło prawie 100 projektów, z czego 1/5 była odpowiedzią na dwa wyzwania Banku Gospodarstwa Krajowego.  

HackYeah co roku przyciąga tłumy zafascynowanych uczestników, którzy stają przed zadaniem rozstrzygnięcia określonego problemu i stworzenia dającego się wdrożyć rozwiązania. W tym roku wydarzenie odbyło się w formie hybrydowej – online, z dowolnego miejsca na świecie oraz stacjonarnie w katowickim Spodku. Przewidziana przez organizatora pula nagród wynosiła 570 tysięcy złotych. Główny Partner wydarzenia, Bank Gospodarstwa Krajowego, przygotował dwa zadania, w których nagrodą było łącznie 100 tysięcy złotych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Oprogramowanie Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise Biuro prasowe
2024-10-21 | 13:00

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

MiR Fleet Enterprise oznacza odejście od tradycyjnych systemów zarządzania flotą. Zbudowane do pracy na serwerach Windows i wspierające różne strategie wirtualizacji,
Oprogramowanie AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów
2024-10-21 | 12:10

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Produkt, zaprojektowany do celów komercyjnych i badawczych, zapewnia programistom konfigurowalną platformę do tworzenia aplikacji, przyspieszenia badań i skracania czasu wprowadzania na
Oprogramowanie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.