Wszystkie newsy

2019-01-18 | 06:00
Gry i aplikacje
CES 2019: Skafander pozwoli się całkowicie zanurzyć w wirtualną rzeczywistość. Będzie symulować temperaturę otoczenia oraz imitować bodźce odbierane przez skórę Wszystkie newsy

CES 2019: Skafander pozwoli się całkowicie zanurzyć w wirtualną rzeczywistość. Będzie symulować temperaturę otoczenia oraz imitować bodźce odbierane przez skórę

Pierwszy na świecie skafander haptyczny może zrewolucjonizować rynek szkoleń i gier komputerowych. Odczuwane dzięki niemu przez całe ciało użytkownika bodźce, pozwolą zanurzyć się jeszcze głębiej w wirtualną rzeczywistość. Inne firmy także eksperymentują z technologią haptyczną, kierując swoje produkty głównie na rynek gier. Tymczasem możliwości zastosowania skafandra Teslasuit wykraczają poza obszar rozrywki. Urządzenie jest wykorzystywane m.in. podczas misji marsjańskiej, w sporcie i w wojsku.
więcej
2019-01-15 | 06:00
Internet
CES 2019: Pierwsze gry planszowe z ekranami dotykowymi i robo-szachy ze sztuczną inteligencją przesuwającą pionki

CES 2019: Pierwsze gry planszowe z ekranami dotykowymi i robo-szachy ze sztuczną inteligencją przesuwającą pionki

Gry planszowe coraz częściej przybierają hybrydową formę. Powstają aplikacje do zapamiętywania postępu, mobilne odsłony najpopularniejszych tytułów, gry wykorzystujące wirtualną rzeczywistość czy cyfrowe urządzenia stworzone z myślą o przeniesieniu gry na cyfrowy ekran. Podczas targów CES w Las Vegas pokazano również magnetyczne szachy, w które można grać ze znajomym przez internet lub ze sztuczną inteligencją.
więcej
2018-11-27 | 06:00
Gry i aplikacje
Wyposażony w sztuczną inteligencję robot pomoże dzieciom w rozwoju. Będzie uczył rozwiązywania zagadek oraz języków obcych

Wyposażony w sztuczną inteligencję robot pomoże dzieciom w rozwoju. Będzie uczył rozwiązywania zagadek oraz języków obcych

Sztuczna inteligencja znajduje coraz szersze zastosowanie, także na rynku zabawek dla dzieci. Polska firma opracowała małego robota, który ma wspomagać rozwój kognitywny dzieci w wieku od 4 do 8 lat. Tymczasem dostępne na rynku inteligentne zabawki stają się coraz bardziej dopracowane, a programowanie na dobre wpisało się w podstawę programową szkół. Według analityków do 2024 roku rynek inteligentnych zabawek zbliży się w wycenie do poziomu niemal 5,5 mld dol.
więcej
2018-11-23 | 06:00
Gadgety
Słuchawki stają się coraz bardziej smart. Producenci oferują także najnowszą technologię dźwięku 3D

Słuchawki stają się coraz bardziej smart. Producenci oferują także najnowszą technologię dźwięku 3D

Studyjna jakość dźwięku, redukcja hałasu czy odtwarzanie muzyki w odległości do 10 metrów od połączonego ze słuchawkami urządzenia – rynek słuchawek i sprzętu dźwiękowego dynamicznie się rozwija. Słuchawki stają się coraz bardziej inteligentne. Służą już nie tylko do odtwarzania muzyki, lecz także do komunikowania się z otoczeniem czy aktywowania i używania sztucznych asystentów w smartfonach. Producenci rozwijają też technologię dźwięku 3D.
więcej
2018-11-21 | 06:00
Medycyna
Polacy opracowali aparat fotograficzny, pozwalający „zobaczyć” zdjęcie za pomocą palców. Innowacje coraz bardziej ułatwiają życie niewidomym

Polacy opracowali aparat fotograficzny, pozwalający „zobaczyć” zdjęcie za pomocą palców. Innowacje coraz bardziej ułatwiają życie niewidomym

Innowacyjne technologie coraz skuteczniej wspierają niewidomych. Polscy naukowcy opracowali pierwszy na świecie aparat fotograficzny dla osób pozbawionych zmysłu wzroku. Urządzenie w sprzedaży może się pojawić za rok. Tymczasem na świecie opracowywane są kolejne technologie dla ludzi z dysfunkcjami wzroku. To m.in. dotykowy tablet czy w pełni autonomiczne auta. W samej Europie liczba niewidomych wzrośnie do 2050 r. do 115 mln osób.
więcej
2018-10-31 | 06:30
Konsument
Rozwój gigabitowego internetu zmieni sposób konsumpcji cyfrowej rozrywki. Użytkownicy jeszcze bardziej docenią formaty wideo i będą mogli się zanurzyć w wirtualnym świecie

Rozwój gigabitowego internetu zmieni sposób konsumpcji cyfrowej rozrywki. Użytkownicy jeszcze bardziej docenią formaty wideo i będą mogli się zanurzyć w wirtualnym świecie

Immersive experiences, czyli zanurzenie w świecie cyfrowej rozrywki, to jeden z trendów, który w najbliższych latach będzie zyskiwać na znaczeniu dzięki rozwojowi ultraszybkiego internetu, sztucznej inteligencji oraz wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Technologie na nowo zdefiniują cyfrową rozrywkę, która wkroczy także w takie obszary życia jak zdrowie czy edukacja – wynika z najnowszego raportu opracowanego przez infuture hatalska foresight institute we współpracy z UPC Polska. Eksperci wskazują, że technologia zapoczątkuje w rozrywce nową erę i przeniesie doświadczenia użytkowników na wyższy poziom.
więcej
2018-10-19 | 06:00
Gadgety
Mobilne pojazdy elektryczne zastępują tradycyjne środki transportu. Deskorolki można już sterować za pomocą ruchów ciała, a najnowsze wyposażone są np. w system ABS

Mobilne pojazdy elektryczne zastępują tradycyjne środki transportu. Deskorolki można już sterować za pomocą ruchów ciała, a najnowsze wyposażone są np. w system ABS

Na rynku pojawia się coraz więcej małych pojazdów eklektycznych. Deskorolki oraz hulajnogi wyposażone w pojemne baterie sprawdzają się zarówno do jazdy rekreacyjnej, jak i podczas dojazdów do pracy. Dzięki kompaktowym rozmiarom stanowią ciekawą alternatywę dla mniej poręcznych i zauważalnie droższych rowerów elektrycznych. Na rynek trafiła pierwsza elektryczna deskorolka, sterowana za pomocą ruchów ciała. Wystarczy się przechylać w przód lub w tył, by urządzenie jechało do przodu lub hamowało. Do deskorolek trafiają już także zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS.
więcej
2018-10-10 | 06:00
Gadgety
Ciche, elektroniczne instrumenty muzyczne zastępują te tradycyjne. Pozwalają nie tylko ćwiczyć w domu, lecz także kontrolować brzmienie i głośność na scenie

Ciche, elektroniczne instrumenty muzyczne zastępują te tradycyjne. Pozwalają nie tylko ćwiczyć w domu, lecz także kontrolować brzmienie i głośność na scenie

Najnowsze technologie coraz częściej obecne są w branży muzycznej. Tradycyjne instrumenty coraz częściej zastępowane są ich elektronicznymi odpowiednikami. Dzięki instrumentom elektronicznym można doskonalić technikę gry bez wychodzenia z domu. Pozwalają w pełni kontrolować brzmienie oraz głośność, dlatego sprawdzają się także w warunkach scenicznych. Profesjonalni muzycy wykorzystują je do symulowania dźwięków, których nie można wydobyć z gitar oraz perkusji akustycznych.
więcej
2018-10-04 | 06:00
Gadgety
Wirtualne gogle pozwolą na powrót technologii 3D znanej z telewizorów. Wyświetlą także filmy w jakości obrazu i dźwięku z płyty Blu-ray

Wirtualne gogle pozwolą na powrót technologii 3D znanej z telewizorów. Wyświetlą także filmy w jakości obrazu i dźwięku z płyty Blu-ray

Na rynku coraz częściej pojawiają się gogle kinowe, które mają zastąpić telewizory podczas oglądania filmów. To niezależne urządzenia, które pozwolą wyświetlić materiały wideo bezpośrednio z internetu, nośników fizycznych bądź pamięci wewnętrznej. W przeciwieństwie do klasycznych gogli wirtualnej rzeczywistości do ich obsługi nie jest wymagane posiadanie konsoli albo wydajnego komputera. Wirtualne, mobilne kino 3D zastąpiło na rynku telewizory 3D, które okazały się jedynie chwilową modą.
więcej
2018-10-03 | 06:00
Technologie
Samochody będziemy kontrolować za pomocą poleceń głosowych. W przyszłości także za pomocą gestów czy mimiki twarzy

Samochody będziemy kontrolować za pomocą poleceń głosowych. W przyszłości także za pomocą gestów czy mimiki twarzy

Postępująca automatyzacja branży motoryzacyjnej przyczyniła się do rozwoju zaawansowanych systemów rozrywki. Współczesne samochody coraz częściej wyposaża się w ekrany dotykowe i asystentów głosowych, które pozwalają już nie tylko zdalnie odbierać i prowadzić rozmowy telefoniczne, lecz także kontrolować niektóre funkcje samochodu za pomocą głosu. W przyszłości klasyczne deski rozdzielcze zostaną zastąpione wyświetlaczami holograficznymi, a różnymi funkcjami aut będzie można sterować za pomocą gestów rąk.
więcej
2018-10-03 | 06:00
Technologie
Do 2030 roku roboty będą już obecne w każdej dziedzinie życia. Coraz częściej znajdują zastosowanie w kulturze i sztuce

Do 2030 roku roboty będą już obecne w każdej dziedzinie życia. Coraz częściej znajdują zastosowanie w kulturze i sztuce

Dell Technologies prognozuje, że do 2030 roku nowe technologie i roboty będą obecne już prawie w każdej dziedzinie życia. Zapoczątkuje to nową erę relacji ludzi i maszyn. Spersonalizowani, zintegrowani asystenci oparci na mechanizmach sztucznej inteligencji będą dbać o nas w sposób predykcyjny i zautomatyzowany. Z kolei ludzie będą pełnić rolę cyfrowych dyrygentów. Maszyny i programy komputerowe już w tej chwili znajdują zastosowanie w telemedycynie czy wielu gałęziach przemysłu. Powoli wkraczają także do świata kultury i sztuki.
więcej
2018-10-02 | 06:00
Gadgety
Technologia rozszerzonego dźwięku wykorzystuje przenoszenie brzmienia poprzez dotyk. Będzie stosowana w fotelach samochodowych i w kinach

Technologia rozszerzonego dźwięku wykorzystuje przenoszenie brzmienia poprzez dotyk. Będzie stosowana w fotelach samochodowych i w kinach

Muzyka może być słyszana nie tylko za pomocą uszu, lecz także dotyku. Na rynku pojawia się coraz więcej urządzeń pozwalających słuchać muzyki z pominięciem uszu, dzięki wykorzystaniu technologii przewodnictwa kostnego. Opracowywana jest technologia, która może zrewolucjonizować systemy dźwiękowe w samochodach i kinach. Zamiast klasycznych głośników, dźwięk przekazywany będzie za pośrednictwem silników wibrujących wbudowanych w fotele, dzięki czemu będzie niesłyszalny dla otoczenia.
więcej
2018-09-24 | 06:00
Firma
Hybrydowy notatnik automatycznie utworzy cyfrową kopię odręcznych notatek do późniejszej edycji. To może być rewolucja dla studentów i przedsiębiorców

Hybrydowy notatnik automatycznie utworzy cyfrową kopię odręcznych notatek do późniejszej edycji. To może być rewolucja dla studentów i przedsiębiorców

Na rynku pojawia się coraz więcej urządzeń wyposażonych w zaawansowane systemy rozpoznawania pisma. Można znaleźć je zarówno w smartfonach, tabletach, jak i komputerach hybrydowych. Wykorzystując cyfrowy rysik, można łatwo zdigitalizować odręczne notatki oraz rysunki. Hybrydowy notatnik RoWrite idzie o krok dalej. Przechwyci zapiski wykonane za pomocą zwykłego pióra na papierze i automatycznie przeniesie je do chmury danych, tworząc ich cyfrową, edytowalną kopię.
więcej
2018-09-20 | 06:00
Gadgety
Osobiste roboty to nie tylko asystenci, ale i towarzysze życia. Pomagają w codziennych czynnościach, potrafią też poprawić nastrój

Osobiste roboty to nie tylko asystenci, ale i towarzysze życia. Pomagają w codziennych czynnościach, potrafią też poprawić nastrój

Osobisty robot może się przydać jako osobisty szef kuchni, trener i towarzysz życia. Na rynku są już roboty, które potrafią rozpoznać nastrój, takie które sprawdzają się jako domowy system nadzoru, czy jako centrum domowej rozrywki. Jeszcze inne reagują na ruchy i mogą zająć się wszystkim, od poprawienia nastroju, przez odtwarzanie muzyki, po włączenie klimatyzatora. Segway Loomo może przenosić przedmioty, a jednocześnie rozpoznaje twarze i podąża za właścicielem.
więcej
2018-09-13 | 06:00
Foto i wideo
Skalowana przez sztuczną inteligencję technologia 8K przyszłością branży. Zaprezentowano pierwszy na świecie domowy projektor w tej rozdzielczości

Skalowana przez sztuczną inteligencję technologia 8K przyszłością branży. Zaprezentowano pierwszy na świecie domowy projektor w tej rozdzielczości

Coraz bardziej zaawansowana technologia wyświetlania obrazu pozwala na oglądanie filmów i telewizji w coraz lepszej jakości. Zaprezentowano już pierwsze telewizory w rozdzielczości 8K, a na targach IFA 2018 pokazano pierwszy na świecie projektor w tej rozdzielczości. Choć na razie jest to technologia uzyskana poprzez skalowanie, to dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji wkrótce może stać się rynkowym standardem. Barierą jak na razie jest brak źródeł materiałów zarejestrowanych w tak wysokiej rozdzielczości, choć producenci przekonują, że nowa technologia skalowania pozwala wyświetlać w 8K materiały o niższej jakości.
więcej